Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?

Matsini

Anbefalte innlegg

Quote:

"Men en del hardcore sjangere har det vært blandede rapporter om, som FPS og Zelda. Selvom de fleste er helt enige om at det faktisk fungerer bra, så er det vanskelig si om f.eks kommer til å være bedre og mer behagelig å spille med gjennom de 20 til 60 timene det vil ta å spille Zelda. Enn om rapporter om en times spilling er bra, betyr ikke det at alt nødvendigvis vil være fryd og gammen."

Jeg er positiv til Wii og kommer nok til å kjøpe meg en til jul. Kontrollen funker bra i følge de som har testet den, så ting ser bra ut. Men det som bekymrer meg litt er at ingen har testet kontrollen over lang tid. Ofte er det jo sånn når man prøver noe nytt at det er ekstra spennende fordi det er nytt. Men så venner man seg til det og da blir det kjedelig. For meg var det dritgøy å prøve en pistol til skytespill for første gang, men jeg ble lei det etterhvert. Nå skal det jo sies at Wii-kontrollen er langt mer avansert enn en pistol-kontroller.

Så min bekymring er at plutselig så er ikke kontrollen så spennende lenger etter at jeg har eid konsollen en stund.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har jo ikke akkurat så mye plass i spille oppsettet mitt, der jeg eventuelt må hoppe rundt som en idiot, vel og merke en idiot som sikkert har det moro men dog en idiot, står ett bord. Så da minker jo litt av gleden for min del.

7080578[/snapback]

Huff, lurer på hvor lenge det tar før folk skjønner at du ikke trenger å gjøre noe mer bevegelser enn med dagens kontroller. Du kan sitte som vanlig i sofaen. Kanskje du skal undersøke litt mer før du uttaler deg. Såklart vil noen spill få deg til å gjøre større bevegelser, det er bare forventet. Dette gjelder mest "party-spill" og disse har folk ikke noe imot å bevege seg i.

Lenke til kommentar
Quote:

"Men en del hardcore sjangere har det vært blandede rapporter om, som FPS og Zelda. Selvom de fleste er helt enige om at det faktisk fungerer bra, så er det vanskelig si om f.eks kommer til å være bedre og mer behagelig å spille med gjennom de 20 til 60 timene det vil ta å spille Zelda. Enn om rapporter om en times spilling er bra, betyr ikke det at alt nødvendigvis vil være fryd og gammen."

Jeg er positiv til Wii og kommer nok til å kjøpe meg en til jul. Kontrollen funker bra i følge de som har testet den, så ting ser bra ut. Men det som bekymrer meg litt er at ingen har testet kontrollen over lang tid. Ofte er det jo sånn når man prøver noe nytt at det er ekstra spennende fordi det er nytt. Men så venner man seg til det og da blir det kjedelig. For meg var det dritgøy å prøve en pistol til skytespill for første gang, men jeg ble lei det etterhvert. Nå skal det  jo sies at Wii-kontrollen er langt mer avansert enn en pistol-kontroller.

Så min bekymring er at plutselig så er ikke kontrollen så spennende lenger etter at jeg har eid konsollen en stund.

7080701[/snapback]

Jeg forstår bekymringen din!

Men det er faktisk personer fra de største pressemediaene (ign osv) som har prøvd de i flere dager og sier at kontrollen virkelig holder mål.

Du må også huske på at ikke alle spill vil være fekte-med-armene spill.

Lenke til kommentar
Har jo ikke akkurat så mye plass i spille oppsettet mitt, der jeg eventuelt må hoppe rundt som en idiot, vel og merke en idiot som sikkert har det moro men dog en idiot, står ett bord. Så da minker jo litt av gleden for min del.

7080578[/snapback]

Huff, lurer på hvor lenge det tar før folk skjønner at du ikke trenger å gjøre noe mer bevegelser enn med dagens kontroller. Du kan sitte som vanlig i sofaen. Kanskje du skal undersøke litt mer før du uttaler deg. Såklart vil noen spill få deg til å gjøre større bevegelser, det er bare forventet. Dette gjelder mest "party-spill" og disse har folk ikke noe imot å bevege seg i.

