Gå til innhold

hitman blood money, verdt å kjøpe?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg hadde egentlig ikke tolmodighet til å spille Hitman: Codename 47 og Hitman 2: Contracts. Jeg prøvde over lang tid, men det gikk ikke.

Blood Money er vel ett enklere spill(spørs hvilken grad du spiller på da:P) og kan lettere bli likt. Så jeg mener absolutt du bør prøve H:BM, det er gøy for de som likte forgjengerene og gøy for folk som ikke likte de.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Gjest member-97590

Vurderer å kjøpe det selv i med at det er det eneste i Hitman serien eg ikkje har.

Koster jo ikkje meir enn 19.95$ på Steam.

For dei som ikkje kan matte blir det ca. 107 NOK.

Lenke til kommentar

Først litt oppklaring.

Hitman: Agen 47

Hitman 2: Silent Assassin

Hitman 3: Contracts

Hitman 4: Blood Money

Jeg har spilt de tre siste og likte dem for så vidt. Contracts er stort sett en "best of hitman 1 og 2" og ikke et egentlig spill i seg selv, slik jeg oppfattet det. Brettene har ingenting å gjøre med hverandre. Men samme f'en, hvem bryr seg egentlig? Spillbarheten er meget bra likevel.

Når det gjelder BM ble jeg litt skuffet. Det lovet ganske mye som å gi deg penger basert på hvor bra du gjør oppdragene så du kan kjøpe våpen og bestemme selv hvordan du vil gjøre de neste oppdragene, men jeg gikk lei lenge før det ble aktuelt å prøve egne taktikker. Alt man gjør er å gå rundt å se etter målet og finne ut hvordan man vil avlive ham eller henne. Det betyr veldig mye spasering rundt omkring (bør ikke løpe for å hindre uønsket oppmerksomhet), og i grunn blir det utrolig kjedelig. Dessuten kan det bli mye venting for å passe på å unngå vakter og sånt. Bra spill om du har mye tålmodighet og fritid, men ikke verdt full pris. Du kan jo se om du finner en billig utgave eller sjekke qxl, for eksempel.

Lenke til kommentar

Abolutt! Hele hitmanserien er fantastiske spillmesterverk som byr på massevis av utfordringer på hvordan du vil løse de forskjellige missjonene.

Blood money er vel et av de spilla jeg likte best i hele serien, og de som sier at grafikken er "kjedelig" må ha kjørt alt på low, for omgivelsene er noe de virkelig har klart å få til i Hitman.

..bare å skravle om det gjør at jeg får lyst til å runde det en gang til :D

Endret av -=PuNkGuY=-
Lenke til kommentar
Først litt oppklaring.

Jeg har spilt de tre siste og likte dem for så vidt. Contracts er stort sett en "best of hitman 1 og 2" og ikke et egentlig spill i seg selv, slik jeg oppfattet det. Brettene har ingenting å gjøre med hverandre.

Kronologisk sett foregår hele Contracts i mellom Curtains Down og det påfølgende oppdraget (i Blood Money). Bare det siste brettet i Contracts er noe som faktisk skjer, resten er hallusinasjoner om tidligere utførte oppdrag. Det er for så vidt en best of Hitman 1/2-reel, men brettene er omskapt for å passe sinnstemningen hans - f.eks. regner / snør det i samtlige oppdrag, og alt er betydelig mørkere, dystrere og mer brutalt. Absolutt verdt å spille Contracts også, om man ikke har gjort det enda.

Blood Money synes jeg er det beste spillet i serien. Alt sitter som det skal - gameplayet har blitt litt utvidet, oppdragsdesign, historie og grafikk er bedre, og enkelte oppdrag lar deg vandre gjennom store folkemengder, noe de ikke har klart før. På grunn av de forskjellige vanskelighetsgradene er det også tilgjengelig for folk som ikke er så fantastisk hardcore heller (første Hitman-spillet var vanskelig, med saving kun mellom oppdrag og en veldig paranoid AI). Dersom Blood Money koster en slikk og ingenting i dag, er det bare å kjøpe.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...