Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?

Matsini

Anbefalte innlegg

Så man kan egentlig si at Wii-kontrollern ikkje passer like bra til alle spilltyper. Kan egentlig ikkje heilt se for meg spill som nettopp Brawl fungere optimalt med motion sense opplegget heller. :)

7102179[/snapback]

Jeg kan selv tenke ut mange bruksområder for sensorene. Og klarer jeg, klarer nok utviklerenene også.

7102982[/snapback]

Bruksområder, ja. Men er det optimalt i et så raskt spill som Brawl?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Så man kan egentlig si at Wii-kontrollern ikkje passer like bra til alle spilltyper. Kan egentlig ikkje heilt se for meg spill som nettopp Brawl fungere optimalt med motion sense opplegget heller. :)

7102179[/snapback]

Jeg kan selv tenke ut mange bruksområder for sensorene. Og klarer jeg, klarer nok utviklerenene også.

7102982[/snapback]

Bruksområder, ja. Men er det optimalt i et så raskt spill som Brawl?

7103261[/snapback]

Var det eg siktet til.

Lenke til kommentar

Eg ser på Wii som den konsollen med størst potensiale, og eg kan berre drøyme meg vekk til korleis spilla til Wii vil sjå ut om nokre år.

At Wii då i tillegg allerede har vist fram ein del spill som virka veldig spennande, som f.eks Mario Galaxy, Zelda, Metroid og Red Steel, styrker trua mi på Wii sitt potensiale.

Nintendo har gjort det igjen, revolusjonert spill verdenen. Og det var på høg tid. PlayStation og Xbox har blitt for enspora, og slik det ser ut kjem det til å fortsette å vere det med "next-gen" konsollane deira. Vi har allerede sett det med Xbox360, og det samme kjem til å vise seg med PS3.

Nintendo Wii er framtida. Tipper PS3 og Xbox kjem til å kopiere masse av teknologien til sine neste next-gen konsollar.

Lenke til kommentar
Hvordan er det man spiller eldre Nintendo spill på Wii? Kan man plugge i en Nes kasett foreksempel?

7103674[/snapback]

Nei. Du kjøper og laster ned fra nettet, omtrent som Xbox Live Arcade.

7103757[/snapback]

Men er det noe stor harddisk på Wii da, det er vell bare en 512MB minnekort?

Hvis jeg eiger fra før av et Nes spill, må jeg kjøpe nytt og laste ned da også?

Mvh Erling

Lenke til kommentar
Men er det noe stor harddisk på Wii da, det er vell bare en 512MB minnekort?

7103910[/snapback]

Nå er det vel ikke snakk om at disse spillene vil bli så veldig store, så jeg tror ikke det er spill du kommer til å fylle opp minnet med, for å si det sånn. Men jeg er usikker på om du kan lagre spill på SD-kortet. Noen som vet?

Hvis jeg eiger fra før av et Nes spill, må jeg kjøpe nytt og laste ned da også?

7103910[/snapback]

Ja. Men de koster ikke all verdens da.

Men er vi ikke off-topic, nå, egentlig...? :blush:

Lenke til kommentar
Ja, jeg er rimelig sikker på at man kan lagre på minnekort. Ettersom man kan utvide etterhvert som man fyller det interne flashminnet. Dette har Nintendo sagt selv..

7103969[/snapback]

Er det da et potensiale for piratkopiering av nedlastede spill, siden man da kan dumpe spilldataene inn på en PC og sende til andre? Eller blir det bundet til en konkret Wii, på en måte?

Lenke til kommentar
Ja, jeg er rimelig sikker på at man kan lagre på minnekort. Ettersom man kan utvide etterhvert som man fyller det interne flashminnet. Dette har Nintendo sagt selv..

7103969[/snapback]

Er det da et potensiale for piratkopiering av nedlastede spill, siden man da kan dumpe spilldataene inn på en PC og sende til andre? Eller blir det bundet til en konkret Wii, på en måte?

7104285[/snapback]

Etter det jeg skjønner, kan spillene bare spilles på den maskinen du lastet dem ned på. Og når du har lastet ned spillet eier du det for alltid. De tar sikkert bruk en slags DRM eller noe for å gjøre dette.

Lenke til kommentar
Vil anslå basert på hva en gc-kontroller koster, at prisen på 4 classic kontrollere fort vil komme på omlag 1200 NOK.

