Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?


Matsini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
syns wiii er teit nå som jeg har sett hvor tregt den loader.

7253335[/snapback]

 

Loadetider har fint lite å si.

7254113[/snapback]

Nei, det har faktisk ganske mye å si. Hvertfall for min del, og jeg er sikker på at en del andre her er enig med meg.

7254401[/snapback]

 

Spørs helt hvor lang loadetiden er det. Hvis jeg får lastetider til 10sek på Wii mens over minuttet på PS3 er det hvertfall mye å si for meg. (Sier ikke at dette er tallene, bare fant på noe)

 

Er det dog 5 sekunders forskjell er ikke dette noe å krangle om. Tilnærmet like lastetider da.

Lenke til kommentar

Nettopp. Og lange lastetider når man skal starte spill mener jeg er verst. Spesielt om en skal joine noen online, eller lignende.

 

Jeg hater lange lastetider. Jeg ble nok litt bortskjemt på GameCube. En ting jeg også vil nevne er at jeg spilte den ferdige versjonen av Trauma Center til Wii, men det hadde knapt loading i selve spillet.

Lenke til kommentar
syns wiii er teit nå som jeg har sett hvor tregt den loader.

 

What?

 

Hvis du hadde lest Iwata Asks, så hadde du visst at loadetider er noe Nintendo tar alvorlig. Tiden fra man slår på konsollen til man spiller skal visst være på under 10 sekunder; merkbart lavere enn noe jeg noengang har opplevd (eier alle konsoller). Iwata sa at målet var <5 sekunder, men det lot seg ikke gjøre. Kanskje etter noen oppdateringer av firmware'n

 

Hvis lave loadetider er hovedgrunnen til konsollvalget ditt, så tror jeg Wii er det beste valget.

Lenke til kommentar
syns wiii er teit nå som jeg har sett hvor tregt den loader

 

Hmmm, er det fastslått at Wii SKAL ha treg loadetid? Eller er det bare noe du finner på? Uansett ser jeg ikke noen årsak i at loadetiden skal være serlig vesentlig, bare den ikke blir for laaaang selvsagt. Syns du ikke at det er spillene som betyr mest for ditt valg av konsoll? Hvis ikke kunne du bare ha kjøpt en Super Nintendo, der fins det ikke noe som heter loading :)

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvor ChrizZor har fått det inntrykket fra, men jeg er .litt. enig, etter å ha sett IGN Weekly something, hvor de viste fram en dev-unit. Da tok det 10-15 sekunder-ish fra man dyttet inn disken til grensesnittet skiftet over og du kunne trykke for å starte spillet. Det var litt drøyt. Men vi får satse på at det er et problem for dev-unit'en, og at det er noe som er rettet på på det ferdige produktet. Men jeg er ikke sikker.

Endret av Tjohei
Lenke til kommentar
Det er ingen vits å sammenligne lastetider på spill uten at det er den ferdige utgaven av spillene. Det er stor forskjell på dette området.

 

Og når man poster slikt, gi grunnlag for påstanden. Ellers ser vi det bare på som trolling.

7256650[/snapback]

Om du sikter til at jeg nevnte Trauma Center, var det faktisk den ferdige versjonen jeg spilte.

Lenke til kommentar
Det er ingen vits å sammenligne lastetider på spill uten at det er den ferdige utgaven av spillene. Det er stor forskjell på dette området.

 

Og når man poster slikt, gi grunnlag for påstanden. Ellers ser vi det bare på som trolling.

7256650[/snapback]

Om du sikter til at jeg nevnte Trauma Center, var det faktisk den ferdige versjonen jeg spilte.

7259118[/snapback]

Var ikke helt deg jeg siktet til. Det var mer generelt. Men har du testet den ferdige versjonen så blir det såklart anerledes. Men hadde da Wii-enheten ferdig firmware? Det kan ha mye å si også. Jeg vil bare at folk baserer det på ferdige utgaver og ikke "beta"-versjoner.

Lenke til kommentar
Det er ingen vits å sammenligne lastetider på spill uten at det er den ferdige utgaven av spillene. Det er stor forskjell på dette området.

 

Og når man poster slikt, gi grunnlag for påstanden. Ellers ser vi det bare på som trolling.

7256650[/snapback]

Om du sikter til at jeg nevnte Trauma Center, var det faktisk den ferdige versjonen jeg spilte.

7259118[/snapback]

Var ikke helt deg jeg siktet til. Det var mer generelt. Men har du testet den ferdige versjonen så blir det såklart anerledes. Men hadde da Wii-enheten ferdig firmware? Det kan ha mye å si også. Jeg vil bare at folk baserer det på ferdige utgaver og ikke "beta"-versjoner.

7259206[/snapback]

Det hadde den nok ikke. ;)

Lenke til kommentar
Jeg veit ikke om det har blitt diskutert her før, men jeg syns det ser ut som om ledningen imellom de to delene på kontrollen er litt kort. Som hvis man er litt ivrig kan røske ut eller noe sånt.

7261391[/snapback]

 

Det spørsmålet har vært oppe flere ganger i løpet av det siste året, og det er kommet fram til at det ikke er tilfelle. (med mindre du har unormalt lange armer :p )

Lenke til kommentar
Jeg veit ikke om det har blitt diskutert her før, men jeg syns det ser ut som om ledningen imellom de to delene på kontrollen er litt kort. Som hvis man er litt ivrig kan røske ut eller noe sånt.

7261391[/snapback]

 

Det spørsmålet har vært oppe flere ganger i løpet av det siste året, og det er kommet fram til at det ikke er tilfelle. (med mindre du har unormalt lange armer :p )

7261441[/snapback]

Det er kommet frem til at det er tilfelle, og ledningen er nå forlenget.

Lenke til kommentar
Jeg veit ikke om det har blitt diskutert her før, men jeg syns det ser ut som om ledningen imellom de to delene på kontrollen er litt kort. Som hvis man er litt ivrig kan røske ut eller noe sånt.

7261391[/snapback]

 

Det spørsmålet har vært oppe flere ganger i løpet av det siste året, og det er kommet fram til at det ikke er tilfelle. (med mindre du har unormalt lange armer :p )

7261441[/snapback]

Det er kommet frem til at det er tilfelle, og ledningen er nå forlenget.

7261581[/snapback]

 

Som vil si at det ikke er tilfelle lenger.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...