Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?

Matsini

Anbefalte innlegg

Nå får du jo også veldig mye mindre når du kjøper Wii enn 360 da.

Jeg er helt uenig der. Med Wii får man en ny type kontroller som 360 ikke har noe som ligner på engang. I tillegg blir online-spilling gratis på Wii. WiFi er vel også innebygget på Wii, mens det må kjøpes separat fro 360?

Hva du velger å bruke av tjenester forandrer ikke det faktum at du får mere muligheter/features med en X360 enn en Wii, og det at det er en ganske god grunn til at prisen er noe høyere.

Du får bedre grafikk på 360, og that's it. Ikke alle ser kun på grafikken, og da har Wii mer å tilby.

...ja, hva er det opera driver å tuller med?

7376572[/snapback]

Det er vel i grunnen Nintendo som styrer løpet der...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kan jo forsøke selv:

Hva får man med de to konsollene og lit av funksjoner:

PS! Jeg har kun tatt med de funksjoner man får med i standardpakken.

Xbox 360:

Konsoll

Kontroll

Harddisk

Ethernet-port

Xbox Live (Organisere venner, sende talemeldinger, "tekstmeldinger" ol.)

Online spilling i helgene (Gold koster penger)

Marketplace (Live Arcade)

Avspilling av CD-, DVD

Avspilling av sanger fra din datamaskin

Streaming av video fra pc

3000

Wii:

Konsoll

Kontroll

Innebygd flashminne

Innebygd Wifi

Spillet "Wii Sports"

Bilde-program (For å se på bilder, lage lysshow, se på videoer osv)

Internett-browser (Opera)

Nyheter, værmelding med mer.

Gratis online alle dager

Meldingssystem

Virtual Console (Med NES, SNES, N64, Dreamcast og Turbografx-klassikere)

Mii-channel

2500

Jeg synes man får med mye i begge pakkene. Wii har noen funksjoner Xbox 360 ikke har og omvendt. Men alt dette ekstra funksjonsdritet betyr ikke noe for meg. Jeg er ute etter spill.

Endret av Orresnei
Lenke til kommentar
Jeg kan jo forsøke selv:

Hva får man med de to konsollene og lit  av funksjoner:

PS! Jeg har kun tatt med de funksjoner man får med i standardpakken.

Xbox 360:

Konsoll

Kontroll

Harddisk

Ethernet-port

Xbox Live (Organisere venner, sende talemeldinger, "tekstmeldinger" ol.)

Online spilling i helgene (Gold koster penger)

Marketplace (Live Arcade)

Avspilling av CD-, DVD

Avspilling av sanger fra din datamaskin

Streaming av video fra pc

3000

Wii:

Konsoll

Kontroll

Innebygd flashminne

Innebygd Wifi

Spillet "Wii Sports"

Bilde-program (For å se på bilder, lage lysshow, se på videoer osv)

Internett-browser (Opera)

Nyheter, værmelding med mer.

Gratis online alle dager

Meldingssystem

Virtual Console (Med NES, SNES, N64, Dreamcast og Turbografx-klassikere)

Mii-channel

2500

Jeg synes man får med mye i begge pakkene. Wii har noen funksjoner Xbox 360 ikke har og omvendt. Men alt dette ekstra funksjonsdritet betyr ikke noe for meg.

Jeg er ute etter spill.

7383172[/snapback]

Litt dårlig liste med tanke på Xbox 360 der, men.

Jeg har hele tiden sagt at X360 har flere muligheter/features enn Wii. Og da er det selvfølgelig inkludert mulighetene man får med Xbox Live Gold. Jeg snakker om alle mulighetene konsollen har å tilby, uavhengig av pris.

Dette er mulighetene du har med Xbox 360

En kraftig konsoll, nok kraft til å levere fantastisk grafikk samt bra spillbarhet og interaktivtet i miljøer og god fysikk. Trådløse kontrollere. Internettilkobling, både trådløst og ledning. Headset med mikrofon. Harddisk. HD-oppløsning via komponent eller VGA-kabel. Digital lyd. Mulighet til å tilpasse din konsolls utseende med utbyttbare deksler. Fjernkontroll. Webkamera.

- HD-oppløsninger, opp til 1080p.

- Langt flere spilltitler og bedre støtte fra tredjepartsutviklere.

- Spiller både Xbox 360 og veldig mange Xbox 1-titler

- Xbox Live Arcade, gamle klassikere og nye "småspill".

- Nettspilling, i nesten samtlige spill, og også i Arcade-titler, som Mortal Kombat, Street Fighter, osv.

- DVD-avspilling med oppskalering til High Definition.

- Avspilling av musikk-CD'er.

- Streaming av MP3 og video fra PC via nettverk.

- Se bilder fra PC'en, med slideshow-funksjon.

- Tilkobling av MP3-spillere og digitalkameraer til konsollen.

- Profil på Xbox Live hvor du legger til venner du kan holde kontakt med via meldinger, chat over mikrofon, samt invitere til spilling.

- Webkamera-chat med venner.

- Mulighet til å bruke opp til 4 kontrollere samtidig

- Marketplace: Nedlastning av TV-serier og filmer i HD-kvalitet, demoer og trailere (og andre filmer) av spill, musikkvideoer, ekspansjoner og annet nytt innhold til spillene dine. ++++

- HD DVD (kommer snart), avspilling av det nye HD DVD formatet via egen addon til Xbox 360'en som kobles via USB.

Spør du meg så er dette langt mer og BEDRE (i mange tilfeller, HD f.eks) enn hva Wii har å tilby.

Lenke til kommentar

- Langt flere spilltitler og bedre støtte fra tredjepartsutviklere. Ingen feature

- Spiller både Xbox 360 og veldig mange Xbox 1-titler Wii kan spille 20år med Nintendo-spill, samt fra andre platformer

- Xbox Live Arcade, gamle klassikere og nye "småspill". se forrige punkt

- Nettspilling, i nesten samtlige spill, og også i Arcade-titler, som Mortal Kombat, Street Fighter, osv.

- Se bilder fra PC'en, med slideshow-funksjon. Wii har fotokanal med flere funksjoner

- Tilkobling av MP3-spillere og digitalkameraer til konsollen. Wii har SD-kort som mange kamera støtter

- Profil på Xbox Live hvor du legger til venner du kan holde kontakt med via meldinger, chat over mikrofon, samt invitere til spilling.

- Mulighet til å bruke opp til 4 kontrollere samtidig Ingen feature

- Marketplace: Nedlastning av TV-serier og filmer i HD-kvalitet, demoer og trailere (og andre filmer) av spill, musikkvideoer, ekspansjoner og annet nytt innhold til spillene dine. ++++ Slik som Wii Shop, da ikke like mye

- HD DVD (kommer snart), avspilling av det nye HD DVD formatet via egen addon til Xbox 360'en som kobles via USB.

7384208[/snapback]

Jeg må bare rette på en del av disse.. se listen for endringer

Lenke til kommentar

Kan vi ikke alle bare være enig om at vi alle har forskjellige smak? de listene er bare helt feil.. alt blir feil...

Jeg liker wii og synes xbox 360 er crap og det gjør nok flere også, og det er sikkert det motsatte også. Sånn er det.

Dette sier topicet: "Hva er ditt inntrykk av wii?" hvorfor skal vi diskutere xbox 360 og begynne å diskutere så det føyker her om hvem som er best? Den man liker er best uansett... jeg liker wii, wii er best. BTK liker da xbox 360 og synes selvfølgelig xbox 360 er best. (tok deg som et eksempel bare BTK, sry hvis det gjorde noe=/ )

P.S Synes det er på tide at moderatorene slår hardere ned på det her.. hvert eneste topic skeier alltid ut.. moderatorer, rydd opp! hva med å gi folk advarsler hvis de begynner å diskutere noe annet? kan jo bruke et sånn 5 advarsel system, så blir du bannet på så og så lang tid hvis du samler opp 5 advarsler.

Lenke til kommentar

- Langt flere spilltitler og bedre støtte fra tredjepartsutviklere. Ingen feature

- Spiller både Xbox 360 og veldig mange Xbox 1-titler Wii kan spille 20år med Nintendo-spill, samt fra andre platformer

- Xbox Live Arcade, gamle klassikere og nye "småspill". se forrige punkt

- Se bilder fra PC'en, med slideshow-funksjon. Wii har fotokanal med flere funksjoner

- Tilkobling av MP3-spillere og digitalkameraer til konsollen. Wii har SD-kort som mange kamera støtter

- Mulighet til å bruke opp til 4 kontrollere samtidig Ingen feature

- Marketplace: Nedlastning av TV-serier og filmer i HD-kvalitet, demoer og trailere (og andre filmer) av spill, musikkvideoer, ekspansjoner og annet nytt innhold til spillene dine. ++++ Slik som Wii Shop, da ikke like mye

7384208[/snapback]

Jeg må bare rette på en del av disse.. se listen for endringer

7384299[/snapback]

Skjønner ikke hva du mener med "ingen feature"? Hva så liksom? Leste du ikke overskriften til listen? Den er jo til og med uthevet.

Lenke til kommentar
Skjønner ikke hva du mener med "ingen feature"? Hva så liksom? Leste du ikke overskriften til listen? Den er jo til og med uthevet.

7384318[/snapback]

Greit nok at det er ting 360 kan, men nå tenker jeg for hva som er unikt for den. Hva har det at den kan bruke 4 kontroller samtidig med det å gjøre. Selv NES kunne det... Og tredjepartsstøtte er ikke noe det heller slik som jeg ser det. Såklart er spillstøtte bra, men det er ikke noe som bestemmer hva du kan gjøre med den.

Men som RockyIII nevner, så er det på tide å få tråden på rett kjør igjen. Kan vi fra nå av se og få tråden på rett kjør igjen? Videre diskusjoner kan tas via PM.

Lenke til kommentar

Det er vel ingen som betviler at X360 har flere features enn Wii, men spørsmålet er om de vil bli benyttet av folk flest. Få vil kunne utnytte 720p og enda færre 1080p. HD-DVD og streaming via nettverk vil bare bli brukt av teknofantastene. Folk har en CD/DVD-spiller fra før.

Xbox Live er det virkelig store salgsargumentet til X360 rent featuremessig. Her har Sony og Nintendo virkelig noe å strekke seg etter...

Endret av kilik
Lenke til kommentar
Det er vel ingen som betviler at X360 har flere features enn Wii, men spørsmålet er om de vil bli benyttet av folk flest. Få vil kunne utnytte 720p og enda færre 1080p. HD-DVD og streaming via nettverk vil bare bli brukt av teknofantastene. Folk har en CD/DVD-spiller fra før.

Xbox Live er det virkelig store salgsargumentet til X360 rent featuremessig. Her har Sony og Nintendo virkelig noe å strekke seg etter...

7384465[/snapback]

Om noen få år, har alle HDTV. HDTV er faktisk svært vanlig i USA allerede.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...