Gå til innhold

Erfaringer med IBM GXP180 Harddisker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den forrige serien var slettes ikke dårlig. GXP120 serien er gode disker med ytelse helt i toppen.

GXP180 serien inkluderer enda noen forbedringer, bl.a. 8MB cache, så du skal ikke se bort i fra at det er disker med særdeles god ytelse. Det skal ikke forundre meg at det er de raskeste IDE diskene på markedet. Jeg regner med at det kommer til å hagle inn med tester i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar

Ytelse messig er de nok best. Det er derfor jeg har 4 stykker av 120 GXP serien. men 2 av de har jeg byttet en gang. Og skal bytte den ene inn igjen. Dessverre holder de ikke i lengden. Derfor er jeg interessert i hvordan de GXP180 harddiskene er?

Virker de stabile?

Lenke til kommentar

Robinkle, hvorfor prøver du ikke Western Digital, Seagate eller andre merker når du må bytte ut 3 av dine 4 IBM-disker?

Jeg skjønner at folk som har gode opplevelser med IBM fortsetter å kjøpe IBM, men i ditt tilfelle..? WD har f.eks. lenge hatt harddisker med 8MB cache..

Men stå på IBM, håper diskene er bra. Døde harddisker er ikke noe gøy!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 22:39, skrev havegg:

Robinkle, hvorfor prøver du ikke Western Digital, Seagate eller andre merker når du må bytte ut 3 av dine 4 IBM-disker?

Jeg skjønner at folk som har gode opplevelser med IBM fortsetter å kjøpe IBM, men i ditt tilfelle..? WD har f.eks. lenge hatt harddisker med 8MB cache..

Men stå på IBM, håper diskene er bra. Døde harddisker er ikke noe gøy!

Jeg har kjøpt en 80 GB Seagate og er svært fornøyd, men det er ikke poenget her. Jeg er interessert i IBM harddisker fordi de har en ytelse som drar de andre diskene ned i do.

Men hvis evt disse 180GXP diskene er like ille når det gjeller feil rate så kan ikke jeg skjønne hvorfor IBM skulle lage dem. Hvorfor ikke sette inn 8 MB cache in på GXP120 serien?

De må jo bli forbedret!

Lenke til kommentar

Har kun erfaringer med GXP60 diskene og de funka fint og strålende fornøyd.... Helt til den tryna HELT... masse bad sectors og den står og "hopper" virker som den hopper fram og tilbake hele tiden... tar jeg en test med ibm test prog. får jeg defective disk =)

Dette skjedde for 3 dager siden og er 3års garanti på de så får en ny en, men legger i et mellomlegg og velger en annen disk. to av mine kamerater kjøpte gxp75 eller 80 diskene og begge de kræsja totalt innen et år..

Har bytta fra IBM jeg iallefall... Men har ingen erfaring med 180diskene, men siden IBM har en dårlig historie ville jeg holdt meg unna. (personlig) har nå kjøpt en ny WD 120gb 8mb cache som er rå rask og bytter inn men 60gb IBM som kræsja i en Seagate-stille-gående-barricuda 80gb (med mellomlegg)

Holder meg unna ibm her etter..

Lenke til kommentar

Vurdere å holde meg unna ja. Det er bare så synn når de er så raske. Hadde de hvert holdbare så hadde ikke det vært noe problem.

Det er tydelig hva det går på hos komplett og det er Seagate og Western Digital harddisker.

Hva ville dere kjøpt av Seagate, Western Digital, eller Maxtor?

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-11-05 23:04, skrev Kjetil Lura:

Quote:

havegg skrev (2002-11-05 22:39):

WD har f.eks. lenge hatt harddisker med 8MB cache..

Nåja ikke så lenge som du vil få det til å se ut. Om ikke eg husker feil kom de ut i sommer.

Du huske feil. Kjøpte min første wd 120/8 rundt påske. Og då hadde dei vore ute ei stund.

Lenke til kommentar

Quote:

Hva ville dere kjøpt av Seagate, Western Digital, eller Maxtor?

Jeg kjøpte ny igår og havnet på WD 8mb fordi de er mye kjappere enn seagate... eneste grunnen til å velge seagte er isåfall (etter min mening) at de er 10dB stillere enn wd.. wd på ca 47 og seagate på 37

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...