7081129[/snapback]

Snodig at alle som kommer med negative syn på Wii blir snakket nedtalenende til. Jeg ble bedt om å uttale meg og derfor gjorde jeg det basert på de filmene jeg har sett her og der.

Og ser meg frabedt å få ord lagt i munnen min, har aldri sagt jeg har noe imot å bevege meg. Heller nevnte jeg mitt problem angående å faktisk kunne flytte seg og samtidig se skjermen.

Hyggelig å vite at men ikke trenger å flytte seg stort, får vel se når konsollen kommer ut.

Lenke til kommentar

[NØYTRAL MODUS]

Til de som snakker negativt om Wii på en slik måte at det er openbart fanboy-prat: Skam dere! Med mindre dere selv har prøvd konsollen, har dere ikke noe grunnlag for å prate dritt.

Men til dere som forsvarer konsollen som om det skulle være livet deres; dere er ikke noe bedre selv. Dette er tross alt et diskusjonsforum og viss folk har litt kritikk skal det godtas og kan heller motargumenterest.

[/NØYTRAL MODUS]

Lenke til kommentar
Men det som bekymrer meg litt er at ingen har testet kontrollen over lang tid. Ofte er det jo sånn når man prøver noe nytt at det er ekstra spennende fordi det er nytt. Men så venner man seg til det og da blir det kjedelig. For meg var det dritgøy å prøve en pistol til skytespill for første gang, men jeg ble lei det etterhvert.

Det har jo ingenting med kontrolleren å gjøre, men med spillene. Å sitte og trykke på en knapp hele dagen er ikke særlig morsomt. Men hvis du får et bra spill som reagerer på at du trykker på knapper, så blir det morsomt. Det kommer an på spillene, ikke på kontrolleren.

Snodig at alle som kommer med negative syn på Wii blir snakket nedtalenende til. Jeg ble bedt om å uttale meg og derfor gjorde jeg det basert på de filmene jeg har sett her og der.

Og ser meg frabedt å få ord lagt i munnen min, har aldri sagt jeg har noe imot å bevege meg. Heller nevnte jeg mitt problem angående å faktisk kunne flytte seg og samtidig se skjermen.

Det du opplver som nedlatende holdninger er vel heller oppgitthet over at folk uttaler seg negativt om Wii samtidig som det de sier er feil. Man trenger ikke å hoppe rundt og veive med armene. Det har folk prøvd å forklare i omtrent alle tråder her i forumet som nevner Wii. Da blir det litt frustrerende at løgnene om at dette er nødvendig blir brakt på banen igjen gang på gang.

Lenke til kommentar

Er forsåvidt ny på forumet, er sikkert ikke vanskelig å finne ut det akkurat. Men veivingen i seg selv var ikke negativt ment for min del, men såvidt jeg forstod Wii krevde det litt...flexibilitet, noe som da er ganske så begrenset for min del på grunn av ett bord. For min del var dette heller en bekymring siden jeg skal dra inn en kompis som skal skaffe dette for å teste det ut.

Ser heller ikke hvordan jeg skal "skjønne det" når det ikke akkurat er mye reklame, iallefall som jeg har lagt merke til. Får vel innrømme at jeg ikke har leitet høyt og lavt, har kun sett ett par videoer.

Lenke til kommentar

Hyggelig å vite at men ikke trenger å flytte seg stort, får vel se når konsollen kommer ut.

7081613[/snapback]

Var ikke meningen å angripe på noen som helst måte. Det er bare det at folk sier at de (ikke nødvendigvis deg) ikke liker Wii pga. de må sveive med armene. Jeg begynner bare å bli lei av slikt, da du ikke nødig trenger å gjøre noe mer enn hva du er vandt med angående bevegelse på de andre konsollene heller.

Mulig jeg tolket deg feil, men ut i fra det du poster så likte du ikke å hoppe rundt mens du spiller. Jeg bare poengerte at du ikke nødvendigvis trenger å bevege deg mer enn normalt. Om du tolker det så negativt får så være.

Endret av TCi
Lenke til kommentar

Det er en ting jeg ikke skjønner helt. Altså, enkelte her kommer med dette argumentet at de ikke vet hvor lang tid det vil ta før de blir lei av kontrollen. Altså, hvor lenge har dere brukt mus og tastatur/joypad til å spille spill med? For min del rundt ti år. Jeg er fortsatt ikke lei av å spille med mus og tastatur.

Om noe er gøy å spille eller ei kommer jo ikke ann på kontrollen, selv om enkelte kanskje tror det. Storparten av denne morroa kommer jo fra spillene selv. Kontrollen fungerer bare som et hjelpemiddel til å gjøre ting morsommere. Så det at man liksom skal kunne bli lei av kontrollen er jo bare tullete. Du skal jo ikke stå og se på kontrollen. Du skal se på spillene og bruke kontrollen til å manipulere verdenene og karakterene i spillene.

Snorre :)

Lenke til kommentar
[Ymse om å gå lei.]

Eg vil våge meg til å vere litt uenig med deg i det Snorre. Ein god kontroll er ein viktig del av spelopplevelsen. F.eks. så fungerer mus og tastatur utmerket til strategispel, dette bidrar til at vi ikkje går lei av denne formen for styring. Med Wii-kontrollen kjem det noko heilt nytt. Ting som er nye kan virke spennande til å begynne med, og vi overser lett ting som er mindre bra. Men etterkvart som vi blir vant med kontrollen kan vi begynne å leggje merke til ting som ikkje fungerer like godt, og vi kan savne det gamle gode som tross alt fungerer bra. Då kan ein seie at vi går lei av kontrollen.

edit: Dette er ikkje min meining om kontrollen, men bare nokre tankar eg gjorde meg etter å ha lest innlegget ditt.

Lenke til kommentar

En kompis av meg prøvde wii gjennom elkjøp men han var ikke så begreisret som en spiller, men sa at det passet best for familien. da man har alle spillene der man bruker armer osv. Så for seg den neste singstar/buzz konsollen men for gamere var ikke dette noe. Var ikke direkt imponert over grafikken.

Lenke til kommentar

Jeg klarer ikke slutte å sammenligne wii med eyetoy til ps2. Eyetoy var jo helt ufattelig morsomt i mine øyne.... I ca 5 timer! Så ble jeg rett og slett dritt lei. Ikke fristet det å vifte og veive med armene etter jeg har komt hjem fra jobb, heller ikke når jeg bare var trøtt og skulle slappe av.. Faktisk fristet det ikke dagen derpå heller, en dag som går mye i spilling, men da i en koma tilstand i sofakroken med minst mulig bevegelse.

Folk ser tydeligvis forskjellig på hensikten med å spille.. Jeg for min del spiller/ser på tv når jeg slapper av.. Skal jeg ha bevegelse, går jeg heller ut å finner på noe..

Jeg sammenligner ikke eyetoy og wii rent spillmessig, men med at begge er noe nytt og spennende... En ny form å spille spill på, der du ikke bruker tradisjonelle kontroller.. Men holder dette til en helt egen konsoll? Gidder folk å spille wii "aktivt" etter 6 mnd? Å ikke minst, fungerer det teknisk sett i lengden?

Kjenner jeg meg selv rett, så tror jeg at jeg hadde blitt litt lei.. Meget mulig jeg tar feil nå, for jeg har ikke prøvd den! :p Spennende blir det uansett, å se hvordan det går med den, å jeg håper egentlig jeg tar feil! Så lenge jeg har 360, tror jeg ikke jeg kjøper den, men håper en kamerat gjør, slik at jeg kan få spille litt på den jeg og! :p For det det vil være å lyge, vis jeg sier det ser kjedelig ut!

Endret av Street-gloW
Lenke til kommentar
[Ymse om å gå lei.]

