bebbetufs Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hei! For noen år siden kjøpte jeg et Cambridge Soundworks desktop theater 2500 brukt på QXL. Nå har jeg lyst å koble det til PC'en ved hjelp av digitale utganger og innganger. På dekoderen er det en din plugg, men det er det ikke på lydkortet. (SB Live Player 5.1) desverre så viser det seg at "Minijack to din" kabelen som jeg skulle bruke ikke fulgte med settet da jeg kjøpte det. Jeg lurer på om jeg kan lage meg en slik kabel eller om jeg må kjøpe meg en et sted. I så fall hvor? Finner ingen på nettet som selger slike. Takk for hjelpen Bernhard Lenke til kommentar
Gaute Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Hvis du tenker på den runde pluggen om ligner vanlig signalkabel plugg. så selger Spaceworld slike. (mono minijack -> rund plugg med hull :wink: ) G. [ Denne Melding var redigert av: Gaute på 2002-11-05 13:01 ] Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Takk for kjapt svar, men det er en slik minijack til en plugg som ligner en s-vhs plugg. eller evt. en ps2 plugg. Den har altså mange pins i seg. Denne delen skal i forsterker og minijack skal i lydkort. Lenke til kommentar
scar Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 det er vel litt vanskelig og få en kabel som konverterer analoge signaler til digitale signaler slik uten vidre vel. 3mm jack er jo analog mens DIN 7 som de heter, er en digital kontakt Lenke til kommentar
kaka13 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Haaalooo! hjeerne! Bare kjøp et digitalt lydkort og kopl minijacken til utgangen av pc! Men kabelen er en annen sak, de selger en 5-pols din-plugg på clas ohlson som går til en stereo minijack/to phono! Vet ikke om det er den du skal ha da men... Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Det har du sikkert rett i, men det skal liksom følge med høytalersettet da. Vet ikke helt hvordan det funker men går ut i fra at signalene aldri skal konverteres, men at de er digitale hele veien og først konverteres i forsterker/dekoder. Slik ser kablene ut. Jeg hadde håpet at noen kunne tipse meg til en selger i Norge, men etter diverse resultatløse søk på nettet har jeg nå bestilt den fra Creative sine hjemmesider. Takk for hjelpen til de som svarte. Bernhard [ Denne Melding var redigert av: bebbetufs på 2002-11-05 14:38 ] Lenke til kommentar
bebbetufs Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Var kanskje litt kjapt ute der. Så de har noe lignende på Chlas Ohlsson? Lurer på om den passer? Hvordan kan jeg vite om den bruker de rette pins'ene i pluggen? Jeg har ikke noe koblingsskjema å sjekke mot. Takk igjen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå