Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?


Matsini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hva du velger å bruke av tjenester forandrer ikke det faktum at du får mere muligheter/features med en X360 enn en Wii, og det at det er en ganske god grunn til at prisen er noe høyere.

 

Men online betyr ikke særlig mye uansett i det store og hele.

Må bare påpeke hvor feil du tar der egentlig!

7374519[/snapback]

 

Det er bra, men quote rett person. Det var Kessel som sa det. ("Men online betyr ikke særlig mye uansett...")

Endret av BTK
Lenke til kommentar

Du fortsetter å gjenta deg selv med å si at online ikke betyr noe, men onlinespilling har aldri vært så stort som nå, millioner av spillere hver eneste dag. Så det er klart det betyr noe, se bare på trenden med MMO-er, se på trenden med at nesten samtlige spill lansert for tiden har onlinestøtte. Se på hvor MS tjener mest penger, Live points/onlinespilling (Xbox Live Gold).

 

Jeg tror nok det er mange som ikke ville kjøpt PS3 eller X360 om de ikke hadde hatt støtte for onlinespilling.

 

Jeg har jo også svært mange tråder på forum som har klagd på Wii pga. onlinestøtten. Og hvor skuffet de var da de fikk vite at det ikke kom tredjepartsspill med online støtte før 2007.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Hva du velger å bruke av tjenester forandrer ikke det faktum at du får mere muligheter/features med en X360 enn en Wii, og det at det er en ganske god grunn til at prisen er noe høyere.

7374523[/snapback]

Det som betyr noe, er hvilke faktorer som betyr noe for meg når jeg står og skal ta valget om hvilken konsoll jeg skal kjøpe. Hvis jeg ikke bryr meg om ekstra funksjoner, men konsollen koster mer nettopp på grunn av disse funksjonene, er det klart at jeg syns konsollen blir for dyr. Det er jo hovedgrunnen til at jeg ikke skal ha PS3.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner deg der, men - spørsmålet var tidligere i tråden om du får mer ved 360 enn Wii, noe du jo gjør, at det ikke betyr noe for deg, det er greit, men når man får såpass mye mer, er det også en selvfølge at den er noe dyrere.

 

Det er det eneste. Sier ikke noe om hva du bør synes. Bare at fakta er at du får mer ved å kjøpe 360, enn Wii. Som sagt tidligere, om du velger å bruke det eller ikke, er din sak, men at du får mer i pakka er udiskutabelt, derfor er prisen høyere. Det ble mye repetisjon her nå, og jeg trodde ikke det skulle være nødvendig, men noen ganger er det visst vanskelig for folk her inne å få med seg alt som blir sagt.

Endret av BTK
Lenke til kommentar
Online betyr ingenting for andre en det store mindretallet som vil benytte seg av det. Og på Wii vil det bety enda mindre da det vil være mange fler barn, jenter og casual gamere som kjøper den enn de andre.

 

Viktigheten av online er så utrolig oppkrytt. Den betød så godt som ingenting forrige generasjon og den vil ikke bety så mye mer nå.

 

Faktisk så tror jeg mange valgte å ikke kjøpe Xbox f.eks fordi de trodde man måtte ha online for å spille mange av spillene. Hørte det flere ganger, ville ikke kjøpe Xbox fordi de trodde man måtte ha online til spillene.

7374553[/snapback]

 

Her tør jeg påstå at du tar totalt feil. Det er ikke tilfeldig at både Nintendo, Sony og Microsoft leverer online som standard denne gangen. Ikke bare er online kommet for å bli, men det vil i stadig større grad påvirke spillene og måten vi spiller spillene på.

Lenke til kommentar

Hmm, hvorfor skulle folk som benytter seg av forum ikke være "vanlige" gamere? Hva er de ellers, er du klar over hvor mange mennesker som er tilknyttet internett nå? Det er ikke sånn som før at man er nerd om man vet hvordan man bruker en PC. Jeg tror du vil finne at svært mange her på forumet ikke regner seg som hardcore-gamere.

 

Husker jeg skulle forklare for naboen engang om at han kunnne gå online med Xbox'en sin å spille online. Han var interessert helt til jeg begynte å forklare om router til PC'en osv...Da mistet han interessen ganske fort.

 

Høres ut som du forklarte det vanskeligere enn nødvendig. Det har uansett ikke så mye å si om naboen din ikke er opptatt av det. Det sier lite om resten av verden.

 

Online er for spesielt interesserte, betyr ingenting for den store massen.

 

Det må være derfor så mange millioner spiller online hver dag.

 

Ikke bare er online kommet for å bli, men det vil i stadig større grad påvirke spillene og måten vi spiller spillene på.

 

Jepp, og det har kommet for lenge siden...

Endret av BTK
Lenke til kommentar
[Et par millioner ja. Men 100 millioner ? Nei.

 

Du er tydeligvis ikke enig men jeg står på mitt om at online kun er for spesielt interesserte. Selvsagt vil det øke denne generasjonen, da forrige ikke var mer enn kanskje 5% som spilte online. Men det vil ikke øke så veldig drastisk.

 

Et par millioner?

 

Det er solgt ca. 7.5 million Xbox 360 så langt. Ca. 70% av disse brukes regelmessig på nettet. PS3-fansen som ikke hadde noe spesielt godt onlinetilbud med PS2 snakker i stor grad om hvor mye de gleder seg til at PS3 nettopp fokuserer mye mer på nett. Selv på forumet til de norske Nintendo-sidene er onlinemulihetene og Virtual Console en av de tingene de fleste ser frem til.

 

Innen utgangen av 2007 vil det være solgt minimum 35-40 millioner next-gen-konsoller på verdensbasis. Av disse vil godt over halvparten brukes regelmessig på nettet - det vil si et tall på 20 millioner +

 

Slutten av 2008? 30 millioner +

 

Slutten av 2009? 50 millioner +

 

Dette er forøvrig minimumstall. Det er gode sjanser for at tallene kan ende opp mye høyere enn dette.

 

Så dine 2 millioner er ikke bare skivebom. Du fikk ikke engang fyrt av skuddene dine.

Endret av Heales
Lenke til kommentar

Du må huske på at jeg ikke bare snakket om dedikerte spillforum når jeg sa folk klagde over at Wii's onlinestøtte. Så det blir feil å si at de nødvendigvis er noe annet enn casual-spillere og mer enn middels interesserte.

 

Since Xbox Live's online gaming network launched in November 2002, gamers have spent over 1.5 billion hours on the network playing games online with their friends around the world. This is equal to 65 million days of gaming or close to 200,000 years. With our top title, Halo 2, which is being played on both the Xbox and Xbox 360, gamers have spent over 500 million hours playing online.

 

Hvordan kan du si det er bare for spesielt interesserte når tydeligvis svært mange spiller online?

Lenke til kommentar
Det er det eneste. Sier ikke noe om hva du bør synes. Bare at fakta er at du får mer ved å kjøpe 360, enn Wii.

7374636[/snapback]

Helt med på den. Poenget mitt er at det er mange fler enn meg som tenker at 360 også "bare er en spillkonsoll". Dette er selvfølgelig en jobb for PR-avdelingen hos MS, men det er ikke sikkert at folk er så interessert i disse ekstra tingene likevel. Men det blir bare synsing fra min side. Det er vel bare tiden som kan gi oss svaret.

Lenke til kommentar
Var vel dette folk var skuffet over.

7374780[/snapback]

Du får vel se det positive i det. Det er vel bedre at Nintendo gjør ferdig nettverksstrukturen og leverer en fullverdig tjenesten, enn å levere en uferdig en? Dette er akkurat det som var tilfellet med DS, som har vært en veldig solid onlineplatform. Selv om den er veldig simpel.

Lenke til kommentar
Man får se det positive i det. Prøver man hardt nok så finner man vel noe positivt i alt, det forandrer likevel ikke det faktum at mange spill gikk glipp av onlinemodus.

7374822[/snapback]

Selfølgelig. Men jeg vil heller ha en ferdig nettverkstruktur enn en dårlig en. Uansett bryr jeg meg nå veldig lite om online. Syns spill skal fokusere på å levere mer solide enspillerkampanjer istedet.

Lenke til kommentar
Man får se det positive i det. Prøver man hardt nok så finner man vel noe positivt i alt, det forandrer likevel ikke det faktum at mange spill gikk glipp av onlinemodus.

7374822[/snapback]

Vel, når man ser at til og med de største third-party har hatt problemer med å få spill ferdige til launchen(Red Steel?) uten online, så tror jeg egentlig ikke at man går glipp av så mye i det hele tatt.

 

Dette er Nintendos første forsøk på ordentlig online til en hjemmekonsoll. Og til og med Microsoft ventet ett år før de lanserte Live til Xbox. Tror det kan være mer skadelig for Nintendo å utgi onlinesystem som ikke fungerer helt som det skal enn å vente noen måneder.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...