Gå til innhold

TG'07 - Samletråd for generel info.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
TG'07 - Tråden

 

Tenkte vi kunne starte tidlig i år, som i fjor, med å glede oss til TG.

Påsken er ikke sååå langt unna  :)

 

Så inntil videre; diskuter alt dere føler for angående TG anno. 2007 her : --- )

 

tg.png

 

PAKKELISTE

 

FAQ

 

Q: Når kan man bestille biletter?

A: Billettene er utsolgt. Henvend deg til folk som har billetter til overs. Ellers blir det alltid ledige billetter rett før.

 

Q: Hva koster billettene?

A: 640kr + 30Nkr fee = 670,-

 

Q: Hvordan komme dit?

A: Finnes TG-busser, spør i tråden.

 

Q: Når er TG?

A: 4. - 8. april 2006. Dette er i den norske påskeferien.

 

Q: Blir det no HW-rekke i år?

A: SE HER.

 

Q: Er det dusjer der?

A: Ja, det er mange dusjer der, men de er alt for lite brukt. Ta deg en dusj eller to da du er på TG, du vil føle deg bedre selv og de rundt deg vil slippe å inndra din ekle lukt. Garderobene holder en finfin standard.

 

Q: Hvor sover man?

A: Man sover rundt hallen, enten i oppmerket område eller i gangene som går rundt hele hallen, husk at det er betong der, så ta med liggeunderlag, og hvis du lar sove-tingene dine ligge der du sov så har andre lov til å bruke/flytte det som de vil

 

Q: Hva med mat?

A: De 3 siste årene har det vært vannkokere og microbølgeovner der, så ta med f.eks rett i koppen eller lignende, det er også muligheter for å kjøpe mat i kantina. Det skal nevnes at denne maten er dyr, altså ikke noe å satse på hvis man ikke skal blakke seg.

 

Q: Jeg har ett lite 12v kjøleskap, kan jeg ta med det?

A: Nei, alle hvitevarer blir tatt av crew, uansett om det går på 12v eller 230v, du kan kjøpe kjøle-ellementer til brus hos info-crew, og bytte denne inn i en kald når den har blitt var.

 

Q: Kan jeg ta med mine 50 000W høytalere?

A: Jada, men du må få plass til de på plassen din(80x60), samtidig høre på hva f.eks naboen din sier, vil han at du skal skru ned, så gjør det, ellers kan vel crew komme å ta anlegget/kutte kablene, og i værste fall kaste deg ut

 

Q: Hva med støy?

A: Det er en del støy på TG. Spesielt når hodet ditt noen ganger må takle hundre-og-ørten låter samtidig. Slitsomt! Jeg personlig mener det er endel av sjarmen  :).  Du har to løsninger om du vil unngå å bli sinnsvill: Gode, tette og lukkede øreklokker. Eller sov-i-ro! De lille gummisakene du stapper i øret vet du? Gule som regel. Anbefaler en liten eske med disse!

 

 

Q: Kva slags framkomstmiddel skal eg bruke for å komme seg frå rundt i Norge til skipet?

Har du bil, og det det ikkje er for langt, er valet enkelt.Bor du så lang unna at du må kjøre tog, er innkomsten på Hamar stasjon. Du kan se på f.eks tilbod som NSB - Minipris. Eg har sett at fleire hintar til at det skal bli arrangert bussar som går frå dei store byane som Oslo og Trondheim. Eg vil oppdatere så snart eg veit noko meir!

 

Q: Er det langt ifrå togstasjonen til skipet?

A: Det er eit stykke for dei som ikkje har bil og skal ha med seg pc + anna bagasje. Eg vil anbefale bybussen som går frå togstasjonen og mot Ottestad, for den har ein haldeplass rett ved skipet. Ellers har vi jo Hamar Taxi som er tilgjengeleg for dei med feit lommebok. Om man er fleire og spleisar, er det ikkje sikkert det blir så dyrt likevel.

 

Q: Er det nokre daglegvarebutikkar rundt skipet?

A: JA, det er det. du kan velje mellom to retningar. Den eine er å gå over brua til Ottestad med Prix i Vikasenteret, og Rimi rett oppi vegen.

Alternativ to er å gå inn mot Hamar, til Gransenteret, ved sida av togstasjonen der kanskje mange kjem frå i utgangspunktet.

Eit tredje alternativ vil vere å gå på Hydro Texaco som bare er nokre hundre meter frå skipet. (Du ser stasjonen frå inngangen)

 

Q: Er det noe pizzasjapper e.l. på Hamar som leverer i vikingskipet ?

A: Det er veldig tvilsamt at dei betaler seg inn i skipet for å levere! Men å vente utfor skipet i nokre minuttar og trekkje litt frisk luft er vel ikkje å forakte. Hvis du tar ein tur inn i byen, er det kebabsjapper der du kan få deg varmmat utan å betale mykje. (Deniz er eit godt val) McDonalds og fleire andre stader å ete er lokalisert i sentrum av Hamar. For dei som er eldre er det eit utval av puber osv. også.

 

Q: Kva slags overnattingsmogelegheiter er det rundt i Hamar?

A: Dette kan du enkelt og greitt velje ut frå di eiga lommebok. Du har f.eks Vikingskipet Motell, Rica Hotel Hamar og ellers kan du ta ein titt på Hamar Booking.

 

KART

 

Her kommer et oversiktskart, her kan man se veien fra stasjonen til skipet, fra skipet til butikkene o.l.

7059673[/snapback]

 

 

 

 

 

 

Er alle billetene solgt ut?

Lenke til kommentar
Høres for meg ut som han ikke har vært på TG.

 

Undead, tenk deg du og de 10 vennene dine på TG..!

 

Alle sitter sammen på ei rekke.. Det er minst like bra som hjemme i en svett kjeller til noen...! ;)

7096649[/snapback]

 

Neh, har sett nok av TG. Ser ikke vitsen i det. Sceneshowene osv er bare bullshit for å fylle opp tid. Er så mange tragiske scene show jeg har sett via webcam at det er ikke gøy å tenke på engang.

 

Nei, takker meg heller til pcstua ^^ (nei, ingen svett kjeller)

Xbox 360 huka opp mot en HD-TV + Spillserver til pc spilling som takler det som skal spilles. Ser ikke hva som er så dårlig med den løsningen?

 

Men uansett, syns det blir mye greiere på den måten. Har man alt man trenger + litt til.

 

 

 

Istedenfor å sove på en hard scenekant og sniffe på sokkene til han som ligger 5 cm unna. ^^ (kanskje litt overdrevent, men dere ser poenget)

 

Men, hvis dere vil på TG skal ikke jeg stoppe dere. Jeg sa bare min mening om saken.

 

*EDIT*

Ah, holdt på å glemme: Syns TG har for mange fjortiser. Ja, greit jeg er 20år, men det er desto større grunn til å vike unna ^^

7101418[/snapback]

 

Hva er gærnt i at fjortiser deltar da? det er abre hyggelig

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...