Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?

Matsini

Anbefalte innlegg

Det har tiden allerede vist. Du tror vel ikke over 6 millioner (nå 8 millioner var det en som sa) har kjøpt X360 kun for å spille, og kun for enspiller?

Og hvis du vil ha tall på at de bruker X360-ens funksjoner til mer enn å bare putte i et spill:

Consumers have quickly jumped to the Xbox Live Marketplace as their one-stop download center. In fact, over 85% of connected Xbox 360 consoles have already downloaded content from Xbox Live Marketplace.

We have already had over 10 million downloads on Marketplace in the first 4 months on the market, reaching this milestone faster than iTunes did when it launched. Playable game demos remain the most popular item with over half of our consumers downloading these.

Gamers have also quickly adopted the new Microsoft Points stored value system, as 1 in every 5 connected consumers to date has already started using Microsoft Points on the Xbox Live Marketplace.

Online entertainment through Xbox Live is not just limited to games. We recently announced a full year of exclusive entertainment content from our partner Epic Records. Entertainment content like music videos and movie trailers have been very popular with Xbox Live members, as 25% of users have downloaded this content from Xbox Live Marketplace.

Xbox Live Arcade has been an instant hit on the Xbox 360, with over 60% of all connected consoles already downloading and playing Xbox Live Arcade titles.

Every Xbox Live Arcade title has a free trial version. To-date, we are seeing on average 20% trial to purchase conversion rates across all Arcade titles, with our top title converting at 39%.

In just the first couple of months on the service, we already have seen over 3 million downloads of Arcade games.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nintendo skuffet meg stort på onlinefronten forrige gang. Jeg var en av de som plukket opp bredbåndsadapteren og Phantasy Star Online som viste seg å være tidenes vaporware. Helt utrolig at de ikke ga ut flere spill enn PSO. Snakk om tidenes onlinefiasko...

Og fortsatt er ingen kommende tredjepartsspill til Wii annonsert å ha online, noe som tyder på at det vil bli svært få onlinespill det første året.

Lenke til kommentar
Det har tiden allerede vist. Du tror vel ikke over 6 millioner (nå 8 millioner var det en som sa) har kjøpt X360 kun for å spille, og kun for enspiller?

7375885[/snapback]

Vi må jo snakke om framtiden her, da, siden 360'en ikke har hatt andre konkurrenter i samme generasjon det siste året. Man har jo liksom ikke hatt noe valg fram til nå (og enda litt til). Det er jo først når konkurrentene kommer på banen at man kan begynne å titte på hva folk velger.

Lenke til kommentar

Javel, greit, du har sikkert helt rett. Alle vil nok gå over til Wii, den er jo best av alt. De som har kjøpt X360 gjorde det bare fordi de ikke hadde noe valg. Egentlig ville alle bare vente på PS3 eller Wii, men... Nå kommer alle sikkert til å selge det de allerede har kjøpt og skaffe seg Wii.

Yep.

Jeg personlig ser på tall og data, og jeg ser på hva som skjer nå, og jeg tror ikke folk kjøper produkter de ikke liker.

Det virker som du tar dette som en slags konkurranse, virker som du misliker alt annet enn Wii og sitter og gnir deg i hendene og håper alle kjøper den, samtidig som du ikke tror folk er fornøyd med PS3 eller X360. Veldig merkelig holdning.

Wii-fans begynner å minne meg mer og mer om Mac-fans. Noen andre som ser likhetene?

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Javel, greit, du har sikkert helt rett. Alle vil nok gå over til Wii, den er jo best av alt. De som har kjøpt X360 gjorde det bare fordi de ikke hadde noe valg. Egentlig ville alle bare vente på PS3 eller Wii, men... Nå kommer alle sikkert til å selge det de allerede har kjøpt og skaffe seg Wii.

Yep.

7376060[/snapback]

Nå vet jeg faktisk en rekke folk i USA som har solgt sin 360 og gått over til Wii, men såklart ikke alle. Uansett som Tjohei nevner så har nå forbrukerene et valg, for nå kommer konkurrentene også. 360 har hatt et år alene, det er nå konkurransen starter.

Jeg personlig ser på tall og data, og jeg ser på hva som skjer nå, og jeg tror ikke folk kjøper produkter de ikke liker.

Som jeg sier, 360 har vært ute på markedet et år helt alene. Det er absolutt ingen vits å sammenligne tall nå. Ikke annet enn å se trenden framover med både Wii og PS3. Du kan ikke se blindt på tall uten å vite sammenhengen og forstå tallene.

Det virker som du tar dette som en slags konkurranse, virker som du misliker alt annet enn Wii og sitter og gnir deg i hendene og håper alle kjøper den, samtidig som du ikke tror folk er fornøyd med PS3 eller X360. Veldig merkelig holdning.

Wii-fans begynner å minne meg mer og mer om Mac-fans. Noen andre som ser likhetene?

Hvorfor kan man ikke støtte konsollen når man liker den. Tjohei har iallefall et grunnlag i postene sine. Dersom vi bytter ut Wii med 360, så kan vi vel se at du også forsvarer 360. Altså dette vil vi alltid se på et forum, det er bare å prøve å takle det så godt som mulig.

Jeg liker ikke at folk begynner å kaste "fans" ordet rundt omkring bare for å legge ut flamebaits. Hold dere til emnet, som har sklidd ut nok en gang. Om det ikke kommer seg på rett kjør snart så ser jeg nødt til å stenge dette emnet.

Lenke til kommentar
Som jeg sier, 360 har vært ute på markedet et år helt alene. Det er absolutt ingen vits å sammenligne tall nå. Ikke annet enn å se trenden framover med både Wii og PS3. Du kan ikke se blindt på tall uten å vite sammenhengen og forstå tallene.

Uhm... jeg har ikke sagt noe om å se blindt på tall. Men du tror vel ikke 6-8 millioner mennesker har kjøpt et produkt fordi de ikke har vært tiltrukket av det? Du tror vel ikke at så mange har tatt i brukt Marketplace og mulighetene der, og onlinespilling, fordi de... ikke liker det?

Skjønner ikke engang at det er mulig å klare og motsi eller diskutere det. Dataene er ikke feil.

Hvorfor kan man ikke støtte konsollen når man liker den. Dersom vi bytter ut Wii med 360, så kan vi vel se at du også forsvarer 360. Altså dette vil vi alltid se på et forum, det er bare å prøve å takle det så godt som mulig.

Selvfølgelig kan man støtte konsollen når man liker den, men det er stor forskjell på å støtte på en saklig måte, og det å se ut til å bli personlig fornærmet når det trekkes frem negative elementer.

Tjohei har iallefall et grunnlag i postene sine.

Så jeg har ikke noe grunnlag for det jeg sier jeg altså? Jeg er den eneste her som har trekt frem data og kilder til mine påstander. Hva er det som gjør da at du sier Tjohei har mere grunnlag for å si og mene sine meninger, enn meg? En helt sinnsykt usaklig ting å si spør du meg.

Jeg liker ikke at folk begynner å kaste "fans" ordet rundt omkring bare for å legge ut flamebaits. Hold dere til emnet, som har sklidd ut nok en gang. Om det ikke kommer seg på rett kjør snart så ser jeg nødt til å stenge dette emnet.

Fans eller fan er ikke negativt ladet, fanboy derimot er.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

7376060[/snapback]

Jeg tror ikke at folk er så innmari opplyst som vi som gidder å bruke hele dagen her inne på dette forumet, og dermed kjøper det som er tilgjengelig for å få ta del i den såkalte neste generasjon. Det betyr ikke at de kommer til å angre seg når de ser hva konkurrentene kommer med, men nye kunder kommer til å ha et reelt valg framover, og da er det ikke sikkert at argumentene med ekstrafunksjonene kommer til å være så brukbare på alle som kommer i butikken og lurer på hva de vil ha.

7376060[/snapback]

Hvor får du dette fra? Jeg har akkurat kjøpt 360 og kommer ikke til å kjøpe Wii før utpå nyåret. Grunnen til at jeg krangler med deg, er bare at jeg stort sett bare er interessert i spillopplevelsen, uavhengig av hvilken konsoll som leverer den. Dermed er jeg heller ikke spesielt interessert i ekstrafunksjoner som HD-DVD eller filmleie. Det er selvfølgelig helt greit hvis det følger med, men jeg betaler ikke ekstra for å få dem.

Jeg er altså bare interessert i hvilken spillopplevelse en konsoll kan gi meg. Og du kan ikke komme her og påstå at jeg er den eneste som tenker sånn. Jeg tror det er ganske mange der ute som bryr seg filla om hva mer en konsoll kan. Klart, det er mange som tenker som deg også. Men vi vet ikke hvor mange som tilhører de forskjellige gruppene. Dette kan vi kun finne ut av når den store kundemassen skal ut og shoppe seg konsoll. Da først vil vi få vite hva folk er opptatt av.

Lenke til kommentar

Okei for å oppretholde det gode miljøet som hele tiden har dominert tråden, tenkte jeg å poste en liten oppdatering av mitt intrykk av Wii.

Da jeg først så de første bildene av en Wii(Revolution), ble jeg skremt! At dette kunne fungere i praksis, hadde jeg svært liten tro på. Men ettersom tiden gikk, ble jeg stadig servert nyheter vedrørende konsollen, og omsider falt den i smak :) Jeg fant ut, etter å ha sett et par trailere fra zelda, at denne konsollen skulle jeg ha ved lansering!

Den siste tiden har vist at Wii allerede har blitt en slager borte i statene, folk har gått bananas for å sikre seg en Wii til lansering. I tillegg har vi fått servert ny informasjon vedrørende Wii channels, noe som i mine øyne, ser svært lovende ut. For meg virker det som at denne konsollen har alt jeg trenger; Dype spill med sjel(zelda, metroid), fengende party spill(wario ware, wii sports, SSB), Skytespill(Red steel, COD3), Famile spill(Mario, Rayman) og en del ekslusive titler((FF:CC, Elebits,(...))

Så intrykket mitt av konsollen har gått i en linær kurve med konstant stigning. Det eneste jeg frykter, er å ikke få en ved lansering.

Lenke til kommentar

Oi, her går det unna...

Men du tror vel ikke 6-8 millioner mennesker har kjøpt et produkt fordi de ikke har vært tiltrukket av det? Du tror vel ikke at så mange har tatt i brukt Marketplace og mulighetene der, og onlinespilling, fordi de... ikke liker det?

Skjønner ikke engang at det er mulig å klare og motsi eller diskutere det. Dataene er ikke feil.

7376203[/snapback]

Nei, du har helt rett i at dataene ikke er feil. Og de viser at mange av de som har kjøpt 360 hittil, har kjøpt den fordi de vil ha hele pakka og er grisefornøyde med det de har fått. Men det er rom for å selge mange flere konsoller i alle land, og det er alle disse "konsolløse" kundene som skal gjøre et valg framover.

Lenke til kommentar
...og da er det ikke sikkert at argumentene med ekstrafunksjonene kommer til å være så brukbare på alle som kommer i butikken og lurer på hva de vil ha.

Det har jo heller aldri vært snakk om det, som jeg har sagt nå flere ganger - dette blir siste gangen jeg gjentar meg selv, lær å lese - det var et spørsmål om hvilken konsoll som har flest funksjoner og muligheter, det er alt. Og det er udiskutabelt 360.

Grunnen til at jeg krangler med deg, er bare at jeg stort sett bare er interessert i spillopplevelsen, uavhengig av hvilken konsoll som leverer den. Dermed er jeg heller ikke spesielt interessert i ekstrafunksjoner som HD-DVD eller filmleie. Det er selvfølgelig helt greit hvis det følger med, men jeg betaler ikke ekstra for å få dem.

... Øh!? Og hvorfor krangler du med meg da, det er jo totalt likegyldig for meg hva du vil bruke en konsoll til. Det er jo bare smak og behag, for meg har denne diskusjonen hele tiden gått ut på hvilken konsoll som har flest muligheter, og om brukerne har vært fornøyd med disse, og tatt de i bruk.

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Yep.

7376060[/snapback]

Tviler ikke på at XboxLive kommer til å fremdeles være det beste mest fullendte onlinetjenestenframover. Microsoft har tross alt ekstremt mye erfaring med online både fra PC og konsoll, og Live er den eneste onlinetjenesten man må betale for.

Sony og Nintendo trenger ikke levere fullt like sammensatte onlinetjenester, siden de er gratis, men de har en helvetes jobb foran seg hvis de skal greie å konkurrere med Live uansett. Men de virker jo begge ganske fast bestemt på å greie det. Så vi får se.

