dort Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har slitt de siste dagene med å overføre data fra gamle harddisker til ny maskin. Fikk det endelig til med easyrecovery. Men en av diskene skapte store problemer. Under kjøring av easyrecovery skrudde maskinen seg rett og slett rett av. Prøvte flere ganger men det samme skjedde omigjen. Til slutt fikk jeg problemer med å starte windows. Jeg forsøkte da en systemgjennoppretting (noe tidlig, men man tenker ikke alltid like klart i slike øyeblikk). Systemgjennopprettingen gikk også skeis da det dukket opp 10 000 feilmeldinger om filer som ikke kunne lastes. Har nå formatert og satser på reinsatallasjon av windows. Noen kommentarer til hva som ble gjort galt, hva som gikk galt, eller andre som har opplevd liknende? Heldigvis er ikke maskinen særlig gammel, så jeg hadde ikke lagret så mye enda. Lenke til kommentar
PerB Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Er det en ferdigmontert maskin elelr et byggesett som du har satt sammen selv? Årsakene kan være mange. Det kan være monteringsfeil, hardware, drivere, software. Kan du liste opp hva maskinen består av? (Husk å angi om det er IDE eller SATA harddisker, hvor kraftig strømforsyningen er og merke, minnebrikker [antall og type/produsent]). Lenke til kommentar
KarkNissen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har hatt liknende feil 2 ganger med WDC200BB-disker(200GB Western Digital) Disse diskene ble kjøpt samtideig, og røk med ca 1 års mellomrom. Da disse stod som SW-stripe-set satt opp i wondows, var det kun data på disse og ikke noe systemfiler. Til tross for dette tryna hele serveren, og jeg sleit skikkelig med å finne frem til at det var den ene av diskene som kunne gi så fatale følger at hele serveren hang (2k3-server). Pagefile ligger ikke på disse diskene. Jeg kunne berge ut det meste av all data når jeg starta serveren i safe-mode. Kark Lenke til kommentar
dort Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Er det en ferdigmontert maskin elelr et byggesett som du har satt sammen selv? Årsakene kan være mange. Det kan være monteringsfeil, hardware, drivere, software. Kan du liste opp hva maskinen består av? (Husk å angi om det er IDE eller SATA harddisker, hvor kraftig strømforsyningen er og merke, minnebrikker [antall og type/produsent]). 7060005[/snapback] De gamle harddiskene var ide, disk i ny maskin er sata. Var noe overrasket at det skulle være så vanskelig å få ut data fra de gamle. Maskinen er kjøpt og montert hos komplett. Skal ikke klage på maskinen, men var litt skuffet over at grafikkortet var løst og at lydkortet faktisk hang løst inne i maskinen. Som sagt er jeg i gang med ny installasjon og er mer på jakt etter kommentarer og tips i stedet for konkret hjelp. Kan styrken på strømforsyning spille inn her? Husker ikke helt hva jeg har ca. 400W. Også litt overrasket av at montering av defekt hardware skal kunne klusse til alt på denne måten. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå