Gå til innhold

TG'07 - Samletråd for generel info.

Anbefalte innlegg

Samme problem her, den bærbare er litt kraftigere. :/ Men så blir det mye lettere med den også, har vært noen år der med stasjonær.

7464587[/snapback]

Sant, sant. Lett, men .. je. :p

Klarer jeg skrape sammen penger nok, ska jeg kjøpe meg ny stasjonær (:

-----------

Pappa blir ikke med på tg allikevel :(

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Kan noen forklare meg hva funskjonen av et PTN-Card er? Skal bestille meg billetter nå, men har ingen anelse om jeg trenger dette. Om jeg bestiller 5 billetter, trenger jeg da 5 PTN kort?

7467863[/snapback]

Et ptn-kort fungerer som bankkortet ditt.

Ptn-kontoen din er bankkontoen din.

Dersom du får lønning og setter 100,- over på kontoen til en kamerat, så kan ikke han ta ut penger fra sin konto med sitt kort.

Hver konto trenger altså et ptn-kort, dersom du ønsker det.

Men! Du kan ikke bestille det for dem. Akkurat som jeg ikke kan gå i banken og få et kort til kontoen din. Så kameratene dine må selv kjøpe det, men de kan vente til køen har gitt seg. Det er ikke noe hastverk med å få tak i det.

Lenke til kommentar
Kan noen forklare meg hva funskjonen av et PTN-Card er? Skal bestille meg billetter nå, men har ingen anelse om jeg trenger dette. Om jeg bestiller 5 billetter, trenger jeg da 5 PTN kort?

7467863[/snapback]

Et ptn-kort fungerer som bankkortet ditt.

Ptn-kontoen din er bankkontoen din.

Dersom du får lønning og setter 100,- over på kontoen til en kamerat, så kan ikke han ta ut penger fra sin konto med sitt kort.

Hver konto trenger altså et ptn-kort, dersom du ønsker det.

Men! Du kan ikke bestille det for dem. Akkurat som jeg ikke kan gå i banken og få et kort til kontoen din. Så kameratene dine må selv kjøpe det, men de kan vente til køen har gitt seg. Det er ikke noe hastverk med å få tak i det.

7467884[/snapback]

Hørest egentlig ut som en unyttig sak for meg, mange som pleier å bestille det?

Lenke til kommentar
Er det til Svinesund dere reiser? :p

7467883[/snapback]

Svinesund og Nordby er vel det det går mest i, kan jeg tenke meg.

Når vi kjørte dit i år kjørte det en bil fordi oss med masse ark i vinduene som det sto "TG 06 ftw" etc på.

Den kjørte også en del rundt i Moss-sentrum. Fant aldri ut hvem det var, men. :/

Lenke til kommentar
Hørest egentlig ut som en unyttig sak for meg, mange som pleier å bestille det?

7467905[/snapback]

Jeg har det, i alle fall.

Det er så knøvrete med papirbillett.

Plutselig så har du knøvra den og så er den borte, eller så søler du noe på den på vei til skipet etc. etc.

Men så er jo jeg paranoid til de grader også, så mitt råd er ikke nødvendigvis genialt.

Lenke til kommentar
Er det til Svinesund dere reiser? :p

7467883[/snapback]

Mja og nordby (:

Jeg har det, i alle fall.

Det er så knøvrete med papirbillett.

Plutselig så har du knøvra den og så er den borte, eller så søler du noe på den på vei til skipet etc. etc.

Men så er jo jeg paranoid til de grader også, så mitt råd er ikke nødvendigvis genialt.

7467927[/snapback]

Indeed. Jeg hadde sikkert mista papirbilletten, men ptn-kortett ligger jo i lommeboka hele tia (:

Fra mitt ståsted er det kjekt, men jeg er vel også en av de paranoide :ermm:

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...