Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

kjøp av BMW 325i

MrMe

Anbefalte innlegg

jeg lurte på om bmw 325i er en bra bil?? den birker i bra teknisk stand da... d er null rudt, eu/ok, sentrallås, 17" OZ, trimma til 220hk, gått 40,000km etter d, 89mod, 4x4, til ca 40 000kr...

bra eller dårlig?? har ikke så mye greie på bmw...

hvordan er di på rust?? har di andre svakheter?

på forhånd, Takk

post-111034-1160731166_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

E30 har en tendens til å ruste i kanalene, hjulbuene, under dørene, rundt vindusviskeren, på bagasjelokket, i jekkbrønnen i bagasjerommet og ved påfyllingsrøret.

Sjekk de stedene.

Kjenn etter om det er mye slark til sidene i girstanga når den står i gir.

Hvis det er det, er det ett tegn på slitte foringer i giroverføringa. Det vil bli værre og værre og til slutt kan det blir vanskelig/umulig å få den i revers.

Reperasjonssett for å bli kvitt slarken koster ett sted mellom 1000 og 2000kr, + verkstedarbeid hvis du ikke skal fikse det selv. (når foringene er slitt, pleier det også å bli hull i girmansjetten)

Se etter vann i bagasjerommet. Ofte er pakningen til antenna dårlig, noe som fører til at jekkbrønnen blir fylt med vann.

På e30 får man en del negativ camber bak når de senkes. Derfor vil dekket bli mest slitt innerst. Ha det i tankene når du sjekker slitasje på dekkene.

Det er lett å få tak i billige deler til disse bilene, så du bør fokusere mest på rust og at bilen henger godt sammen når du undersøker den.

Jeg har hørt at drivverket er en svakhet på 325IX, så du bør ikke herje for mye med den.

Endret av Yngvejos
Lenke til kommentar

Synes kanskje denne ser litt hardkjørt og sliten ut? Med tanke på at den er brukt av ungdommer FØR du kjøper den. Jeg har sans for E30, men da må den være orginal, liker ikke plastikk på E30! Det er svært lite kledelig synes jeg, dessuten kan det skjule masse rust.. Tipset mitt er å kjøpe en 320 i stedet for 325! Da sparer du dessuten masse i forsikringskostnader

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...