Gå til innhold

Skurring på nytt lydkort

Anbefalte innlegg

Hei.

Her om dagen fikk jeg et nytt hovedkort (Asus P5B Deluxe) med integrert lydkort. Fikk satt opp alt, oppdatert drivere og satte på musikk. Dette gikk delvis bra. Så gikk jeg på ventrilo, hvor jeg sitter endel. Og lyden skurret enormt. Hørtes ut som overstyrt lyd. Det var en skarp skurring. Med det gamle lydkortet har jeg aldri hatt dette problemet (Et som var integrert i et MSI K8N SLi platinum). Har det meste på default instillinger. Og skurringen kom uansett hvor lavt jeg spilte. Har heller ikke noe med høyttaler anlegg og gjøre, ettersom det funket bra på det gamle kortet. Om det kan være ledningen er jeg ikke sikker på. Bruker COAX.

Det meste av musikk funker fint, med mindre det blir veldig overstyrte lyder, da kommer skurringen.

Fikk samme problem da jeg spilte inn stemme med micen, og spilte det av. Kan kanskje ha noe med frekvenser og gjøre. Jeg har veldig lite greie på lyd, så har ingen videre anelse om hva som kan forårsake problemet.

Kan utelokke at det har noe med Ventrilo og gjøre.

Om det er et behov for mer detaljert info im hardware, så si ifra.

Ikke helt sikker på hva man trenger og vite for å finne løsningen, men det er jo også derfor jeg poster som jeg gjøre ;)

//Mvh murfh

Endret av murfh
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...