Gå til innhold

Gunstig å flytte penger fra USA no?

kilogram

Anbefalte innlegg

Eg tjente ein del pengar i USA i sommar, og har observert i det siste at dollarkursen har gått fra 6,2 i august til 6,7 i dag. Det betyr at pengane som fremdeles står i ein bank i USA har steget ein del i verdi. Planen har heile tida vore å flytte pengane over til Norge, og no når dollarkursen er så høg er det veldig fristande.

Men, sidan denne stigninga har skjedd over bare 2 veker, så er eg svært usikker på om kursen vil fortsette å stige, eller om den vil falle som ein stein dei kommande to vekene (det tar gjerne litt tid å få fiksa ei slik overføring).

Er det nokon som har betre peiling enn meg som veit om denne kursendringa er meir permanent, eller om den berre er relatert til usikkerhet rundt statsbudsjettet?

Råd eller tips til kva eg bør gjere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tjaa? Tipper at toppen nærmer seg nå for USD/NOK.

Likevel tror jeg at vi kommer til å se 7-tallet før årsskiftet men er noe usikker på

om kronen vil falle eller dollaren stige? Får vi Ole Brumm effekt så har vi $$$

over 7 i løpet av en mnd.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Mange (Warren Buffett mfl.) mener at den amerikanske valutaen er overvurdert og at kursene dermed må synke. Dette har vist seg å være feil iallefall det siste året. Problemet med valuta er at det er vanskelig å gjette riktig. Det har vært en sak i Dagens Næringsliv om denne vanskeligheten med å forutse valutamarkedet. Du står på omtrent lik linje med et mynt/kron kast.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...