Eg vil våge meg til å vere litt uenig med deg i det Snorre. Ein god kontroll er ein viktig del av spelopplevelsen. F.eks. så fungerer mus og tastatur utmerket til strategispel, dette bidrar til at vi ikkje går lei av denne formen for styring. Med Wii-kontrollen kjem det noko heilt nytt. Ting som er nye kan virke spennande til å begynne med, og vi overser lett ting som er mindre bra. Men etterkvart som vi blir vant med kontrollen kan vi begynne å leggje merke til ting som ikkje fungerer like godt, og vi kan savne det gamle gode som tross alt fungerer bra. Då kan ein seie at vi går lei av kontrollen.

edit: Dette er ikkje min meining om kontrollen, men bare nokre tankar eg gjorde meg etter å ha lest innlegget ditt.

7085251[/snapback]

Absolutt et valid poeng. Nå vet vi ikke dette før vi har testet den i en god stund. Kanskje vi kan ta diskusjonen om et års tid? Dette var vel noe Nintendo DS også ble "anklaget" for, men se hvor langt den kom.

En kompis av meg prøvde wii gjennom elkjøp men han var ikke så begreisret som en spiller, men sa at det passet best for familien. da man har alle spillene der man bruker armer osv. Så for seg den neste singstar/buzz konsollen men for gamere var ikke dette noe. Var ikke direkt imponert over grafikken.

7085333[/snapback]

Wii er laget for å tiltrekke seg alle. Ikke alle spillene vil la deg sveive med armene. Når skal folk skjønne dette? Kanskje gjør Nintendo feil når de promoterer spillene med folk som overdriver sine bevegelser. Eller det det noe annet bak dette?

Jeg klarer ikke slutte å sammenligne wii med eyetoy til ps2. Eyetoy var jo helt ufattelig morsomt i mine øyne.... I ca 5 timer! Så ble jeg rett og slett dritt lei. Ikke fristet det å vifte og veive med armene etter jeg har komt hjem fra jobb, heller ikke når jeg bare var trøtt og skulle slappe av.. Faktisk fristet det ikke dagen derpå heller, en dag som går mye i spilling, men da i en koma tilstand i sofakroken med minst mulig bevegelse.

Folk ser tydeligvis forskjellig på hensikten med å spille.. Jeg for min del spiller/ser på tv når jeg slapper av.. Skal jeg ha bevegelse, går jeg heller ut å finner på noe..

Jeg sammenligner ikke eyetoy og wii rent spillmessig, men med at begge er noe nytt og spennende... En ny form å spille spill på, der du ikke bruker tradisjonelle kontroller.. Men holder dette til en helt egen konsoll? Gidder folk å spille wii "aktivt" etter 6 mnd? Å ikke minst, fungerer det teknisk sett i lengden?

Kjenner jeg meg selv rett, så tror jeg at jeg hadde blitt litt lei.. Meget mulig jeg tar feil nå, for jeg har ikke prøvd den! :p Spennende blir det uansett, å se hvordan det går med den, å jeg håper egentlig jeg tar feil! Så lenge jeg har 360, tror jeg ikke jeg kjøper den, men håper en kamerat gjør, slik at jeg kan få spille litt på den jeg og! :p For det det vil være å lyge, vis jeg sier det ser kjedelig ut!

7085724[/snapback]

Du kan godt sammenligne Eyetoy med Wii, men konseptene er ganske forskjellige. EyeToy opererer på 2D-planet, Wii sine kontrollere lar deg "styre" i 3D. Samtidig er kontrollen et fast objekt.

Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg har sagt at du kan godt sitte og slappe av i sofaen med Wii. Tror jeg har mistet tellingen. Ser virkelig ut som at jeg bare må gi opp det, da ingen ser ut til å skjønne det. Men det får bare være, jeg gir opp.

Som jeg postet litt over, kanskje vi skal ta denne diskusjonen om et års tid. Kanskje vi alle kan faktisk få oss litt erfaring i det minste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...