Gå til innhold

Linux istedenfor Windows?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Noen av erstatningene kan føles dårligere og noen av dem bedre.

For eksempel var amaroK (musikkavspillingsprogram lignende Itunes) en veldig positiv opplevelse

7060598[/snapback]

 

Jeg har nettopp gått over til amaroK fra XMMS(som er en Winamp kopi), og må si jeg syntes amaroK var veldig bra. Eneste jeg savnet fra den var videoavspilling.

Endret av DJViking
Lenke til kommentar

har et spørsmål om xgl.

 

det programmet er vel slik at linux blir 3D men er det allerede på installfilen til ubuntu eller må man laste det ned fra en side på internett (hvor kan man få lastet det ned)

er det til ubuntu det programmet er til eller er det til andre linux versjoner?

 

takker for hjelp

Lenke til kommentar
Jada, linux er stabilt som et fjell, bare husk å ikke legge inn NOEN programmer, for DE er ikke mye stabile...

7058841[/snapback]

Det kommer vel helt ann på hva du installerer, blir litt feil å oppfordre til å ikke utforske med pakkesystemet. Er det noe du skulle trenge som ikke er installert så kan du jo heller høre hva andre her anbefaler og ikke.

 

Men hvis jeg skal installere det da?

Ikke Live-CD ?

 

Skjønner jeg det og?

 

Takk for alle svar ! :)

7064138[/snapback]

Kommer ann på distroen du har lastet ned, noen har en live-CD og en installasjons-CD, noen har begge på samme, noen installeres også, som Ubuntu, på desktoppen mens du er inne på live-CD'en.

 

Det siste er ganske greit, for i steden for å sitte å stirre på en bar på skjermen så kan du sitte å surfe og chatte mens du installerer :)

Endret av takumi
Lenke til kommentar
Jada, linux er stabilt som et fjell, bare husk å ikke legge inn NOEN programmer, for DE er ikke mye stabile...

7058841[/snapback]

Det kommer vel helt ann på hva du installerer, blir litt feil å oppfordre til å ikke utforske med pakkesystemet. Er det noe du skulle trenge som ikke er installert så kan du jo heller høre hva andre her anbefaler og ikke.

 

Men hvis jeg skal installere det da?

Ikke Live-CD ?

 

Skjønner jeg det og?

 

Takk for alle svar ! :)

7064138[/snapback]

Kommer ann på distroen du har lastet ned, noen har en live-CD og en installasjons-CD, noen har begge på samme, noen installeres også, som Ubuntu, på desktoppen mens du er inne på live-CD'en.

 

Det siste er ganske greit, for i steden for å sitte å stirre på en bar på skjermen så kan du sitte å surfe og chatte mens du installerer :)

7064390[/snapback]

Jeg aner ikke hva jeg har. Chills ga meg en link tidligere, som jeg har lastet ned og brent ut.

Jeg er i Spania, med en PC, jeg ikke skal gjøre dette med.

Men tror Chills sa at han brukte ubuntu som operativsystem?

 

Men jeg finner vel ut av det. Blir det noen problemer kan jeg jo henvende meg hit :)

 

Men si gjerne ifra hvis det er noe jeg bør vite da! :D

 

ellers tenker jeg vi sier at tråden er avlsuttet jeg.

Lenke til kommentar

Jeg liker også veldig godt Ubuntu, og bruker det mer og mer i stedet for Windows. Også nå som også Diablo II går bedre der enn i Windows, så har jeg snart ikke noen argument for å starte opp Windows ;)

 

Jeg liker godt administrasjonssystemet og systemet for installasjon av programvare, selv om det er litt uvandt.

Lenke til kommentar
Jeg liker også veldig godt Ubuntu, og bruker det mer og mer i stedet for Windows. Også nå som også Diablo II går bedre der enn i Windows, så har jeg snart ikke noen argument for å starte opp Windows ;)

 

Jeg liker godt administrasjonssystemet og systemet for installasjon av programvare, selv om det er litt uvandt.

7065406[/snapback]

Diablo 2 fungerer bedre under Linux enn Windows? Lett å få opp med wine eller?

Lenke til kommentar

jeg begynte å bruke ubuntu i dag har ikke helt satt meg inn i det ennå men har funnet ut mye kule ting skulle gjerne fått Xgl installert men vet ikke hvor jeg kan skaffe det.

noen ulemper jah slik som med logitech mus kan jeg ikke bruke frem og tilbake knappene. kan bare scrolle, klikke og høyreklikke, men blir vandt med det fort

 

noen som har en list over terminal commands?

Lenke til kommentar
Jeg liker også veldig godt Ubuntu, og bruker det mer og mer i stedet for Windows. Også nå som også Diablo II går bedre der enn i Windows, så har jeg snart ikke noen argument for å starte opp Windows ;)

 

Jeg liker godt administrasjonssystemet og systemet for installasjon av programvare, selv om det er litt uvandt.

7065406[/snapback]

Diablo 2 fungerer bedre under Linux enn Windows? Lett å få opp med wine eller?

7065784[/snapback]

Diablo II går fint i Wine og Cedega. Muligens litt tregere i oppstart, men det er helt stabilt. I Windows klikker det cirka hver tredje gang jeg lager et game på Battle.Net, det gjør det ikke i Linux. Jeg kan forøvrig si at dette av i 64bits Ubuntu også, som ofte byr på litt problem, men det går helt fint.

Med Wine så bare starter du installasjonen direkte fra CD og det går som om du var i Windows.

Med Cedega så velger du install, skriver inn tittel, så blar opp setup.exe fra cden. Også går det meste av seg selv, utenom bytting av cd underveis.

 

Hele prosessen med Lord of Destruction tar vel 5-6 minutt effektivft.

 

Jeg har hittil ikke fått til noen serlig flere spill.

Lenke til kommentar
Når det gjelder museknappene, kan du ta en titt her , og når du først er der, xgl .

 

Lykke til.

 

Mvh Meg.

7067011[/snapback]

 

 

takk så meget nå klikka ubuntu helt når jeg rebooter pcen og går på ubuntu, så kommer det opp feilmelding om fila /etc/x11/xorg.conf

den fila jeg måtte forandre på for å fikse musa

Endret av lordlappy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...