Gå til innhold

Fjerne "ENTRY" på høyre hurtigtast? (SE K800i)

Proxi

Anbefalte innlegg

Klarer ikke å bli enig.

Hvor ofte går du i matbutikken og presiserer at du ønsker mat som ikke har gått ut på dato? Som kunde forventer man at det ikke er noe galt med varen man kjøper, basta!

Min telefon er subsidiert, men jeg slapp unna Branding. Den gangen tenkte jeg ikke over det, intill min søster kjøpte samme mobil, men fra en annen butikk og med et annet abbonement. Hennes telefon manglet meny-knapp, gjennomsiktige menyer. Noen menyer var også bittelitt mer tregere..

Hvorfor trenger ikke selger opplyse om at de selger et produkt med skavanker? At en del brandede mobiler sliter med tekniske feil o.l. er jo også et problem, som faktisk rammer telefonprodusenten. (Den jevne bruker forstår ikke at all tuklinga fra operatøren fører til software-problemer, de tror det er Nokia/SonyEricsson/Siemens/osv som har gjort en dårlig jobb.)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
(Den jevne bruker forstår ikke at all tuklinga fra operatøren fører til software-problemer, de tror det er Nokia/SonyEricsson/Siemens/osv som har gjort en dårlig jobb.)

7076366[/snapback]

Branding er noe operatørene bestiller hos produsenten. Det er dermed produsenten (eller produsentens samarbeidspartner) som står for den eventuelle dårlige jobben.

At du ikke er enig har jeg for lengst forstått og jeg ser ikke poenget i å diskutere saken videre.

-snubbel

Lenke til kommentar
Hvis du da likevel får en brandet telefon, er jeg helt enig i at du har fått noe annet enn det du kjøpte - og da kan du klage så mye du bare vil.

7073904[/snapback]

Bare husk på å ha det skriftlig bekreftelse fra forhandler at man skulle ha en ubrandet telefon. Ellers

så har du lite å stille opp mot forhandler hvis man skulle få en som var brandet. :cool:

Lenke til kommentar
Bare husk på å ha det skriftlig bekreftelse fra forhandler at man skulle ha en ubrandet telefon. Ellers så har du lite å stille opp mot forhandler hvis man skulle få en som var brandet. :cool:

7077538[/snapback]

Hehe... en kommende advokat som skriver? :p

Det holder nok i de fleste tilfeller å presisere dette i salgstidspunktet. Ingen selger ønsker å gi deg noe annet enn det du vil ha. Tvert imot, de fleste butikker legger litt ekstra på når de selger en ubrandet telefon fordi de vet at kunden "skal" ha det.

-snubbel

Lenke til kommentar
Viste ikke at du kunne debrande fra wotan server, utenom dem så er det ingen andre som gjør det, grunnen for det er at jeg selv venter på unlock/gsmteknikk skal tilby tjeneste.

7068632[/snapback]

Leser du i det hele tatt innlegg i diskusjoner som du svarer på? Det er flere en Wotan som tilbyr dette. For eksempel davinciteam.com

Poenget er at du svarer så bastant på et spørsmål som du tydeligvis ikke vet noe om. Selv om ikke GSMteknikk kan utføre dette enda så finnes det masse alternativer.

Fonefunshop

for eksempel....

7070924[/snapback]

jeg dreit meg ut, men grunnen for jeg svarte var han som hadde svart før meg linka til unlockshop og de har ikke mulighet til det enda, og bruker du wotan eller de andre så mister du all type garanti med engang.

7071533[/snapback]

Tror du må lese sitat fra www.unlockshop.no engang til :!:

Sitat fra Unlockshop.no:

"Tjenester vi tilbyr på K800i:

- Oppgradere software

- Bytte språk

- Debrand / fjerne operatøroppsett (telefonen vil fremdeles være låst)"

Nei, de låser ikke opp en SE K800i, men det som tråd starter spurte om kan utføres av unlockshop.no +++ mer på en K800i

:lol:

Endret av EXIDE
Lenke til kommentar

Vil nå si det er STOR forskjell på å kjøpe en sponset telefon som er låst til operatøren i 12 mnd, og det å få en påtvunget Entry-knapp i stedet for menyknapp. De må gjerne ha egne kampanjer hvor de tilbyr telefoner med Entry til en ennå sterkere subsidiert pris enn uten.

Brukte ellers fredag og lørdag i et forsøk på å spore opp en forretning som hadde K800 inne uten Entry. Lyktes ikke, men Wotanserver løste mitt problem.

Forretningen var ellers ikke særlig behjelpelig med å kunne svare på spørsmål om denne Entry-fidusen. Den ene sa først jeg bare kunne fjerne den i innstillingen, mens den andre mente jeg kunne oppdatere det vekk via SE sin update service. Én var også opplyst nok til å vite at å slette den ikke var så enkelt.

Endret av iau
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...

Jeg bestilte en tlf (W810i) til min mor som viste seg å være brandet selv om den stod oppført uten abonnement\operatørlås etc. Tlfen var helelr ikke spesielt billig, prisen var den samme som i mange andre webshopper, kjøpte der kun fordi jeg har handlet der før. Snakket med webshoppen og de svarte at det bare var å bytte mms\wap oppsett osv, virket ikke som de forstod at tlf var solgt med entry og telenor-snarveier overhodet, står ingenting på kvitteringa og heller ingenting på tlf-eska (har tidligere kjøpt operatørlåst og\eller brandet og da stod det alltid på eska). Noen som vet hvilke rettigheter jeg har ift dette?

