Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?


Matsini

Anbefalte innlegg

Bongo trommene i Donkey konga og Microfonen i Mario party 7 :)

7235270[/snapback]

 

Mikrofon har vi sett tidligere til både N-Gage, og N64.

 

On topic: Wii begynte som en konsoll med et godt potensiale, men i dag ser det ikke ut til at den klarer å leve opp til ryktene. Den er fremdeles en god konsoll, men den lever ikke opp til den voldsomme hypen skapt av Nintendo-fanboys for en stund siden.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
[snip]

7236736[/snapback]

Da tror jeg vi legger litt forskjellig i det. Jeg plasserer PS2 med Buzz og SingStar og gjengen sammen med Wii og DS fordi det er spill som når ut til flere enn de som spiller fra før. Jeg snakker ikke nødvendigvis om nytenkende og innovativt i seg selv, men heller nyskapende i form av hvem de når. Og jeg mener det er forskjell på Guitar Hero og Donkey Konga i det at Guitar Hero gjør spillerne mer utagerende ved å gi folk muligheten til å reise seg opp og spille. Er ikke like gøy å se på en som spiller DK som en som spiller GH. Det blir mer en sosial greie med GH. DK er bare en avansert kontroller.

 

Igjen, synes jeg. Det er lov å være uenig... :yes:

Lenke til kommentar
[snip]

7236736[/snapback]

Da tror jeg vi legger litt forskjellig i det. Jeg plasserer PS2 med Buzz og SingStar og gjengen sammen med Wii og DS fordi det er spill som når ut til flere enn de som spiller fra før. Jeg snakker ikke nødvendigvis om nytenkende og innovativt i seg selv, men heller nyskapende i form av hvem de når. Og jeg mener det er forskjell på Guitar Hero og Donkey Konga i det at Guitar Hero gjør spillerne mer utagerende ved å gi folk muligheten til å reise seg opp og spille. Er ikke like gøy å se på en som spiller DK som en som spiller GH. Det blir mer en sosial greie med GH. DK er bare en avansert kontroller.

 

Igjen, synes jeg. Det er lov å være uenig... :yes:

7238955[/snapback]

 

Enig med deg Tjohei! Guitar Hero er helt genialt rett og slett både sosialt og alene, selv om det helt klart er morsommere med flere som spiller.

Donkey Konga har jeg såvidt prøvd og ble ikke på langt nær like engasjert som med Guitar Hero. Revolusjonerte ingenting mener også jeg, selv om kontrollen er mer avansert enn vanlig så klart.

 

Mikrofon har vi, som Dragon Hunter sier, hatt en stund på konsoller og blir brukt noen ganger på DS blant annet. Ikke noe revolusjonerende med at Mario Party 7 bringer dette på banen i grunn.

 

Tror dog at Mario Party 8 til Wii kan bringe noe nytt og spennende, for ikek å si revolusjonerende, til partyspill sjangeren!

Lenke til kommentar
[snip]

7236736[/snapback]

Da tror jeg vi legger litt forskjellig i det. Jeg plasserer PS2 med Buzz og SingStar og gjengen sammen med Wii og DS fordi det er spill som når ut til flere enn de som spiller fra før. Jeg snakker ikke nødvendigvis om nytenkende og innovativt i seg selv, men heller nyskapende i form av hvem de når. Og jeg mener det er forskjell på Guitar Hero og Donkey Konga i det at Guitar Hero gjør spillerne mer utagerende ved å gi folk muligheten til å reise seg opp og spille. Er ikke like gøy å se på en som spiller DK som en som spiller GH. Det blir mer en sosial greie med GH. DK er bare en avansert kontroller.

 

Igjen, synes jeg. Det er lov å være uenig... :yes:

7238955[/snapback]

 

Okei, case closed. Jeg baserte mitt på inovasjon, du på målgrupper. Forstod det på han som først puttet next-gen-konsollene i bås, som om han baserte dette på inovasjon. Men vi får si oss "enige" da. :)

 

Men merk at jeg ikke skrev at Donkey Konga var noe revolusjon, snarere en liten inovativ idè som også Guitar Hero på lik linje er. Poenget jeg prøvde å få frem var at jeg mente Donkey Konga var mer originalt enn karaoke, som er tilfellet i Singstar. Men ingen av dem er noen revolusjon, ganske enkelt fordi konseptet med å forme kontrolleren etter hva du styrer i spillet, er eldgammel.

 

Dragon hunter: Jeg vil gjerne høre hva som får deg til å si at Wii ikke lever opp til forventningene. Synes rett og slett den "konklusjonen" din vil gjøre seg bedre hvis du klarer å argumentere litt rundt meningene dine.

Lenke til kommentar
Er ikke like gøy å se på en som spiller DK som en som spiller GH. Det blir mer en sosial greie med GH. DK er bare en avansert kontroller.

 

Det er en subjektiv mening som selvfølgelig er lov å ha :) Personlig liker jeg begge spillene, og syns de er geniale multiplayer spill. Men en kan faktisk reise seg i donkey konga også, er veldig morsomt dersom en plasserer bongo trommene på et høyt bord, og spiller 4 player :) Dette egner seg særlig på et vors :p

 

Mikrofon har vi, som Dragon Hunter sier, hatt en stund på konsoller og blir brukt noen ganger på DS blant annet. Ikke noe revolusjonerende med at Mario Party 7 bringer dette på banen i grunn.

 

Mente egentlig ikke at mikrofonen på noen måte var revolusjonerende, men mer en slags sammenlikning til singstar. Personen som først plasserte Ps2 sammen med Wii og DS trakk frem Singstar som et argument.

 

Okei, case closed. Jeg baserte mitt på inovasjon, du på målgrupper. Forstod det på han som først puttet next-gen-konsollene i bås, som om han baserte dette på inovasjon. Men vi får si oss "enige" da.

 

Forstod det også slik, så case closed :)

 

Dragon hunter: Jeg vil gjerne høre hva som får deg til å si at Wii ikke lever opp til forventningene. Synes rett og slett den "konklusjonen" din vil gjøre seg bedre hvis du klarer å argumentere litt rundt meningene dine.

 

Hadde vært fint Dragon Hunter :) Det virker som du sitter på info som vi andre ikke vet.

Endret av Matsini
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-NIoHlfL

Jeg burde visst bedre enn å ta mytene til Nintendo-fanboys for god fisk. Det gikk rykter om spill til 300 kr, og en konsoll til 1500 kr. Det gikk også rykter om at grafikken skulle bli like god som den som var på PS3 og 360, om man så bort i fra HDTV-støtten. Enkelte fanboys sa til og med at grafikken skulle bli litt bedre på Wii.

 

7244221[/snapback]

Dude, at du hører på rykter fremsatt av nintendo-fanboyer må du nesten ta for egen regning.... Du trenger ikke å gjenta det i det uendelige.

Lenke til kommentar
Dragon hunter: Jeg vil gjerne høre hva som får deg til å si at Wii ikke lever opp til forventningene. Synes rett og slett den "konklusjonen" din vil gjøre seg bedre hvis du klarer å argumentere litt rundt meningene dine.

7240348[/snapback]

 

Jeg burde visst bedre enn å ta mytene til Nintendo-fanboys for god fisk. Det gikk rykter om spill til 300 kr, og en konsoll til 1500 kr. Det gikk også rykter om at grafikken skulle bli like god som den som var på PS3 og 360, om man så bort i fra HDTV-støtten. Enkelte fanboys sa til og med at grafikken skulle bli litt bedre på Wii.

 

I stedet ble det spill til 500 kr, konsoll til 2400 kr, og grafikk som ikke er like god som den vi får se på 360 og PS3.

