PC^2020 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Dette temaet stod så rart forklart i boka, så jeg skjønte ikke en dritt.. Så jeg vet ikke helt når jeg står ulovlig parkert eller ikke. Se på bildene. Jeg parker rundt her i byen hver dag. Hvordan funker de skiltene? Med piler osv? Lenke til kommentar
sedsberg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Du har vel kun lov å parkere der etter 1600 og fram til 0800. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Så det gjelder ikke mellom de to skiltene altså? Det stod mange andre biler der.. Jeg står der nå forøvrig Skal sjekke om jeg har fått bot når jeg skal hjem Endret 13. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Parkeringsforbudet gjelder i pilenes retning 08:00-16:00 mandag til fredag. Slik du har tegnet det gjelder det fra og med skiltet til høyre i tegningen og videre forbi neste skilt (pil både bakover og framover. Ettersom det ikke er gatekryss (hvor skiltet evt. ville opphørt) fortsetter det videre opp på tegningens venstre kant. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 ok, får håpe jeg ikker er 500kr fattigere Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 (endret) Faen, fikk bot på 500.. Var sånn skråparkeringsgreier i en eller annen kirkegaardsgate nedde på grunerløkka... Stod 4,5 meter fra krysset som var t.v. for meg.. For en slem fyr som skrev den bota.. Endret 20. oktober 2006 av pc^2004 Lenke til kommentar
KVTL Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Er vel heller din skyld som parkerte istrid med skilting/ bestemmelsene. Er man obs på dette så ungår man som oftest parkeringsbøter. Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Ja, men den jævla skolen jeg går på har faen ikke parkeringsplasser og det er jo bare kaos. Jeg kanke drive å ta t-banen på onsdager og torsdager pga at jeg må på jobb rett etter skolen.. Rekker ikke å ta t-banen hjem for så å hente bilen og dra på jobb.. Lenke til kommentar
Marvil Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Privat parkeringsselskap? Og står bilen registrert på deg..? Lenke til kommentar
PC^2020 Skrevet 20. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 20. oktober 2006 Kommunalt, ja. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 13. februar 2008 Del Skrevet 13. februar 2008 Fikk bot igjen jeg! Kunne noen forklart denne greia om at det ikke er lov å parkere 5 meter fra et kryss? Se på tegningen min. Min bil er brun og jeg kan forstå hvorfor jeg fikk bot, men jeg forstår ikke hvorfor noen av de bilene tegnet som svarte fikk bot!. Så er regelen sånn at innen det blå feltet er selve krysset, her har min ikke lov til å stoppe, så er det røde feltet 5 meter fra krysset, og her er det ikke lov å parkere? For både bilen foran meg og bak med sto parkert innen dette røde feltet. Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Vegkryss er etter teksten i bokstav b i trafikkreglenes § 17 et sted hvor en veg krysser eller munner ut i annen veg. Du har parkert i et T-kryss. En kjennelse fra Sandefjord forhørsrett som senere ble stadfestet av Agder lagmannsrett, har dannet basis for tolkningen av t-kryss. Retten uttalte at hvor to veger danner et vegdele i form av T-kryss, utgjør den motsatte vegside også den del av krysset. Kjæremålet ble forkastet av Høyesterett den gangen. Det trekkes en tverrstrek fra vegkanten der hvor vegen munner ut og rett over. Det ligger også i ordlyden når man ser på definisjonen av vegkryss som nevnt først (der hvor veg munner ut i annen veg). Du nevner 5 meters regelen. Denne gjelder ikke på motsatt side av krysset. 5 meters regelen blir benyttet på den siden hvor vegen munner ut. Se bildet. Lenke til kommentar
Plecto Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Så jeg sto ulovelig parkert? Og vegkrysset er den røde firkanten jeg tegnet? Men hva med bilene som stor foran og bak meg? De var jo tydelig innen 5 meter fra vegkrysset? Lenke til kommentar
Jan-Inge Skrevet 15. februar 2008 Del Skrevet 15. februar 2008 Så jeg sto ulovelig parkert? Og vegkrysset er den røde firkanten jeg tegnet? Men hva med bilene som stor foran og bak meg? De var jo tydelig innen 5 meter fra vegkrysset? Du stod feilparkert innenfor tverrstreken (De blå strekene). De to andre bilene står utenfor disse (rød firkant) og har parkert lovlig. Som jeg skrev så gjelder det ikke noen 5 meter på andre siden. Det er kun der hvor det er hjørne altså der hvor veien munner ut. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå