Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?

Matsini

Anbefalte innlegg

Poenget er vel at folk ikke burde avse med å ikke like den, før man eventuelt prøver den selv. Tilbakemeldingene fra folk som har testet den er ensidig, de elsker den.

7069436[/snapback]

Jeg er enig i at det er dumt å refusere den allerede nå. Det går på det samme som å ikke akseptere at noen ikke liker den.

Såklart kan folk ha egne meninger. Men ikke meninger basert på antagelser. Dette er vel mye av problemet på forumet her den siste tiden.

De fleste meninger i en tråd som "Hva er ditt inntrykk av Wii" blir naturlig nok basert på antakelser når konsollen ikke har kommet ut ennå.

Mener du da at bare de svært få som har prøvd den skal få komme med inntrykkene sine?

Jeg mener at kommentarer som "Man må jo være rimelig anti-Nintendo for å være særlig skeptisk til kontrolleren etter hvert" er tåpelige.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg er enig i at det er dumt å refusere den allerede nå. Det går på det samme som å ikke akseptere at noen ikke liker den.

Det er faktisk ikke det samme. Alle rapporter tyder på at Wii er veldig bra. De eneste som har noe negativt å si er folk som ikke har prøvd den. De baserer seg på rene antakelser, mens de som har tro på Wii baserer seg på etter hvert en enorm mengde rapporter som er nesten ensidig positive. Det kommer stadig nye bekreftelser på at Nintendo har gjort det riktige.

De fleste meninger i en tråd som "Hva er ditt inntrykk av Wii" blir naturlig nok basert på antakelser når konsollen ikke har kommet ut ennå.

Ja, men de som antar at den blir bra har empirisk støtte for dette. De som er negative har veldig lite annet enn "jada, alle sier den er bra men jeg tror den er dårlig bare fordi jeg tror det". Nesten en religiøs tro på at den er dårlig selv om alt tyder på noe annet :)

Mener du da at bare de svært få som har prøvd den skal få komme med inntrykkene sine?

De som ikke har prøvd den må jo nesten forholde seg til de som har prøvd den.

Jeg mener at kommentarer som "Man må jo være rimelig anti-Nintendo for å være særlig skeptisk til kontrolleren etter hvert" er tåpelige.

7069649[/snapback]

Vel, jeg mener det fordi det man hører fra de som faktisk har testet Wii er positivt. Hvorfor liker "alle" det, men så går man ut fra at man selv ikke vil gjøre det?

Lenke til kommentar

7069649[/snapback]

Vel, jeg mener det fordi det man hører fra de som faktisk har testet Wii er positivt. Hvorfor liker "alle" det, men så går man ut fra at man selv ikke vil gjøre det?

7070155[/snapback]

Greit, da fikk jeg svaret mitt, men jeg er fortsatt uenig. ;)

Jeg tror skepsis kommer vel så mye av personlige preferanser. Folk som overhodet ikke vil prøve kontrolleren, derimot, skal jeg være enig i at er "rimelig anti-nintendo".

Endret av Gønn
Lenke til kommentar
Greit, da fikk jeg svaret mitt, men jeg er fortsatt uenig.  ;)

Jeg tror skepsis kommer vel så mye av personlige preferanser. Folk som overhodet ikke vil prøve kontrolleren, derimot, skal jeg være enig i at er "rimelig anti-nintendo".

7073400[/snapback]

Noen er skeptiske, andre meget forhåpningsfulle... skepsis er greit men å ha dannet seg en absolutt mening om noe før man har prøvd det er jo litt teit da om jeg kan bruke slike ord.

Slike bastante meninger ødelegger også litt for personene selv som ikke klarer å se på ting og danne seg en nøytral oppfatning. Man går glipp av mye med slike holdninger :hmm:

Lenke til kommentar

Angående Wiiskepsis er det ennå mange grunner til å være skeptisk.

Vi vet ganske så sikkert at Wiikontrollen kommer til å fungere glimrende for mange nye og gamle sjangere, helst av det litt enkle slaget, enn om det puzzles, partyspill, eller bilspill/racing.

Men en del hardcore sjangere har det vært blandede rapporter om, som FPS og Zelda. Selvom de fleste er helt enige om at det faktisk fungerer bra, så er det vanskelig si om f.eks kommer til å være bedre og mer behagelig å spille med gjennom de 20 til 60 timene det vil ta å spille Zelda. Enn om rapporter om en times spilling er bra, betyr ikke det at alt nødvendigvis vil være fryd og gammen. Jeg tror det kommer til å bli helt supert, bedre enn noensinne før, men man kan ikke være sikker før man faktisk spiller fullversjonen.

Og så er det sjangere som det ikke har vært noen lovende rapporter om. Fightesystemet i Dragon Ball og Mortal Kombat har vært utsatt for en del kritikk, og det ser jo ut til at Nintendos egne Super Smash Bros kommer til å kontrolleres med classickontroller eller GCkontrollen. Og det lover ikke godt.

Personlig tror jeg at Wiikontrollen kommer til å fungere ypperlig til det meste, og revolusjonere masse, men man kan faktisk ikke være sikker før konsollen er i butikkene(Eller mest sannsynlig ikke før utviklerne har fått tid til å lære seg å lage spill for Wiikontrollen).

Lenke til kommentar
Uansett er vel ikke Wii laget for de aller mest hardcore gamerne  :hmm:

7074508[/snapback]

Det er stikk i strid med alt Nintendo har sagt, og alt som har blitt vist fra Zelda og Metroid Prime og en del andre spill.

Wii skal være bygget både for de aller mest hardcore spillerne som leter etter noe mer avansert enn det man får på dagens konsoller, og for helt ferske spillere som leter etter noe lettere.

Lenke til kommentar
Det er stikk i strid med alt Nintendo har sagt, og alt som har blitt vist fra Zelda og Metroid Prime og en del andre spill.

Wii skal være bygget både for de aller mest hardcore spillerne som leter etter noe mer avansert enn det man får på dagens konsoller, og for helt ferske spillere som leter etter noe lettere.

7075061[/snapback]

Mulig du har rett... likevel har ikke jeg sett Nintendo har hintet om noe slikt men ok :hmm:

Lenke til kommentar
Men en del hardcore sjangere har det vært blandede rapporter om, som FPS og Zelda.

Ikke egentlig. Nå som mer ferdige versjoner av spillene er tilgjengelige for testing så har det vel bare kommet positive rapporter.

Selvom de fleste er helt enige om at det faktisk fungerer bra, så er det vanskelig si om f.eks kommer til å være bedre og mer behagelig å spille med gjennom de 20 til 60 timene det vil ta å spille Zelda.

Nå sitter man ikke 20-60 timer i strekk og spiller...

Enn om rapporter om en times spilling er bra, betyr ikke det at alt nødvendigvis vil være fryd og gammen.

Nå har folk faktisk spilt Wii i flere timer, og det uten problemer.

Lenke til kommentar

De har sagt det rett ut mange ganger. Blant annet er grunnen til at pil og buen visstnok er så sensitiv i Zelda at Miyamoto ville at det skulle være vanskeligere å mestre.

7075906[/snapback]

Vel.... d er jo mulig men ser liksom ikke for meg at HC gamere som er vant med tastatur/mus er målet for Wii med pil og bue, styring med bevegelser, etc. For meg høres det ut som å appelere til andre enn nettopp HC gamere likevel om buen skal være vanskelig å mestre...

Lenke til kommentar
Ikke egentlig. Nå som mer ferdige versjoner av spillene er tilgjengelige for testing så har det vel bare kommet positive rapporter.

7076406[/snapback]

For det meste positive, ja, men det er ennå en del som ikke har vært 100% overbevist.

Nå sitter man ikke 20-60 timer i strekk og spiller...

7076406[/snapback]

Nei, men det er veldig mye variasjon i gameplayet i løpet av 20 til 60 timer, og det gjenstår å se hvordan det faktisk kommer til å fungere. Som sagt, jeg tror det blir sinnsykt bra. Beste Zelda noensinne. Men man vet ikke ennå.

Nå har folk faktisk spilt Wii i flere timer, og det uten problemer.

7076406[/snapback]

Jeg har ikke hørt om noen som har spillt i mer enn 2 timer ennå, og alltid har tiden vært delt mellom i alle fall 2 spill. Og ett hvert spill som kan mestres på 1 time er rimelig lite dypt. Så jeg antar at ingen ennå vet hvordan kontrollen kommer til å funke når man virkelig går i dybden.

Nå gleder jeg meg som en liten unge, og er overbevisst om at Nintendo sin strategi denne generasjonen er det som kommer til å bære mest frukter denne generasjonen, men.... Man må da forholde seg realistisk, og det er enkelt og greit mye man ikke vet ennå.

Vel.... d er jo mulig men ser liksom ikke for meg at HC gamere som er vant med tastatur/mus er målet for Wii med pil og bue, styring med bevegelser, etc. For meg høres det ut som å appelere til andre enn nettopp HC gamere likevel om buen skal være vanskelig å mestre...

7076578[/snapback]

Men det er akkurat de som er målet. I tillegg til at Wiikontrollen etter sigende er mer intuitiv og enkel å bruke, så har den også ekstremt mange flere valgmuligheter enn en vanlig håndkontrollen. Med kombinasjoner av bevegelser og knapper har Wii ett hav med flere ting den kan gjøre enn en vanlig kontroller. Det vil kunne brukes til å gi hardcoresjangere mer utfordring og dybde, noe som er Nintendos uttalte mål for både Metroid og Zelda.

Lenke til kommentar

Faktisk tror jeg dette er mer ett forsøk fra Nintento å ikke støte fra seg en kundegruppe helt og holdent enn det er å satse på de. Mitt inntrykk til nå er at de tilbyr mye for "mannen i gata" og litt for HC gamere.

Slik tolker ihvertfall jeg det, så får vi se senere hva det kommer til....

Lenke til kommentar
Faktisk tror jeg dette er mer ett forsøk fra Nintento å ikke støte fra seg en kundegruppe helt og holdent enn det er å satse på de. Mitt inntrykk til nå er at de tilbyr mye for "mannen i gata" og litt for HC gamere.

Slik tolker ihvertfall jeg det, så får vi se senere hva det kommer til....

7077924[/snapback]

Ja, men det er faktisk akkurat det jeg snakker om. Du tolker det slik, og mange som har prøvd den tolker det også slik. Og hvis Nintendo skal kunne gi oss den revolusjonen de lovde, så må hardcore gameren så vel som mannen i gaten få mye ut av Wii.

Og det er derfor jeg sier det er greit å være skeptisk ennå, fordi vi vet ikke nok om den ennå til å dømme i hvor stor grad Nintendo har lykkes med målene sine. Veldig veldig mye tyder på at de kan kapre folk som ikke spiller til vanlig, men det er ikke like klare indikasjoner på om de klarer å ta hardcoregameren.

Lenke til kommentar
Og hvis Nintendo skal kunne gi oss den revolusjonen de lovde, så må hardcore gameren så vel som mannen i gaten få mye ut av Wii.

Veldig veldig mye tyder på at de kan kapre folk som ikke spiller til vanlig, men det er ikke like klare indikasjoner på om de klarer å ta hardcoregameren.

7078573[/snapback]

Med hensyn til sine "styrekonsoller" er det vel allerede bevist at Nintendo har revolusjonert spillindustrien og at de kommer til å selge mange konsoller er det heller ingen tvil om, hvor mange det får vi se.

En revolusjon betyr ikke nødvendigvis at alle grupper skal være fornøyde. Det går kanskje over 100 vanlige folk på hver HC-gamer så det er jo ingen tvil hvor markedet ligger hen. Som sagt i forrige innlegg er det nok mannen i gata som er hovedmålet, HC-gamere som kjøper Wii er bare en bonus.

Lenke til kommentar
Og hvis Nintendo skal kunne gi oss den revolusjonen de lovde, så må hardcore gameren så vel som mannen i gaten få mye ut av Wii.

Veldig veldig mye tyder på at de kan kapre folk som ikke spiller til vanlig, men det er ikke like klare indikasjoner på om de klarer å ta hardcoregameren.

7078573[/snapback]

Med hensyn til sine "styrekonsoller" er det vel allerede bevist at Nintendo har revolusjonert spillindustrien og at de kommer til å selge mange konsoller er det heller ingen tvil om, hvor mange det får vi se.

En revolusjon betyr ikke nødvendigvis at alle grupper skal være fornøyde. Det går kanskje over 100 vanlige folk på hver HC-gamer så det er jo ingen tvil hvor markedet ligger hen. Som sagt i forrige innlegg er det nok mannen i gata som er hovedmålet, HC-gamere som kjøper Wii er bare en bonus.

7078901[/snapback]

Som sagt tidligere, dette er stikk i strid med alt Nintendo noensinne har sagt om Wii. De har alltid sagt at at det er ekstremt viktig å få med seg hadcoregameren, siden mange hardcoregamere har begynt å klage over at de spiller "de samme" spillene om og om igjen, og Nintendo lenge har uttalt, til og med før Wii, og særlig etter Wii, at de må finne måter å friske opp sjangerne på slik at hardcoregameren finner tilbake til det han elsket. Wii er det forsøket på å friske opp hardcoresjangerne. Og jeg har holdt rimelig godt øye med de fleste av Nintendos uttalelser siden før GClaunchen, så jeg burde vite.

Lenke til kommentar

For min del virker Wii ganske så morsom (ikke på en negativ måte), kontrollen er noe jeg personlig ikke har alt for mye sansen for. Men skal vel ikke si nei før man har prøvd?

Derimot kommer jeg ikke til å kjøpe Wii, selv om jeg hadde hatt råd og plass så har det enda ikke kommet så mange spill som frister. Zelda er jo ett av de, men etter det så dabber det av med titler. Kan vel si jeg er heldig som har en kompis som skal skaffe dette så jeg kan prøve meg litt fram.

Har jo ikke akkurat så mye plass i spille oppsettet mitt, der jeg eventuelt må hoppe rundt som en idiot, vel og merke en idiot som sikkert har det moro men dog en idiot, står ett bord. Så da minker jo litt av gleden for min del.

Hva de som har prøvd det syntes tar jeg ofte med en klype salt, for det meste fordi det er kontrollert hvem som prøver og jeg tviler litt på at de lar negativt instillte personer prøve. Og så er det jo ikke alle som sier hva de mener.

Dog, jeg synes Wii virker ganske unikt og ikke vil konkurrere opp mot PS3 og 360, ikke fordi den er dårlig på noen måte men fordi den fokuserer på en annen målgruppe.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...