Zolberg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Noen som er god til å lage gode drinker/drammer? Skriv her! Har vodka men vet ikke hva jeg skal ha til:P Mvh : Zolberg Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Noen som er god til å lage gode drinker/drammer? Skriv her! Har vodka men vet ikke hva jeg skal ha til:P Mvh : Zolberg 7059483[/snapback] Hvilken type vodka har du? Lenke til kommentar
Zolberg Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Absolut vodka Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vanlig vodka asså? Ikke noe sitron eller noe lignende? Trenger ikke gjøre rare greia ut av det for at det skal bli godt. -Blande med appelsinjuice -Blande med sprite -Blande med burn (helvetes godt) Har også tenkt på andre eksprimenter, litt mer utenom det vanlige.. Hvis du blander ut vodka med slush Tror jeg det blir vanvittig godt! Lenke til kommentar
Zolberg Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Vanlig vodka asså? Ikke noe sitron eller noe lignende? Trenger ikke gjøre rare greia ut av det for at det skal bli godt. -Blande med appelsinjuice -Blande med sprite -Blande med burn (helvetes godt) Har også tenkt på andre eksprimenter, litt mer utenom det vanlige.. Hvis du blander ut vodka med slush Tror jeg det blir vanvittig godt! 7059498[/snapback] Hehe:P Ja det er vanlig, men det vanlige er jo å blande med appelsinjuice.. og sprite er vell det mest brukte.. Du vet ikke noe annet som ingen andre gjør?^^ Burn kan jeg jo prøve men vill ha mange forslag=) Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Prøv slush og burn hvertfall Hmmm. Bare bruk fantasien din. Aquarius som blandevann? Det MÅ være godt! Lenke til kommentar
Zolberg Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Prøv slush og burn hvertfall Hmmm. Bare bruk fantasien din. Aquarius som blandevann? Det MÅ være godt! 7059506[/snapback] Hehe.. skal gjøre så godt jeg kan:D Men takk så mye for hjelpen:D Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Kan gjerne hjelpe deg med drikkinga jeg! :!: Lenke til kommentar
Zolberg Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Kan gjerne hjelpe deg med drikkinga jeg! :!: 7059515[/snapback] Hahaha:P Ja det tviler jeg ikke på men tror det får bli en annan gang:D Lenke til kommentar
McBitch Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Bland vodka ut med ...vodka Lenke til kommentar
Zolberg Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Bland vodka ut med ...vodka 7059526[/snapback] jaaa! Rent er jo kjempe greier helt til det sier "bang" og da er det gjort! Lenke til kommentar
mads182 Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Fant noen mer "seriøse" greier enn mine forslag! 4 cl Absolut Vodka En dash med granateplesaft Juice av en 1/2 lime. Rist og sil i et whiskyglass. Absolut Splash 2/3 Absolut 1/3 cherry brandy Fyll opp med grape tonic Build i et longdrinkglass. Balalaika 1/3 vodka 1/3 Cointreau 1/3 sitronsaft Shake - cocktailglass. Avalon 3 deler Finlandia Vodka 1 del Pisang Ambon 6 deler eple juice 1 1/2 del sitron juice sitronbrus Fyll et høyt glass med is. Hell i vodka, eple og sitronjuice, Pisang Ambon, og toppes med sitronbrus. Rør forsiktig og pynt med en spiral av agurkskall og kirsebær. Når du har fått i deg en del driter du i hva du blander med Lenke til kommentar
Zolberg Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Fant noen mer "seriøse" greier enn mine forslag! 4 cl Absolut Vodka En dash med granateplesaft Juice av en 1/2 lime. Rist og sil i et whiskyglass. Absolut Splash 2/3 Absolut 1/3 cherry brandy Fyll opp med grape tonic Build i et longdrinkglass. Balalaika 1/3 vodka 1/3 Cointreau 1/3 sitronsaft Shake - cocktailglass. Avalon 3 deler Finlandia Vodka 1 del Pisang Ambon 6 deler eple juice 1 1/2 del sitron juice sitronbrus Fyll et høyt glass med is. Hell i vodka, eple og sitronjuice, Pisang Ambon, og toppes med sitronbrus. Rør forsiktig og pynt med en spiral av agurkskall og kirsebær. Når du har fått i deg en del driter du i hva du blander med 7059534[/snapback] Hehehe! Ja genial side:P takk ska du ha:D^^ Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 -Iskald vodka (liker Kalinka pga prisen) -Iskaldt vann -Java brus pulver (bruker selv Tropisk smak) Kjenner nesten ikke smaken av alkoholen så lenge man blander riktig og det er kaldt nok. Lenke til kommentar
flodhest Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Et lite tips om du vil fjerne spritsmaken, hell oppi en "sprut" med sitronsaft. Sånn du får kjøpt i daglivarebutikken, i en gul, liten flaske. Drinken blir smooth da. Lenke til kommentar
b0berg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Slush er ganske bra =) Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) Drikker en del Bacardi Apple eller Bacardi Razz selv i tillegg, kan lage mye godt der... Lister opp navnet på de jeg kjenner. Her kan det komme mer etter hvert. BR = Bacardi Razz BA = Bacardi Apple -Epleslang- 4cl BA eplejuice appelsinbåt (?) -bygges i et longdrinkglass med is 4cl BA Ingefærøl Lime -Bygges i longdrinkglass med is 4cl BA Sprite Lime -Bygges i longdrinkglass med is -Crazzberry- 4cl BR Tranebærjuice (Cranberry juice) litt sprite på toppen lime -bygges i longdrinkglass med is 4cl BR Sprite Lime -bygges igjen i longdrinkglass med is. -Kan varieres omtrent i det uendelige med tilsatt drinkmix/grenadine/osv... Vodkadrinker: Is 4 cl Vodka Sour Mix Litt Sitronbrus -Shakes godt -Bygges i et longdrinkglass med is -Forholdet mellom sour mix og sitronbrus kan varieres for å få en annen balanse mellom surt/søtt. 2cl Vodka 2cl Pisang Ambon (Bananlikør. Bols Yellow Banan kan brukes. Den er til gjengjeld mye søtere, men like god på smak) litt sitronbrus -shakes og serveres i et avkjølt coctailglass -ganske søt 4cl vodka Grape Soda Grenadine på toppen -Bygges i longdrinkglass med is -Aloe Vera- 2cl Vodka 2cl Midori (Melonlikør) Sour mix Sitronbrus Lime -Bygges i longdrinkglass med is. -Denne er som balsam for sjelen Min favoritt Til slutt: Du må ha lime. Det gjør så utrolig mye mer ut av en drink. Jeg har til tider brukt Roses Lime på flaske, men ingenting slår ekte lime. Edit: Husk at spriten og blandevannet bør vere kaldt. Men om det av sprit under ca 30-35% tåler fryseren, tror jeg ikke... Endret 13. oktober 2006 av Ragnarok Lenke til kommentar
Zethyr Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) -Java brus pulver (bruker selv Tropisk smak) 7060670[/snapback] Kan kjøpes i TrHeim? Endret 13. oktober 2006 av Zethyr Lenke til kommentar
Zetheus Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Sour mix kan forresten kjøpes på Lerøy mat i underetasjen på Galleriet i Bergen. Kommer som metallbokser på ca 500g som heter Margarita Mix (sp?). Genial butikk, der har de stort sett alt man skulle trenge for å lage seg noe godt å drikke Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå