Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?

Matsini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg savner sterkere tredjepartsstøtte. Akkurat nå virker det som det er bare Nintendo selv og UbiSoft som virkelig legger penger i konsollen.

Tredjepartsspill som er verdt å nevne:

EA: Madden 07, Need for Speed: Carbon, Tiger Woods og SSX.

UbiSoft: Red Steel, Rayman, GT Pro Series og diverse last-gen-konverteringer.

Square-Enix: Dragon Quest- og Final Fantasy-spinoff.

Activison: Tony Hawk-spinoff og Call of Duty 3.

Sega: Super Monkey Ball og Sonic.

Capcom: Resident Evil Umbrella Chronicles

Konami: Elebits

Namco Bandai: Tamagotchi

Tecmo: Super Swing Golf

Atlus: Trauma Center

Grasshopper: Heroes

Jeg har sikkert glemt noen, men poenget er at foreløpig så har Nintendo like dårlig tredjepartsstøtte som den hadde på GC. Til sammenligning har EA over 30 titler i produksjon til PS3...

Endret av kilik
Lenke til kommentar

Ser lovende ut dette :) Får håpe vi får se flere titler fra square Enix denne generasjoner! Plumpet for øvrig over noen screens fra et kommende horror spill til wii. Spillet heter Necro-Nesia og er utviklet av japanere, så det kan ta litt tid før det kommer til Europa. Føler ikke grafikken i dette spillet ser så veldig lovende ut, holder hvertfall dårligere standard enn RE4. Link

Lenke til kommentar

Må si jeg ikke helt forstår hvorfor grafikken ikke imponerer i dette spillet. Spillet er utviklet helt fra bunn til Wii. Vet selvsagt at Nintendos filosofi i disse dager går ut på at gameplay er viktigere enn grafikk. Allikevel er det vel litt rart at grafikken er dårligere enn samme type spill som ble utgitt på GC( da tenker jeg på RE4). I mine øyne kan grafikken i Necro-Nesia sammenlignes med Eternal Darkness, som opprinnelig var et N64 spill, men ble utgitt på GC. Føler bare det er noe som ikke helt stemmer her?...jaja tiden vil vise

Endret av Matsini
Lenke til kommentar

For meg har grafikk alltid spilt en STOR rolle. Skal da sies at mine kriterier for bra grafikk har jo økt i takt med hardwaren som blir produsert. Husker den tida da jeg så på CGI videoene på psx og drømte om den dagen det var slik grafikk i selve spillet. Disse dagene er jo forlengst forbi ;)

Hører hele tiden folk sier at grafikken er ikke alt. Selvfølgelig er det ikke alt, men den må i det minste være "rein"

Dagens gamere "forlanger" god grafikk, sånn er det bare. Kan du ikke levere, så er det ditt tap ;P

Lenke til kommentar
For meg har grafikk alltid spilt en STOR rolle. Skal da sies at mine kriterier for bra grafikk har jo økt i takt med hardwaren som blir produsert. Husker den tida da jeg så på CGI videoene på psx og drømte om den dagen det var slik grafikk i selve spillet. Disse dagene er jo forlengst forbi ;)

Hører hele tiden folk sier at grafikken er ikke alt. Selvfølgelig er det ikke alt, men den må i det minste være "rein"

Dagens gamere "forlanger" god grafikk, sånn er det bare. Kan du ikke levere, så er det ditt tap ;P

7139934[/snapback]

Helt enig i det du sier. Man må kombinere gameplay og grafikk, ikke velge en ting fremfor en annen. Iallefall ikke i 2006 når vi har mulighet til å utvikle ekstremt virkelighetsnær grafikk. Det er egentlig bare innholdet i spill det går på.

Lenke til kommentar

7139934[/snapback]

For mange og sikkert de aller fleste gamere er det slik ja, men så er det da ikke "gamere"som er hovedmålgruppen til Wii. Likevel om denne gruppen skal være godt prioritert.

Potensiale til til antall solgte enheter til Wii mener jeg er mye større enn PS3`s. Sier ikke at de selger mer enn PS3 men at potensiale ligger der....

Endret av Zatuu
Lenke til kommentar
Vil tro at mange gamere også setter pris med et nytt produkt som gjør at spillopplevelsen blir endret. At de dermed kjøper Wii i tillegg til ps3/Xbox360, eller som meg selv, alle 3 :)

7141729[/snapback]

Helt enig der er jo fint med litt avkobling.... skal selv ha både Wii og PS3. Av en eller annen grunn har jeg aldri følt noe særlig for å kjøpe XB360, ikke å teste den i butikken engang. Vet ikke hvorfor for det er jo helt sikkert en god maskin... :hmm:

Lenke til kommentar

Må bare si at jeg kjøpte meg et eller annet Nintendo blad i dag. Med det bladet fulgte det med en DVD der de pratet om hvilke spill de vil se til virtual console.

Den DVD'en har gjort at jeg gleder meg mer til Wii enn noensinne. Mange av spillene vil sikkert ikke komme til VC. Men det var selve lyden og grafikken som nesten fikk meg til å felle en tåre.

Alt jeg kan si er at jeg gleder meg som en unge til å laste ned alle klassikerne som vil komme til VC.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...