Gå til innhold

Dagens spill er bare søl...


Anbefalte innlegg

Jeg synes spillene blir bedre og bedre med tiden,men det blir mere og mere bugs og feil i spillene.

Er lei av patcher hele tiden,patcher som patcher patcher osv...

Vil heller vente et halvt år ekstra enn å spille et ustabilt halvferdig spill liksom...

Jeg savner spill som Redneck Rampage! :!:

 

Redigert: Og når kommer Soldier Of Fortune 3?1 og 2 var jo genialt bra!

I dagens singelplayerspill virker det som det skal det være så mye tenking,plundring hva man skal gjøre,hvor man skal gå etc.,jeg savner ordentlige rett frem skytespill der man bare plaffer hele tiden uten å tenke! :yes:

Endret av naits81
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I Doom 3 hadde du også noen små djevelaktige engler som så ut som barn, som du måtte slakte for å komme forbi. Painkiller har også "barn" som monster...

 

Men for å være helt ærlig, hvis en person klager på dagens spill fordi det er for få barn involvert i vold, så tror jeg det er den personen som har et problem, ikke dagens spillbransje.

7252558[/snapback]

 

Er jo ikke at man ikke kan drepe barn som er problemet, men mulighetene virket større før innen for enkelte sjangre. Alt er blitt så hystrisk rundt vold, nakenhet og slikt i disse dager...

 

Spent hvordan postal 3 blir på det området....

Lenke til kommentar
Redigert: Og når kommer Soldier Of Fortune 3?1 og 2 var jo genialt bra!

I dagens singelplayerspill virker det som det skal det være så mye tenking,plundring hva man skal gjøre,hvor man skal gå etc.,jeg savner ordentlige rett frem skytespill der man bare plaffer hele tiden uten å tenke! :yes:

7252728[/snapback]

 

SoF3 har jeg hørt løse rykter om, men ikke funnet noe offesiell bekreftelse fra Raven angående om det blir noe. Et SoF3 som bruker en modifisert D3 engien er vel ikke å forakte, og det tror jeg blir realiteten om det kommer et SoF3 i nærmeste fremtid.

Lenke til kommentar
Er jo ikke at man ikke kan drepe barn som er problemet, men mulighetene virket større før innen for enkelte sjangre. Alt er blitt så hystrisk rundt vold, nakenhet og slikt i disse dager...

 

Spent hvordan postal 3 blir på det området....

7253974[/snapback]

 

Hvordan virket mulighetene innenfor enkelte sjangre før større? Fint om du kan gi konkrete eksempler på hvilke muligheter og hvilke sjangre, da blir det enklere å forstå hva du mener.

 

Det er jo et langt bredere utvalg av spill med vold og nakenhet i dag, enn det var tidligere. Mengden vold innenfor hvor enkelt tittel ser heller ikke ut til å ha minket, i tillegg til at den har blitt mer realistisk, mer grafisk avbildet. Bare sammenlign de første Grand Theft Auto-spillene med nummer tre i serien, og Vice City og San Andreas.

 

Eller hva med Manhunt, har du sett det? Noe så brutalt var helt utenkelig før.

Lenke til kommentar

Enig med de som synes det blir mye fokus på multiplayer :yes: ikke alle som MÅ spille mulitplayer til en vær tid :no:

 

Også enig at det er mye søppel som er ute går. Mange av spill som kommer i nye utgaver, føles liksom så forrige versjon ut.

 

Var jo synd med Larry i 3d som kom ut var jo liksom ikke Larry, det vare kjedelig lite utfordrende og ensformig. Så har man jo Need For Speed serien som liksom ja har sklidd litt ut av hva det hele startet med(MIN MENING) Ja jeg syntes most wanted var bra, men alikevel High Stakes og Porche er mine 2 favoritter. Veldig mange spill som f.esk kommer ut med en 2'r hvor første har på en måte vært bra, har man fort tenkt at 2'rn MÅ jo bli bra p.g.a de har sikkert jo mye siden sist. Men neida........som regel blir det bare et stort SUKK i steden.

 

Eneste som holder standard i disse dager er GTA seriene synes jeg, der går det virkelig fremover, skulle virkelig ønske det fortere t.o.m. Men det virker som de bruker tiden seriøst og gjør ting ORDENTLIG med en gang, de spytter ikke ut spill bare for å penger i kassa.

 

Hender jeg er inne på gamer.no sin spill utgivelser side, og må si det er ikke mange titler som fenger :cry: Ikke hjelper det å lese det lille som står om spillene der heller :no:

 

Så har man jo spill som settlers og de typene der, de blir jo mer og mer sånn at alt går automatisk omtrent. Virker som det blir satset på at alt skal gå enklest mulig for seg, men for de som da er fan av spillene blir det bare kjedelig da man ikke trenger å følge med på halvparten av det man engang måtte.

 

Nei. får håpe at vista sammen med directx 10 gjør mye godt for spill fremover. Og at utviklerne IKKE bare lager multiplayer utgaver av spill. IKKE missforstå meg, det er jo fint med støtte for multiplayer, men det er viktig at man kan kose seg med single player av spillet også.

 

Max Payne 3, ny versjon av Wolfenstein, ny Farcry til pc, nye versjoner av de litt eldre Need for speed spillene, strategi spill med spillbarheten de hadde for LENGE siden. Og hadde bare 18 wheels of steel fornyet seg litt snart både i grafikk og variasjon og tatt med det beste fra alle versjoner. I steden for fjerne det som var bra og bytte det ut med noe annet, for så å fjerne det nye igjen og innføre noe av det som var bra til og starte med o.s.v. Det må virkelig være det spillet som står totalt stille fra versjon til versjon altså.

 

Det for holde for denne gang

 

edit: litt fiksing og triksing :p

Endret av Goodall
Lenke til kommentar

Det hadde tatt ufattelig lang tid å lage et spill med lite bugs med god grafikk i tillegg og en god historie.

Jeg er veldig fornøyd med Gothic 3(unsett hvor mangen bugs det er, gøyt gameplay, bra grafikk, og en altid like morsom histore)

 

Før i gamle dager var det ikke så mye å tenke på når man lagde spill.

Nå er spill mye mer populert, du må ha bra grafikk(2D er nermest ubrukelig i et bra spill :p)og det kommer mye mer spill til en mye støre bruker gruppe. Pluss det er mye letere å finne bugs i spill i dag siden det er mye mer å gjøre i det, og folk er blitt mye flinkere til å finne feil på alt i dag. Vist dere spille gjenom spill som er gamle, så finner dere mye mer bugs der i dag en dere gjorde for 10-15 år siden.

Lenke til kommentar

det jeg er lei av med dagens spill er at alle må bruke mye penger på pc deler osv for at de først kan spille spilla..system requirements er liksom dratt for høyt opp..sånne spill som zelda ocarina of time of majoras mask osv gidde jo suveren spillglede, og på den tiden var ikke nintendo 64 så "dyrt" heller... du må liksom opp i 11 000 for og spille dagens spill på pc..hvorfor kan ikke produsenter bare la grafikken og system requirements holdes på plass for guds skyld! så kansje..når vi som ikke jobber og tjener fett med peng, rekker og spille spill som splintercell DA før nestes neste generasjons spill kommer ut!!

 

xitto

Lenke til kommentar

Kunne ikke vært enig.

 

Men på en annen side, så er det faktisk jeg som eldes også, da jeg før kunne sitte foran skjermen i timesvis med en stakkars gammelt sleten FX kort, med enten sims eller CS.

 

Nå tåler jeg kanskje 15min med spilling før jeg gir meg og tenker at fean, hva skal en med grafikk kort og cpu til 5000 kr når en ikke har sansen for video redigering eller spilling eller what so ever.

 

Får jo mer utbytte av et blad til 50kr.. og mye mer morro

Lenke til kommentar
Enig med de som synes det blir mye fokus på multiplayer :yes: ikke alle som MÅ spille mulitplayer til en vær tid :no:

 

Også enig at det er mye søppel som er ute går. Mange av spill som kommer i nye utgaver, føles liksom så forrige versjon ut.

 

Var jo synd med Larry i 3d som kom ut var jo liksom ikke Larry, det vare kjedelig lite utfordrende og ensformig. BLA BLA BLAh.

7254882[/snapback]

 

Kan nevne ett spill som virkelig er like bra som sin gamle forgjenger.

Hørt om Sam & Max: Hit the road?

1993:

sammax.gif

Det var et pek-og-klikk spill som ble rost i skyene, og er veldig bra laget. Var selvfølgelig LucasArts folk som sto bak.

