abene Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Microsoft skal etter planen slippe Internet Explorer 7 kommende onsdag. Automatisk installering av IE7 blir aktivert 1. november. Les mer Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hyggelig å få tabbed browsing på jobb Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har kjørt Explorer 7 RC1 siden det kom, og er meget fornøyd. Bruker det som hoved web-browser på Windows maskinene mine. Skal bli bra å få den ut en endelig versjon! Lenke til kommentar
ostov Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Haha. Drit morsomt å likt de har laget IE som Firefox Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hyggelig å få tabbed browsing på jobb 7060925[/snapback] Om jobben har sperret for å innstallere programmer så kan man likevel få nettlesing med tabs med disse: Opera USB Firefox Portable Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hyggelig å få tabbed browsing på jobb 7060925[/snapback] Om jobben har sperret for å innstallere programmer så kan man likevel få nettlesing med tabs med disse: Opera USB Firefox Portable 7061030[/snapback] Hehe, nei, det er ikke sperret. Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE Lenke til kommentar
pstub Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har stilt spørsmålet før, men fikk ikke noe svar. Noen som vet om IE7 også vil bli installert automatisk på maskiner uten gyldig lisens? Det går jo ikke å installere Beta eller RC versjoner i alle fall... Var en kompis av meg som hadde prøvd... Lenke til kommentar
Terumo Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg gleder meg også til IE7 kommer. Terumo Lenke til kommentar
Runar Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hyggelig å få tabbed browsing på jobb 7060925[/snapback] Om jobben har sperret for å innstallere programmer så kan man likevel få nettlesing med tabs med disse: Opera USB Firefox Portable 7061030[/snapback] Hehe, nei, det er ikke sperret. Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE 7061066[/snapback] Godt eksempel? Med IE? Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE 7061066[/snapback] Hvis du skal være et godt eksempel burde du vel absolutt bruke noe annet enn IE? Lenke til kommentar
kloining Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Etter hva jeg husker, støtter IE7 æøå-domenenavn (IDN). Noen som vet om denne støtten vil sørge for at Outlook og andre programmer støtter æøå-domener? IE er tross alt bakt helt inn i rota på windows, og en støtte i IE vil forhåpentligvis løse ÆØÅ-mangelen en gang for alle. Trist at MS har brukt så lang tid på dette. Lenke til kommentar
ZyberZone Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE 7061066[/snapback] Hvis du skal være et godt eksempel burde du vel absolutt bruke noe annet enn IE? 7061111[/snapback] Nei. Vi har en policy, over hvilke program vi får lov til å bruke. Dette er ganske vanlig i mange bedrifter. Eneste browseren vi har på denne listen, er Internet Explorer. Og dette er pga sikkerhet (Ja, pga sikkerhet). Lenke til kommentar
Moskus Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 En utrolig selvmotsigelse, egentlig. Ser poenget ved å holde seg til én nettleser, men det finnes jo bedre alternativer hvis man skal tenke på sikkerheten. Lenke til kommentar
elfkin Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Men, ettersom jeg jobber i IT-avd bør jeg foregå med godt eksempel, ettersom vi ikke har lov til å bruke noe annet enn IE 7061066[/snapback] Hvis du skal være et godt eksempel burde du vel absolutt bruke noe annet enn IE? 7061111[/snapback] Nei. Vi har en policy, over hvilke program vi får lov til å bruke. Dette er ganske vanlig i mange bedrifter. Eneste browseren vi har på denne listen, er Internet Explorer. Og dette er pga sikkerhet (Ja, pga sikkerhet). 7061225[/snapback] Det er vel pga. den gode støtten for Active Directory med sentral policying, det har vel ikke Firefox eller Opera? Lenke til kommentar
Crowly Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Microsoft oppfordrer webutviklere og programmerere til å forberede nettsider og programmer for IE7 Burde ikke dette være så enkelt som at hvis siden støtter en av W3C standardene så skulle det ikke ha noen betydning hvilken nettleser man benytter ? Så jeg vil heller si, bruke standardene og nettleserene må støtte dem fult ut. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Microsoft tilbyr også et program som kan brukes til å blokkere automatisk installasjon av IE7. Latterlig, trengs det et eget program til det også? Microsoft oppfordrer webutviklere og programmerere til å forberede nettsider og programmer for IE7. Microsoft mener nemlig at forbedringene og de nye funksjonen i IE7 kan skape problemer for enkelte nettsider. Erlig talt, nok en gang skal utviklerene tilpasse seg Microsoft, ikke omvendt som er mest naturlig. Lenke til kommentar
HKS Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Microsoft tilbyr også et program som kan brukes til å blokkere automatisk installasjon av IE7. Latterlig, trengs det et eget program til det også? 7061749[/snapback] Når du drifter et stort nettverk har du ofte automatikk i "automatiske oppdateringer", og spessielt de som er Kritiske. Dette programmet er for å unngå at maskinene laster ned Explorer 7 automatisk. De hadde det samme med SP2. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Microsoft tilbyr også et program som kan brukes til å blokkere automatisk installasjon av IE7. Latterlig, trengs det et eget program til det også? 7061749[/snapback] Når du drifter et stort nettverk har du ofte automatikk i "automatiske oppdateringer", og spessielt de som er Kritiske. Dette programmet er for å unngå at maskinene laster ned Explorer 7 automatisk. De hadde det samme med SP2. 7061789[/snapback] Jeg vet godt hva det verktøyet er til, det står tross alt i artikkelen. Så du trenger ikke fortelle meg det. Men at det trengs et program for å hindre installasjonen er latterlig. Det bør da være litt brukervennlighet. Lenke til kommentar
WinFS Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Allikevel, dersom man er nødt til å ha nettleseren på norsk er ventetiden lenger.- Det stemmer definitivt at den norske utgaven ikke kommer den 18. oktober, sier direktør Fredrik Gørrissen i Microsoft Norge til VG Nett. Men ventetiden blir ikke ulidelig lang: - Vi forventer en norsk versjon i desember link: http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134043 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå