loadmaster Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Jeg har framedrops på min ata100 hd når jeg setter hd i ata100/ide porten på hovedkortet. men ikke på ide porten. IBM 54Gb hd. Dette problemet hadde jeg ikke Win ME. Nå bruker jeg Win 98se. Jeg hadde for mye problemer med ME. Redigerer i studio7 Har noen svar? Lenke til kommentar
LeifSko Skrevet 14. desember 2001 Del Skrevet 14. desember 2001 Det kan være mange årsaker til dine problemer. Men først og fremst må du sjekke om din harddisk er DMA-enabled. Dette finner du ut ved å gå til : Kontrollpanel>System>Enhetsbehandling> diskettstasjoner>egenskaper og der høyreklikke på HD-en din for deretter å se på egenskaper/innstillinger. Der vises det sannsynligvis om disken din er DMA-enabled eller ikke. Sett et kryss her foran DMA(noen disker kan være uten avkryssingsmulighet) Ellers er det lurt å nytte programmet "Enditall" for å lukke alle programmer uten SYSTEM og SYSTRAY før du åpner SDV. Har tidligere nevnt VIA 4in1 drivers som er essensielle mht. oppdatering. NB! Ditt hovedkort kan også ha drivere på medfølgende CD som er spes. tiltenkt ATA100. Disse må i så fall innstalleres for å få harddisken til å funke med ATA100 og videocapture. For mer hjelp se : webboard.pinnaclesys.com Søk og du finner garantert svar.... Leif [ Denne Melding var redigert av: LeifSko på 2001-12-14 20:35 ] [ Denne Melding var redigert av: LeifSko på 2001-12-14 20:42 ] Lenke til kommentar
loadmaster Skrevet 18. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 18. desember 2001 Takk skal du ha. Det var driveren som skulle til. Nå virker alt som det skal. God jul til alle videoter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå