Gå til innhold

Laptop for arkitekt

Anbefalte innlegg

Hei.

Fattern trenger en ny pc som han skal bruke til jobbing. Han vil ha en laptop så han kan ta den med seg på hytta, og rundt omkring i div prosjekter.

Er det noen som har noen tips til en dugelig laptop. I tillegg til vanlige office programmer driver han med ArchiCAD, et temlig heftig Arkitektegneprogram som bla lager OpenGL 3D rendringer av tegnede hus. Det er mao ganske krevende. Behandling av store bildefiler til plotter ol gjerne i tiff format el lingnende drar også endel.

Noen som mot formodning har erfaring med dette og kan anbefale konkrete maskiner. Gjerne i litt forskjellige prisleier, fra Drømmemaskinen til God, til Nederste brukbare nivå.

Selv vil jeg automatisk forelså en IBM/Lenovo maskin i jobb sammenheng, og min egen ThinkPad T60p med 2gb ram, ATI FireGL V5200 (512mb ram) og 80 gB hdd og en knall god skjerm som kjører 1600 x 1200 native tenker jeg at burde duge.

Andre inspill, konkrete erfaringer ?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener det er to gode alternativer her: allerede nevnte Lenovo T60p og FSC Celsius H240 (som er omtrent likt spesifisert). FSC'en er en del tusen billigere til full pris, men det er vel mulig å få kranglet seg til en ganske ok pris på T60p om man spør rett person.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...