Gå til innhold
🎄🎅❄️God Jul og Godt Nyttår fra alle oss i Diskusjon.no ×

"Jeg sitter fast i Gothic 3"-tråden!

Anbefalte innlegg

Noen som kan forklare hvor mange folk (og hvor jeg finner de evt resterende) man må skaffe til Okara? Har skaffet 5 nå: 2 hunters, 1 mage, 1 warrior og 1... pingle :p

7111010[/snapback]

Fant disse bildene på det offisielle forumet som viser ca hvor personene er.

http://img120.imageshack.us/my.php?image=okaraguide1jh8.jpg

og

http://img120.imageshack.us/my.php?image=okaraguide2hv5.jpg

1. 2 hunters

2. Pingle

3.Warrior

4.Fyllikk (på en ås ved et bål ovenfor noen ogrer)

5. Mage

Du mangler fyllikken, tror jeg.

Endret av ztorkthrower
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen spørsmål;

1) Jeg begynner å gå tom for piler nå.. Hvor får jeg tak i fler? Kan jeg lage noen selv? Hvem har mange?

2) Hvor finner jeg tjuvene som stjeler weat sackene ved gården utenfor Matera(? ikke riktig skrevet, sikkert)?

Takker :)

Lenke til kommentar
Jeg står vel egentlig ikke fast, men jeg vil veldig gjerne jobbe sammen med orkene, og jeg vil lære meg magi. Hvor finner jeg de rette folka å snakke med?

7110987[/snapback]

Hvor du kan lære magi

Du kan kjøpe deg Anicent Magic i den første byen du kommer til i Varant; Braga hvis jeg ikke tar helt feil, karen som kan lære deg det heter Nafalem. I tillegg lønner det seg å lese i bøker som står åpne i "lesehyllene".

Lenke til kommentar

dette har sikkert blitt fortalt før men jeg orker ikke leste gjennom 12 sider, ja jeg er lat.

leste om en som hadde samme problemet, og det er de orkene ved the farm drepte han hoved orken der men de andre død ikke de blir bare slått ned.

lurer også på hvor jeg finner et sted å bruke taining points a, er i lvl 5 nå og har ikke funnet noe sted å bruke dem.

Lenke til kommentar
Du finner trenere i alle byer, se etter de som har navn. For å drepe de helt må du holde inn høyreknappen og så trykke venstre knapp.

Jeg finner ikke large weapons III noen steder. Noen som vet? Noen som har funnet den første paladin hjelmen?

7113286[/snapback]

Paladin Hjelmen finner du på et bord inne hos shamanene i Geldern.

Lenke til kommentar

Forresten: Noen som vet hvordan man får rebellene til og ta Trelis? Det er en hule med Ogre's rett utenfor den ene inngangen; jeg støtte på dem ved en tilfeldighet og løpte gjennom byen for å komme i sikkerhet. Problemet er bare at de drepte alle i Trelis og nå er byen tom... Dette fant jeg ut da jeg kom tilbake noe senere.

Lenke til kommentar
Du finner trenere i alle byer, se etter de som har navn. For å drepe de helt må du holde inn høyreknappen og så trykke venstre knapp.

Jeg finner ikke large weapons III noen steder. Noen som vet? Noen som har funnet den første paladin hjelmen?

7113286[/snapback]

har funnet en som trainer hunting, men ingen som trener sverd osv har 30 training points jeg vil bruke

Lenke til kommentar
En liten ting til.. Er den eneste måten å få opp helsa si, å sove? Og kan man kun gjøre dette i senger man finner her og der? (ser bort i fra potions altså..)

7111168[/snapback]

Ser ikke at noen har svart på dette, så jeg gjør et forsøk.

Dersom du dreper dyr, finner du ofte kjøtt. Du kan steke kjøttet på bål som du finner rundt omkring (camps). Bare gå bort til bålene og klikk med venstre musetast.

Roasted meat f.eks, gir deg 20% helse per bit.

Du kan også lære noen oppskrifter som lar deg kombinere diverse råvarer ved de store kokegrytene (selv om enkelte av indigrediensene er litt *vel* sjeldne).

Håper det hjelper.

Endret av ztorkthrower
Lenke til kommentar

Takk ztorkthrower! :)

Nå lurer jeg på en ting til her. Har tenkt å lære meg "large wapons" og noe "shield greier" (husker ikke helt hva de heter). Men jeg får beskjed om at jeg ikke "oppfyller kravene" ? Hva er det jeg mangler? Må jeg "kjøpe" mer i strength først?? Eller er det noe annet jeg bør vite?

