Gå til innhold

LCD-spørsmål - Nokia-lcd

Anbefalte innlegg

Nå er ikke jeg noen leet på tech. Men jeg har en ide.

Siden dere skal ha et mobil display. Trenger dere noe som kan gi signaler fra pcn til mobilen. Hadde ikke det enkleste vært å beholde mobilen. Programere den om ved hjelp av en datakabel. Tror ikke det er noe prob. for de som virkelig kan dette. Når du så har en mobil som du kan bestemme hva skal gjør. Kan du jo bare sende bilder den skal vise. Si at du setter telefonen til å vise en "skjermsparer". Denne skjermsparern blir hentet fra informasjon som ligger et sted i ram'n 2 ganger i sekundet. Så kan du få maskinen din til å sende den informasjonen til mobilen gjennom en datakabel til ram'n eller en annen brikke i telefonen.

Slik som jeg ser det, er dette et ganske vrient prosjekt. Det er helt sikkert utrolig mange om har prøvd men ikke klart det. :-?

- Lozip -

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Åsså bare lodde på ekstra kabler fra mobilen til displayet, og intergrere en tlf. ladder i PCen...

Hvis man bruker mobilen slik du sa, er det vel egentlig "bare" to ting som gjennstår.

1: Fikse software til mobilen.

2: Ordne software til PCen.

Stå på, dette blir bra :woot:

Lenke til kommentar
Åsså bare lodde på ekstra kabler fra mobilen til displayet, og intergrere en tlf. ladder i PCen...

Hvis man bruker mobilen slik du sa, er det vel egentlig "bare" to ting som gjennstår.

1: Fikse software til mobilen.

2: Ordne software til PCen.

Stå på, dette blir bra :woot:

Jeg setter 10 spenn på at få eller ingen i denne tråden kommer til å gjøre noe med det. Å kjøpe en kontroller fra atmel er jo dyrere enn å kjøpe et 10x større, ferdig interfacet display, og å "bare" skrive software for mobil og "ordne" software for pc'en trenger vel ikke kommentar ?

Lenke til kommentar

hehe, jeg annser ikke dette for å være en lett oppgave, men jeg ville også satt mine penger på at det ikke blir gjort. Sorry til de som tror evt. holder på med prosjektet, men tror det ikke før jeg får se det...

:oops:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jo, har dritlyst. Tror jeg nøyer meg med en gammel P233 jeg da, skal bare skaf meg en gammel CD spiller eller no som er stor nok. Finnes jo masser av folk som har gjort det uten CRT skjerm, men heller brukt en 40x2 LCD skjerm el, da blir jo hele greia ikke større enn en vanlig forsterker.

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...