Lenke til kommentar
Jeg bestilte en tlf (W810i) til min mor som viste seg å være brandet selv om den stod oppført uten abonnement\operatørlås etc. Tlfen var helelr ikke spesielt billig, prisen var den samme som i mange andre webshopper, kjøpte der kun fordi jeg har handlet der før. Snakket med webshoppen og de svarte at det bare var å bytte mms\wap oppsett osv, virket ikke som de forstod at tlf var solgt med entry og telenor-snarveier overhodet, står ingenting på kvitteringa og heller ingenting på tlf-eska (har tidligere kjøpt operatørlåst og\eller brandet og da stod det alltid på eska). Noen som vet hvilke rettigheter jeg har ift dette?

8717238[/snapback]

Jeg gjorde akkurat det samme. Bestilte telefon uten abonnement, fikk tilsendt telefon uten operatørlås men brandet til Telenor. Entry-knapp og Telenor i menyvalget, blant annet.

Da jeg bestilte telefonen ba jeg riktig nok ikke om å få den uten branding, noe jeg definitivt blir å gjøre i fremtiden. Blir også å be forhandleren om å få bekreftelse på dette skriftlig før jeg åpner pakka, for å unngå rot.

Mvh

Sitronkake

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Blir stor bump, men jeg kan like gått ta det i denne tråden tenkte jeg. :)

Har en telefon med ENTRY-tast. Har lest flere plasser at Telenor oppgir operatørlåsen hvis en har et abbonement som er bundet i 12 mnd. Det er mitt, og derfor lurer jeg på om ENTRY-tasten vil forsvinne hvis jeg låser opp telefonen?

Hvis ikke, hva vil skje senere hvis jeg bytter til en annen operatør når bindingstiden min er gått ut? Vil ENTRY-tasten ligge der da også?

Lenke til kommentar
Blir stor bump, men jeg kan like gått ta det i denne tråden tenkte jeg. :)

Har en telefon med ENTRY-tast. Har lest flere plasser at Telenor oppgir operatørlåsen hvis en har et abbonement som er bundet i 12 mnd. Det er mitt, og derfor lurer jeg på om ENTRY-tasten vil forsvinne hvis jeg låser opp telefonen?

Hvis ikke, hva vil skje senere hvis jeg bytter til en annen operatør når bindingstiden min er gått ut? Vil ENTRY-tasten ligge der da også?

Entry tasten vil ikke forsvinne ved opplåsning og da heller ikke ved å benytte sim kort fra annen operatør..

Lenke til kommentar
Jeg blir alltid like forbanna når jeg ser hvordan teleoperatørene klarer å ødelegge en flott mobil med stygge trege menyer som bærer preg av hastverk :( Jeg har ingenting imot operatørlås eller binding til et abbonement. Men la nå menyene på telefonene forbli urørt!!

Da får du bare be om en telefon uten branding og betale mer for den. Med branding følger subsidier, så enkelt er det.

Er pisslei av folk som sutrer over operatørlåser og branding når løsningen er enkel - bare betal det det koster å få en "ren" telefon.

-snubbel

Kunne ikke vært mer enig. Om man ikke ønsker operatørlås, så kjøper man bare en telefon utel lås.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...
Jeg blir alltid like forbanna når jeg ser hvordan teleoperatørene klarer å ødelegge en flott mobil med stygge trege menyer som bærer preg av hastverk :( Jeg har ingenting imot operatørlås eller binding til et abbonement. Men la nå menyene på telefonene forbli urørt!!

Da får du bare be om en telefon uten branding og betale mer for den. Med branding følger subsidier, så enkelt er det.

Er pisslei av folk som sutrer over operatørlåser og branding når løsningen er enkel - bare betal det det koster å få en "ren" telefon.

-snubbel

Kunne ikke vært mer enig. Om man ikke ønsker operatørlås, så kjøper man bare en telefon utel lås.

Kjøper man en telefon med operatørlås forsvinner ikke branding når operatørlåstiden går over.

Branding er utelukkende negativt for kunden.

UTELUKKENDE NEGATIVT.

Jeg kom innom dette emnet for å fjerne Entry knappen og masse annet HÅPLØST DRITT som er lagt inn på telefonen SOM JEG IKKE ØNSKER Å BENYTTE MEG AV men som likevel blir aktivert i tide og utide uten at jeg vil det, og når jeg ser at operatørene står bak skal jeg pokker meg fjerne operatørlåsen i samme slengen og sette inn et kort fra en annen operatør, så kan de råtne i helvete for de gangene Entry har blitt aktivert i lomma når jeg egentlig skulle aktivere tastlås med knappen entry ligger på.

For ikke å snakke om radio-snarveien og snarveien til værmelding og nyheter og faenskap som til sammen har kostet meg hundrelapper.

Hadde operatørene vært SMARTE hadde de tilbudt debranding i butikken for 20 kroner, og tjent penger selv i stedet for å forarge tekniske kunder og tvinge dem til å betale ANDRE for å erstatte firmware-en med SKIKKELIG firmware, og kanskje fjerne operatørlåsen for et billigere alternativ når man først er tvunget til å modifisere mobilen fordi operatøren har ødelagt den.

Endret av Andre1983
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...