For meg er Sony og Nintendo sine onlineplaner definitivt bedre, siden jeg spiller så lite online at jeg ikke har noe ønske om å måtte betale for det. Men folk er forskjellige. At Live er genialt for de som liker online godt nok er det ingen tvil om.

Og hva har du i mot Macfans?!?!?!? Mac ruler!!

(Innlegget skrevet på min splitter nye PC).

Lenke til kommentar
Uhm... jeg har ikke sagt noe om å se blindt på tall. Men du tror vel ikke 6-8 millioner mennesker har kjøpt et produkt fordi de ikke har vært tiltrukket av det? Du tror vel ikke at så mange har tatt i brukt Marketplace og mulighetene der, og onlinespilling, fordi de... ikke liker det?

7376203[/snapback]

Du missforstår meg. Jeg mener ikke at tallene er feil, eller noe slik. Det jeg mener er at 360 har vært ute på markedet og fått seg et fotfeste. Og å sammenligne dette med andre konsoller som har vært ute i knappe 2 uker blir feil. Såklart ønsker folk 360, men nå har konkurrentene kommet. Nå starter "kampen".

Selvfølgelig kan man støtte konsollen når man liker den, men det er stor forskjell på å støtte på en saklig måte, og det å se ut til å bli personlig fornærmet når det trekkes frem negative elementer.

For mange vekker det vel mange følelser og samtidig kan folk missforstå. Selv har jeg også blåst meg opp noen ganger. Slik er det bare og det er bare noe vi må leve med.

Så jeg har ikke noe grunnlag for det jeg sier jeg altså? Jeg er den eneste her som har trekt frem data og kilder til mine påstander. Hva er det som gjør da at du sier Tjohei har mere grunnlag for å si og mene sine meninger, enn meg? En helt sinnsykt usaklig ting å si spør du meg.

Igjen missforstår du. Jeg tenker på folk generelt. Tjohei poster meningen sin med et grunnlag og forklaringer for meningen sin. I motsettning til mange andre på dette forumet. Jeg sier ikke at du ikke har et grunnlag, langt derifra.

Fans eller fan er ikke negativt ladet, fanboy derimot er.

Sant nok, men diskusjonen blir straks så usaklig og unødvendig.

Lenke til kommentar
Niskivara, hehe, jeg har ikke noe spesielt mot Mac-fans... Greia er bare at de har en tendens til å mislike konkurrenten(e). Og være litt vel glade i Mac'en, sin...

7376293[/snapback]

Eneste grunnen til at jeg foretrekker Mac er at den er enklere å bruke og bedre på Adobe-programmer. Men nå har Windows-PCer skjerpet seg så mye at man får bedre at man får bedre ytelse på en billig* PC enn en billig Mac i Photoshop sammenheng, selvom Mac ennå er suverent best på sine "high-end" maskiner.

* Billig i businesssammenheng. Min "billige" PC kostet meg likevel 13 000 uten skjerm.

Men jeg savnet spillingen når jeg jobbet på Mac, det må jeg innrømme. De er ikke fullt like gode der, nei.

Lenke til kommentar
Det har jo heller aldri vært snakk om det, som jeg har sagt nå flere ganger - dette blir siste gangen jeg gjentar meg selv, lær å lese - det var et spørsmål om hvilken konsoll som har flest funksjoner og muligheter, det er alt.

7376270[/snapback]

Lær å lese sjøl. Jeg har ikke sagt at 360 ikke har flere funksjoner enn Wii, jeg bare spekulerer over viktigheten av det. Hvis du ikke fikk med deg dette temaskiftet, så får du ta det på egen kappe.

... Øh!? Og hvorfor krangler du med meg da, det er jo totalt likegyldig for meg hva du vil bruke en konsoll til.

7376270[/snapback]

Les resten av posten min, da. Jeg bare sammenlikner meg selv med andre, og disse "andre" vil ikke velge 360 av samme grunn som deg.

Nei, dette er langt ute. Diskuterer vi egentlig våre inntrykk av Wii, nå?

Lenke til kommentar
Det går jo på en måte på inntrykkene da, det at Wii bare er en spillkonsoll, at den har lite å tilby utover det, og at kontrolleren og mange av spillene virker gimmicky, så det ser ut til å være noe man går fort lei.

Tja den har vel strengt tatt også Wii Channels som tilbyr noen muligheter i tillegg til Web browser. Så den er vel ikke bare en spillkonsoll?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...