Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?

Matsini

Anbefalte innlegg

Seriøst? må en spille ssb med gc kontrollere? Har tenkt meg det spillet, samtidig som jeg har tenkt å spille det sammen med 3 venner. Har ikke en gamecube lenger, så jeg må altså gå til anskaffelse av 4 gc kontrollere for å kunne spille dette sammen med venner? Blir i såfall en stor økonomisk belastning, samt det kan være litt vanskelig å skaffe gc utstyr i disse dager..

Endret av Matsini
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er ikke bekreftet at spillet bare bruker Gamecube-kontrollen. Produsenten har hintet at GC-kontrollen kan bli styremekanismen, pga. at han ikke hadde noen gode ideer om hvordan Wii remote kan brukes i spillet. Iallefall slik jeg husker det...

Lenke til kommentar
Det er ikke bekreftet at spillet bare bruker Gamecube-kontrollen. Produsenten har hintet at GC-kontrollen kan bli styremekanismen, pga. at han ikke hadde noen gode ideer om hvordan Wii remote kan brukes i spillet. Iallefall slik jeg husker det...

7092481[/snapback]

Stemmer!

Det var vel snakk om GC kontrollere ELLER Classic kontrolleren!

William :)

Lenke til kommentar
Hehe. Ser det er en del som vegrer seg over å bevege seg litt mens de spiller litt. Jeg gleder meg faktisk til å kunne "hoppe og sprette" litt. :p Kommer selvsagt ikke til å gjøre det hele tiden. Men jeg er spent på hva dette har å si for innlevelsen i spillet.

7093945[/snapback]

Gamespot ser ut til å like det.

That said, we certainly found that we paid more attention to what was going on than we would have had we been playing the game with a normal control pad, and the result was an absorbing experience that left us wanting to play more. We managed to build up a sweat while playing, and with not much longer to go now, we'll have a full preview of the game in the near future.

Red Steel hands on

Lenke til kommentar

ærlig talt, håper ikke Nintendo gjør den tabben og gjør ssbb bare spillbar med classic og GC kontroll. Min GC-kontroll begynner å ruste ut nå, og som Matsini sa så vil jeg ikke bli mer økonomisk belasta.

Håper de klarer å fikse fram noen gode ideer, slik at man kan bruke wiimoten. Hvis de gjør det, så er det ikke mye i veien for at ssb nok en gang blir et supert spill!

Lenke til kommentar
ærlig talt, håper ikke Nintendo gjør den tabben og gjør ssbb bare spillbar med classic og GC kontroll. Min GC-kontroll begynner å ruste ut nå, og som Matsini sa så vil jeg ikke bli mer økonomisk belasta.

Håper de klarer å fikse fram noen gode ideer, slik at man kan bruke wiimoten. Hvis de gjør det, så er det ikke mye i veien for at ssb nok en gang blir et supert spill!

7097398[/snapback]

Bare en liten detalj.... Når man først har Wiimoten, så kommer tilleggs utstyret til å være billigere. Slik at man betaler full kontrollpris for Wiimote+ nunchuck, men når man skal ha classic-kontrolleren betaler man kun for den(Og kobler den til Wiimoten som har alt det dyre Wi-Fi utstyret).

Ikke det at det gjør saken så mye bedre, men LITT bedre.

Lenke til kommentar
Blir vel en stor økonomisk belastning det å kjøper 4 classic kontrollere også.. Håper bare Nintendo tyr til fornuft i dette tilfellet :)

7093658[/snapback]

Stor økonomisk belastning? Hvor mye penger snakker vi her egentlig? Husker ikke å ha sett noen pris på classic controller.

Lenke til kommentar

At det enda ikke har blitt offentligjort en pris, rettferdigjør ikke at det ikke blir en stor økonomisk belastning. Du vet vel i likhet med meg at disse kontrollene ikke kommer gratis? Dersom jeg skal skaffe meg 4 kontrollere + 4 nunchuker samt 4 classic kontrollere sier vel det seg selv at det blir en større økonomisk belastning enn å kun invistere i 4 kontrollere + 4 nunchuker. Vil anslå basert på hva en gc-kontroller koster, at prisen på 4 classic kontrollere fort vil komme på omlag 1200 NOK. Når jeg da i tillegg skal ha selve konsollen med et par spill, samt ha råd til ps3 og noen spill når den kommer, vil pengene fly ut. Ser ikke bort fra at jeg må ha en del xbox spill også. Da mener jeg at det burde være unødvendig av Nintendo(eller den utvikleren som utvikler ssb) å gjøre slik at ssb bare fungerer med gc/classic kontrollere, 1200 NOK er en utgift som jeg heller vil være foruten :)

Lenke til kommentar
Når jeg da i tillegg skal ha selve konsollen med et par spill, samt ha råd til ps3 og noen spill når den kommer, vil pengene fly ut.

7098891[/snapback]

Så du mener at det er Nintendo sitt ansvar at du skal få råd til den svinedyre PS3? :tease: Sorry, kunne ikke dy meg... ;)

Men ang. Smash Bros, så har de vel aldri sagt at du må ha en GC- eller classic kontroller, men at spillet ikke kommer til å bruke noen bevegelser for å styre, bare knapper...

Leser litt på Eurogamer, og der sier Sakurai:

... we've actually been working with some different ideas and we've found that trying to implement too much of the pointing device or the motion sensing stuff gets a little bit in the way of the gameplay so rather than just trying to implement too much of that in the game we're trying to keep the control simple as it has been and allow people to play in that sense.
og
I'm going in a different direction and trying to come up with something that's more of a standard type of control feature that a lot of you have come to expect.
Hvilket jeg tolker som at spillet skal bruke knappene og ikke bevegelsessensorene. Han sier jo også:
Of course you all probably know that the Wii hardware has sockets for the GameCube controller as well so I'll just say now that you may not want to throw away your GameCube controllers just yet.

Så det er tydelig at de tenker tradisjonelt, men du får meg ikke til å tro at de lager kontroller som gjør at du kjøpe og bruke noen andre kontrollere enn Wiimote + Nunchuk. Det er mye mulig det vil være bedre med en GC-kontroller, men påkrevd kan det ikke være.

Lenke til kommentar
Så man kan egentlig si at Wii-kontrollern ikkje passer like bra til alle spilltyper. Kan egentlig ikkje heilt se for meg spill som nettopp Brawl fungere optimalt med motion sense opplegget heller. :)

7102179[/snapback]

Jeg kan selv tenke ut mange bruksområder for sensorene. Og klarer jeg, klarer nok utviklerenene også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...