 

Mange år senere; for noen uker siden, kom oppfølgeren:

2006:

snm.jpg

Spillet er fremdeles pek-og-klikk, og har fremdeles den tørre, crazy-humoren som de hadde da. Denne gangen er det Telltale games som lager det, med noen LucasArts veteraner med i mixen. Det er altså fremdeles like bra.

 

Bare et eksempel.

Lenke til kommentar

Ganske mange her som mener at spillene var bedre "før" (er det forresten noen av dere som mener det som kan definere "før", hvilken tidsperiode.), selv mener jeg at det er tullball. Spillene i dag er mye bedre, foruten at det grafiske er bedre - som jo er en selvfølge - så har dagens spill flere muligheter. I tillegg finnes det dessuten nye spill som er som de gamle, hvor omtrent den eneste forskjellen er grafikk.

 

Pek og klikk-sjangeren (Adventure) var på 90-tallet en elsket sjanger, Monkey Island 1 og 2, Day of The Tentacle, Sam & Max, osv. Men vi har da vitterlig sett disse spillene i nyere tid også? Og det nyeste er Sam & Max. Men før det hadde vi The Curse of Monkey Island og Escape from Monkey Island. Grim Fandango kom så sent som i 1998.

 

Det er mange som hevder denne sjangeren er død, men en relativt ny serie er Broken Sword, denne startet i 1996 og det nyeste spillet i serien kom nå i år. Jeg kan dessuten nevne mange andre nye eventyrspill som er like gode eller bedre enn mange av de gamle; Dreamfall 1 og 2, The Secret Files: Tunguska, Still Life, Fahrenheit, Syberia, osv.

 

Det var noen som i denne tråden at alt skal bare være så fotorealistisk, og det trenger ikke engang å være godt gjennomført, til opplysning strevde de gamle spillene også alltid etter å bedre seg grafisk, det er noe utviklere har gjort siden de begynte å spill, og det er derfor Doom 3 ser ut som det gjør i dag, og ikke ut som Wolfenstein gjorde, når det er sagt; det var også mange dårlig gjennomførte spill før. Og ser du spilltitlene jeg nevnte over vil du se at det er langt fra alle som satser på fotorealisme. Du trenger faktisk ikke gå lenger enn til et spill med 5-6 millioner abonnenter for å finne ett som ikke satser på det.

 

Og hvis du tror det ikke var mye søppel ute og gikk før også, så tar du feil. Det virker også som det er en del her inne som er veldig grepet av nostalgi, det er klart du vil ha veldig høye tanker om noen av dine første erfaringer med spill. Akkurat som mange synes det første MMORPG de prøvde er det beste, og de fortsetter å sammenligne alle andre de prøver med dette. Det er antakeligvis også grunnen til at jeg personlig liker veldig godt Doom III som et rent underholdningsspill, mens mange andre ser ut til å hate det.

 

Det er også folk her inne som har sagt utover det at spillene var bedre før, noe som er en veldig upresis uttalelse, at spillene hadde flere muligheter før, jeg har bedt om en videre forklaring angående dette uten å ha fått den, men hvis det er noen andre her som vil forklare meg så gjør gjerne det. Gjerne dra frem noen titler som eksempel. I det hele tatt, det er mange som sier mye her, uten å komme med ett eneste argument.

 

det jeg er lei av med dagens spill er at alle må bruke mye penger på pc deler osv for at de først kan spille spilla..system requirements er liksom dratt for høyt opp..sånne spill som zelda ocarina of time of majoras mask osv gidde jo suveren spillglede, og på den tiden var ikke nintendo 64 så "dyrt" heller... du må liksom opp i 11 000 for og spille dagens spill på pc..

 

Når det gjelder prisen på PC-deler, den har stort sett alltid følgt det samme nivå som vi ser nå, jeg har vært PC-gamer i ca. 20 år, kanskje et par år mer, så jeg er veldig klar over at maskinen jeg spilte Doom 2 på kostet langt over 10 000 kr.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Jau, Company of heroes likte jeg veldig godt, men andre spill som f.eks carbon

spilte jeg i 3 timer så var jeg jo allerede sikkert 40-50%, så de tenker mer på grafikk en spillbarhet når for tiden.

 

men og lage et spill kan ta en del tid, + at Publisheren krever en releasedate som de skal holde, derfor kommer det somregel ut spill med bugs.. og patcher etterpå.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...