7244221[/snapback]

Hvis du virkelig trodde på det der, kan jeg skjønne at du er skuffa. Snakk om å være godtroende. Og det til et firma du opprinnelig ikke ser ut til å like? Du har til og med uttalt at Nintendo er kjent for å ta alt for mye penger for produktene sine (skjønner ikke helt hvordan de klarer å holde seg på markedet hvis de gjør det, men men).

Lenke til kommentar
Dragon hunter: Jeg vil gjerne høre hva som får deg til å si at Wii ikke lever opp til forventningene. Synes rett og slett den "konklusjonen" din vil gjøre seg bedre hvis du klarer å argumentere litt rundt meningene dine.

7240348[/snapback]

 

Jeg burde visst bedre enn å ta mytene til Nintendo-fanboys for god fisk. Det gikk rykter om spill til 300 kr, og en konsoll til 1500 kr. Det gikk også rykter om at grafikken skulle bli like god som den som var på PS3 og 360, om man så bort i fra HDTV-støtten. Enkelte fanboys sa til og med at grafikken skulle bli litt bedre på Wii.

 

I stedet ble det spill til 500 kr, konsoll til 2400 kr, og grafikk som ikke er like god som den vi får se på 360 og PS3.

7244221[/snapback]

 

Du vet at disse "ryktene" dine var spekulasjoner som ble diskutert lenge før pris og maskinkraft på Wii var offentliggjort. Nintendo har selv ikke kommet med noen av denne "feilinfoen" som du sitter på. Ergo da burde du ikke forvente dette. Du støter også på noe usannsynlig med disse ryktene dine: Hvis grafikken skulle vært PS3-nivå, ville du aldri fått en maskin til 1500,- til launch.

 

 

Du virker negativt innstilt til Nintendo, noe som tydelig vises når du bruker løse og gamle rykter som argumenter mot hva Wii lever opp til.

Lenke til kommentar

Målet til Nintendo med Wii er å nå ut til flere aldersgrupper - bestefedre til småunger, derfor er det ingen eksakt aldersgruppe jeg vil si at Wii passer til. Kontrollsystemet kan bli lært av alle, og spillkatalogen vil variere fra det barnslige (spill som Cars og Happy feet), til det mer ungdommelige og voksne, som Red Steel, Far Cry Vengeance, Zelda: Twilight princess og Resident Evil: Umbrella Chronicles.

 

Så Wii er på ingen måte en maskin rettet mot bare barn, slik som Nintendo har blitt stemplet. Så det er på ingen måte flaut og kjøpe en Wii. :)

 

Hvis du vil ha info, bilder o.l. av spill som kommer til lanseringen, kan du titte på denne guiden:

http://wii.ign.com/launchguide/games.html

Lenke til kommentar
En i klassen min skulle ikke kjøpe det for det var flaut. (16 år)

Han er redd for å bli sett på som barnslig? :lol:

 

Da kan du fortelle ham at voksne mennesker synes slik barnslig oppførsel faktisk tyder på at han er barnslig :)

 

En person som er moden nok til å gi blaffen i om "de tøffe gutta" ikke "godkjenner" spillkonsollen han ønsker å kjøpe er den som er voksen. Smågutter som er mer opptatt av å kjøpe riktig konsoll for å være "kul" er bare barnslige.

 

Hilsen en voksen ;)

Lenke til kommentar
Hvilken aldersgruppe er det som spiller wii?

En i klassen min skulle ikke kjøpe det for det var flaut. (16 år)

Jeg bryr meg egentlig ikke SKAL ha zelda uansett.

Hva mener dere?

7246860[/snapback]

 

Jeg er 31 (stygt nære 32). Og skal ha wii. Søstrene mine (25 og 26 år) skal ha wii. Men så er det en steike heit maskin og da. Så det er ikke rart vi gamlingene går for en wii. (når ikke prostataen føkker det til så klart. Ha ha)

Endret av freke
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...