Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?


Matsini

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Kanskje litt dumt spørsmål, men hvilket spill skal folk sette inn i maskinen først?

For min del er det ingen tvil om at det blir Zelda :)

7230000[/snapback]

 

For min del blir det slik;

 

Eg skal bryne meg lit ti OS før eg setter Red Steel i konsollen. Zelda skal få godgjøre seg, først skal eg bli vant med kontrollen via. RS for å så sette meg ned i ro og fred med Zelda. Det skal nytes fra oppstarten av.

 

I tillegg kommer til å vere i ekstase med puls på langt over det optimale, og da blir ikkje spillopplevelsen like bra. Man får ikkje kosentrert seg å slikt.

 

Er ihvertfall noenlunde slk planen min ser ut :wee:

Lenke til kommentar

Jeg liker å plassere de nye consolene inn i to kategorier:

Next-gen og revelution.

Next-gen er Zbox 360 og PS3, der hvor de satser på å revelusjonere den grafiske delen av consolegameing.

Revelution er når man tenker mest på å fornye gaming-opplevelsen.

Siden Wii og DE er det eneste valgene innenfor Revelution kategorien er det ikke mye å sammenligne med, men jeg synnes som om det virker som om at Nintendo kommer til å ha stor suksess med Wii.

Lenke til kommentar
Kanskje litt dumt spørsmål, men hvilket spill skal folk sette inn i maskinen først?

For min del er det ingen tvil om at det blir Zelda :)

7230000[/snapback]

Eg skal bryne meg lit ti OS før eg setter Red Steel i konsollen. Zelda skal få godgjøre seg, først skal eg bli vant med kontrollen via. RS for å så sette meg ned i ro og fred med Zelda. Det skal nytes fra oppstarten av.

7231386[/snapback]

Noe av samme planen jeg hadde, men etter lunkne previews fra uavhengige anmeldere, så er jeg ikke sikker på om jeg tørr å kjøpe det på lanseringa. Har ikke så god råd. Men jeg skal varme opp med en alternativ tittel som du sier selv, så skal jeg plante meg GODT ned i sofaen og skru av telefon - for så å bli bleik, kvisete, svett og grå med Zelda ... igjen!

 

*mimre tilbake til jula da Ocarina kom*

Lenke til kommentar
Kanskje litt dumt spørsmål, men hvilket spill skal folk sette inn i maskinen først?

For min del er det ingen tvil om at det blir Zelda :)

7230000[/snapback]

Eg skal bryne meg lit ti OS før eg setter Red Steel i konsollen. Zelda skal få godgjøre seg, først skal eg bli vant med kontrollen via. RS for å så sette meg ned i ro og fred med Zelda. Det skal nytes fra oppstarten av.

7231386[/snapback]

Noe av samme planen jeg hadde, men etter lunkne previews fra uavhengige anmeldere, så er jeg ikke sikker på om jeg tørr å kjøpe det på lanseringa. Har ikke så god råd. Men jeg skal varme opp med en alternativ tittel som du sier selv, så skal jeg plante meg GODT ned i sofaen og skru av telefon - for så å bli bleik, kvisete, svett og grå med Zelda ... igjen!

 

*mimre tilbake til jula da Ocarina kom*

7233807[/snapback]

Noenlunde samme planene selv.

Først varme opp med Wii Sports.

Så sitte å sikle på konsollen med sanger i fra "The Nintendo Generation" i bakgrunden ;)

Så skal jeg isolere meg selv i fra omverdenen i 10 timer i mens jeg spiller Zelda! ;)

Lenke til kommentar
Kanskje litt dumt spørsmål, men hvilket spill skal folk sette inn i maskinen først?

For min del er det ingen tvil om at det blir Zelda :)

7230000[/snapback]

 

Blir Zelda først hos meg også. Etter et lite Zelda marathon skal jeg teste ut menyene til Wii'en og laste ned spill til Virtual console. Deretter skal jeg putte inn et gamecubespill bare for å få testet ut den funkjonen også. Til slutt finner jeg noe som inneholder koffein og putter inn twilight princess igjen. :)

Lenke til kommentar
Jeg liker å plassere de nye consolene inn i to kategorier:

Next-gen og revelution.

Next-gen er Zbox 360 og PS3, der hvor de satser på å revelusjonere den grafiske delen av consolegameing.

Revelution er når man tenker mest på å fornye gaming-opplevelsen.

Siden Wii og DE er det eneste valgene innenfor Revelution kategorien er det ikke mye å sammenligne med, men jeg synnes som om det virker som om at Nintendo kommer til å ha stor suksess med Wii.

