Gå til innhold

TG'07 - Samletråd for generel info.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Sett sånn rent hypotetisk at jeg har en heftig 24V radialvifte som egentlig satt i en gammel Minolta EP4000 kopimaskin liggende, og bestemmer meg for å bygge inn et kjølerom i hylla mi som baserer seg på nevnte vifte og vanlige kjøleelementer til kjølebager?

8044730[/snapback]

Det vil jo fremdeles ikke kjøle mer enn en vanlig kjølebag, heller kjøle mindre da slikt hjemmemekk ofte blir dårlig. En vifte kan ikke gjøre ting kaldere uten å ta kulda fra noe sted, og kulde er veldig begrenset fra kjøleelementer.

8047183[/snapback]

 

Jeg har sett eksempler på at ren luftkjøling har hjulpet før, men jeg mener at om jeg plasserer kjølelementene i et eget "rom" som lufta trekkes gjennom, så vil det kjøle ned drikkevarer til et sted under romtemperatur. Det kommer jo mange kjølebager med vifter også, det kan ikke være heeeelt uten grunn.

Lenke til kommentar

Hvordan får du til at det blir kjøligere om du legger til mer energi (viftene) uten å bruke termoelektriske elementer, komprimering/ekspandering av gasser, eller andre metoder som kan fjerne varme et sted (og dermed flytte den til et annet sted, hvor det vil bli varmere)?

 

Viften din vil bare blåse litt kjøligere luft enn romtemperaturen, men den vil ikke være mer effektiv enn å legge selve elementet oppå colaen.

Har ikke studert fysikk i noen form, men all min logikk sier meg dette.

 

Vil gjerne se disse eksemplene dine. Og disse kjølebaggene med vifter er vel som alle slike minikjøleskap, de inneholder termoelektriske elementer.

Lenke til kommentar
Hvordan får du til at det blir kjøligere om du legger til mer energi (viftene) uten å bruke termoelektriske elementer, komprimering/ekspandering av gasser, eller andre metoder som kan fjerne varme et sted (og dermed flytte den til et annet sted, hvor det vil bli varmere)?

 

Viften din vil bare blåse litt kjøligere luft enn romtemperaturen, men den vil ikke være mer effektiv enn å legge selve elementet oppå colaen.

Har ikke studert fysikk i noen form, men all min logikk sier meg dette.

 

Vil gjerne se disse eksemplene dine. Og disse kjølebaggene med vifter er vel som alle slike minikjøleskap, de inneholder termoelektriske elementer.

8051627[/snapback]

 

Skal se om jeg ikke kommer meg hjem ei helg og får testa ut litt, men jeg er sånn noenlunde sikker på at det iallefall burde være i stand til å holde drikke kjølig til en viss grad, dessuten vil jeg at det skal funke :p

Lenke til kommentar
2 gbit  . FAQ på gatering.org stemmer. det er det som riktig

 

det vil ikke lagge. garantert

 

5000 vil ikke laste ned på fult samtidig

 

i i fjor trur jeg internett lå på ca. 70% bruk (80%) da var det 1 gbit

8052248[/snapback]

de oppgraderte til 1,5 gbit ;)

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...