Lenke til kommentar
Takk ztorkthrower! :)

Nå lurer jeg på en ting til her. Har tenkt å lære meg "large wapons" og noe "shield greier" (husker ikke helt hva de heter). Men jeg får beskjed om at jeg ikke "oppfyller kravene" ? Hva er det jeg mangler? Må jeg "kjøpe" mer i strength først?? Eller er det noe annet jeg bør vite?

7113744[/snapback]

Trykk på "c" så får du opp en meny. Hold musepekeren over de forskjellige skillsene for å se hva du trenger for å oppfylle de.

Lenke til kommentar

Har en feil... tror det må være en bug. Kom til Fahring eller hva det heter. Der gjorde jeg masse quests for å komme inn, men da jeg skulle drepe lurkerne for hunteren traff jeg ham en gang med sverdet. Da vi hadde drept dem var han blid, jeg fikk xp, lp, rep og penger men da jeg kom opp i landsbyen igjen ble alle sure og føy på dem.

Jeg sa til meg selv at dette skal de få angre på og det fikk de. Da jeg hadde utslettet alle flyttet rebels inn.

Her starter problemene. Jeg kan prate med de i byen men de på slottet hater meg. Og det etter at jeg har frigjort byen for orcs. Nå håper jeg bare at det ikke er et fire chalice der inne som jeg aldri vil få på grunn av dette.

De jævla rebels kan dra seg til hælvette, jeg får ikke engang lootet byen uten at de sier hands off. Og alt der inne er MITT!

Noen som vet hvorfor rebels jager meg ut av en by jeg akkurat her frigjort for dem?

Lenke til kommentar

Pokkers villsvin!

Har kommet til en ruin like utenfor den rebel-campen i gruven, og der skal jeg liksom være med han ene hunteren på villsvinjakt. Problemet er jo at han duden dør nesten med en gang pga. de helsikes über-villsvina. Noen som har løsning/tips/sympati?

Lenke til kommentar

Jeg kommer hovedsakelig til å gå for "Fighting skills", men jeg må jo ha noe mer. Og da blir det vel enten Smith-, Hunting- eller Alchemy skills. Hva kan anbefales av disse?

Og så lurer jeg på om den eneste måten å få opp låte kister er å være god i "Thief skills" ? Eller finnes det andre måter å få opp "vanskeligere" kister på for en fighter?? Er jo så spennende med kistene... :)

Lenke til kommentar
Pokkers villsvin!

Har kommet til en ruin like utenfor den rebel-campen i gruven, og der skal jeg liksom være med han ene hunteren på villsvinjakt. Problemet er jo at han duden dør nesten med en gang pga. de helsikes über-villsvina. Noen som har løsning/tips/sympati?

7113940[/snapback]

Drep villsvine med bue først - skyt trekk deg tilbake skyt osv.

Deretter snakker du med hunteren.

Lenke til kommentar
Jeg står vel egentlig ikke fast, men jeg vil veldig gjerne jobbe sammen med orkene, og jeg vil lære meg magi. Hvor finner jeg de rette folka å snakke med?

7110987[/snapback]

Hvor du kan lære magi

Du kan kjøpe deg Anicent Magic i den første byen du kommer til i Varant; Braga hvis jeg ikke tar helt feil, karen som kan lære deg det heter Nafalem. I tillegg lønner det seg å lese i bøker som står åpne i "lesehyllene".

7113172[/snapback]

Pøh, du trenger da absolutt ikke gå helt til Varant for å skaffe deg Ancient Magic! På den lange veien til Montera finner du en liten gjeng med rangers. Der finner du også en druid. Druiden kan lære deg ancient magic.

Lenke til kommentar

Bra tips til de som sliter. Spar opp 40 Øearning points og lær "tame beast" av druidtreneren i en hule sør for montera. Tar du over et neshorn eller ripperbeast blir du mye sterkere. Disse fungerer som tank.

Bare skyt en pil på en mob og din pet vil charge. deretter kan du slå litt innimellom på moben og den dør uten at du mister noe.

Disse du tar over har bare èn helse uten regen. Men en quicksave og quickload gir dem full hp. Dette er nok en exploit, men pokkers effektiv om du vil ha mer flyt og mindre "quick"loading i gothicIII.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...