7231453[/snapback]

Sånn sett kan du jo egentlig putte PS2, med de nye opplevelsene som Buzz, SingStar og Guitar Hero, inn i kategorien sammen med Wii og DS. PS2 har fått noe av den samme rollen i dag.

Lenke til kommentar

At Singstar er noe mer revolusjonerende enn Donkey Konga er jeg veldig uenig i. Singstar er i bunn og grunn ikke annet enn karaoke, som har funnet som TV-kompitable produkt en god stund nå. Så å sette dette i samme bås som Wii og DS føler jeg blir litt feil. Selvfølgelig er idèene til DS og Wii tenkt på før, men de har aldri oppnådd den samme almenne popularitet FØR de ble konvertert til konsoll, som Singstar (karaoke).

 

Donkey Konga ville jeg sagt er litt mer nytenkende, siden bongo trommer kompitable med TV-spill ikke var noe som i noen stor grad var ute på markedet før Donkey Konga kom. Noe som var tilfellet med karaoke.

 

Guitar Hero er ganske nytenkende, som du sier. Men du går litt i en felle med å si at Donkey Konga ikke er nytenkende, samtidig som du sier Guitar Hero er det, ganske enkelt fordi begge spillene er med instrumenter, og i liten grad prøvd ut før, om du forstår. :)

Endret av Dan_H
Lenke til kommentar
At Singstar er noe mer revolusjonerende enn Donkey Konga er jeg veldig uenig i. Singstar er i bunn og grunn ikke annet enn karaoke, som har funnet som TV-kompitable produkt en god stund nå. Så å sette dette i samme bås som Wii og DS føler jeg blir litt feil. Selvfølgelig er idèene til DS og Wii tenkt på før, men de har aldri oppnådd den samme almenne popularitet FØR de ble konvertert til konsoll, som Singstar (karaoke).

 

Donkey Konga ville jeg sagt er litt mer nytenkende, siden bongo trommer kompitable med TV-spill ikke var noe som i noen stor grad var ute på markedet før Donkey Konga kom. Noe som var tilfellet med karaoke.

 

Guitar Hero er ganske nytenkende, som du sier. Men du går litt i en felle med å si at Donkey Konga ikke er nytenkende, samtidig som du sier Guitar Hero er det, ganske enkelt fordi begge spillene er med instrumenter, og i liten grad prøvd ut før, om du forstår.

 

Helt enig :)

Lenke til kommentar
At Singstar er noe mer revolusjonerende enn Donkey Konga er jeg veldig uenig i. Singstar er i bunn og grunn ikke annet enn karaoke, som har funnet som TV-kompitable produkt en god stund nå. Så å sette dette i samme bås som Wii og DS føler jeg blir litt feil. Selvfølgelig er idèene til DS og Wii tenkt på før, men de har aldri oppnådd den samme almenne popularitet FØR de ble konvertert til konsoll, som Singstar (karaoke).

 

Donkey Konga ville jeg sagt er litt mer nytenkende, siden bongo trommer kompitable med TV-spill ikke var noe som i noen stor grad var ute på markedet før Donkey Konga kom. Noe som var tilfellet med karaoke.

 

Guitar Hero er ganske nytenkende, som du sier. Men du går litt i en felle med å si at Donkey Konga ikke er nytenkende, samtidig som du sier Guitar Hero er det, ganske enkelt fordi begge spillene er med instrumenter, og i liten grad prøvd ut før, om du forstår. :)

7236736[/snapback]

Singstar er ikke bare karaoke. Det er kompetitiv Karaoke, noe som en innovativt som bare det.

Lenke til kommentar
At Singstar er noe mer revolusjonerende enn Donkey Konga er jeg veldig uenig i.

Mulig, men Nintendo trenger et produkt som Singstar for å nå flere. Singstar har jo i stor grad gjort at PS2 har nådd "ikke-gamere".

 

Derfor ble jeg gledelig overrasket da dette DS-spillet (som jeg ikke husker) der man bruker touch-screen til å "tegne rytmer" kom til vesten, og med kjente vestlige sanger. La oss håpe Nintendo gjør mer av det på Wii også.

Lenke til kommentar
Derfor ble jeg gledelig overrasket da dette DS-spillet (som jeg ikke husker) der man bruker touch-screen til å "tegne rytmer" kom til vesten, og med kjente vestlige sanger. La oss håpe Nintendo gjør mer av det på Wii også.

7237367[/snapback]

Elite Beat Agents.

 

Dessverre så er musikken rimelig laber på de vestlige versjonene.

 

Originalen Oendan! har langt mer sjarme.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...