7098891[/snapback]

Hvor mye koster en helaften på byen? Alt inklusive? Smyger du under høvdingen er det ikke så værst, fort gjort å havne over. Og det eneste du har igjen dagen etter er en dundrende hodepine, angst over å ha danset macarena på bardisken, og et snes "fine" sms'er i sendte elementer. Sett i det lyset er det bedre å bruke pengene på noen joysticker i grunn :!:

Lenke til kommentar
Tja for min del som e fulltidsstudent, så vil jeg heller være foruten denne utgiften :) Tenk så mye enklere det ville vært dersom wiimoten + nunchuk funka til dette spillet? kunne kanskje blitt litt råere også :)

7105502[/snapback]

Les over da. De kommer etter all sannsynlighet til å funke, men kanskje uten "wiimote-bevegelser".

Lenke til kommentar

7103969[/snapback]

7104285[/snapback]

Etter det jeg skjønner, kan spillene bare spilles på den maskinen du lastet dem ned på. Og når du har lastet ned spillet eier du det for alltid. De tar sikkert bruk en slags DRM eller noe for å gjøre dette.

7104795[/snapback]

De har, så vidt jeg har fått med meg, bekreftet at spillene knyttes til kontoen din, så dersom du får dårlig plass, så kan du slette et av spillene, og laste det ned igjen gratis når du vil spille det igjen. Så dersom Wiien din blir ødelagt, kjøper du bare en ny Wii og taster inn kontoen din og du kan laste ned spillene du allerede har kjøpt ned igjen gratis. :)

Lenke til kommentar
De har, så vidt jeg har fått med meg, bekreftet at spillene knyttes til kontoen din, så dersom du får dårlig plass, så kan du slette et av spillene, og laste det ned igjen gratis når du vil spille det igjen. Så dersom Wiien din blir ødelagt, kjøper du bare en ny Wii og taster inn kontoen din og du kan laste ned spillene du allerede har kjøpt ned igjen gratis. :)

7105807[/snapback]

Ja, det er riktig. Ihvertfall, det har jeg også lest. :mrgreen: Og det er forøvrig grisekult. :yes:

Men vil det være mulig for meg å kjøpe et N64 spill, laste det ned på et SD-minnekort, ta det med til en kamerat og spille det på hans Wii? Eller vil ikke Wii'en godta det pga. en slags DRM? Hvor lang tid tar det før noen knekker denne DRM'en? Eller kanskje det er slik at Wii'en sjekker på kontoen om spillet er kjøpt, og nekter dermed å spille det av? Er det noe noen kommer til å lage en modchip for å knekke? Men er det noen som med vettet i behold vil betale dyrt for en modding som gjør at man kan piratkopiere skjitbillige spill? Nei, nok meningsløse spørsmål. Syns det er veldig kult hvis man kan legge hva man vil på SD-kortet (backup av savegame, f.eks.?), men jeg bare vet at slike store firmaer ser på piratkopiering som den fjerde ryttern til Apokalypsen og vil droppe slike kundevennlige funksjoner for å "tjene" noen slanter på marginalt minsket piratvirksomhet... :hmm:

Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål anngående Wii, vil den kunne spille av dvd filmer og musikk på tven?

Mvh Erling

7106324[/snapback]

Ingen DVD-avspilling. Wii skal kunne spille av MP3, men det er ikke bekreftet om dette er mulig i annet enn i bilderedigeringsprogrammet ennå. Tviler på at Wii vil få så mange multimediafunksjoner, da Nintendo er fastsatt på å lage en spillmaskin framfor andre funksjoner.

Endret av TCi
Lenke til kommentar
Jeg har et spørsmål anngående Wii, vil den kunne spille av dvd filmer og musikk på tven?

Mvh Erling

7106324[/snapback]

Ingen DVD-avspilling. Wii skal kunne spille av MP3, men det er ikke bekreftet om dette er mulig i annet enn i bilderedigeringsprogrammet ennå. Tviler på at Wii vil få så mange multimediafunksjoner, da Nintendo er fastsatt på å lage en spillmaskin framfor andre funksjoner.

7106379[/snapback]

Og godt er det. "Jack of all trades, master of none" springs to mind. Ordtak er fine greier :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...