Gå til innhold

Hva er ditt inntrykk av wii?

Matsini

Anbefalte innlegg

Starter en ny tråd der man kan fortsette å diskutere å legge frem subjektive og ikke minst saklige meninger om hvordan du selv opplever wii så langt. Den forrige tråden fungerte helt fint til den sporet av, så la oss holde oss på veien denne gangen :)

I løpet av de siste dager har flere av dere faktisk vært så heldige å få prøvd wii, hadde vært fint om dere kunne fortsette å dele deres intrykk med oss som ikke er fullt så heldige :)

Personlig har jeg fåttt flotte inntrykk av wii den siste tiden, særlig zelda. Ser ut til å bli et veldig flott spill som kanskje vil bli like bra som det legendariske spillet ocarina of time. Er det noen av dere som har prøvd wii, som har prøvd å fiske i TP? Ser forferdelig gøy ut :w00t:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

For meg virker det som om Wii er litt feilplassert. Slike fysiske ting som Wii ber oss om å gjøre, hører hjemme på tivoli eller arcadehaller. Finner det ikke interessant å veive med armene for å få noe til å skje på skjermen. Det hjelpe ikke at konsollen også har vanlige kontroller siden den da er lik GC og xbox som jeg alt har hatt i 4 år, og nå er lei av. Jeg har alt tatt steget inn i neste genrasjon.

Nintendos vei er jeg fullstendig uenig i. Siden de bruker all teknologien på kontrollene og jeg ikke liker det, blir det helt feil å kjøpe konsollen. Med andre ord vil et Wii kjøp for meg, bli en videreføring av GC. Tilnærmet samme grafikk, animasjon og AI. Ettersom jeg ikke vil bruke kontrollene. Derfor er deres "revolution" noe jeg ikke liker. Hvorfor skal jeg forsette å spille GC-spill med vanlige kontroller i 4 år til? Det blir helt menigsløst for meg.

Når jeg spiller gjør jeg det for å slappe av. Skal jeg fiske går jeg ut gjør det. Samme med fotball for den saksskyld. Jeg vil spille spill på samme måte som jeg ser på film. Bare at jeg bestemmer hva som skjer på skjermen. Ergo ønsker jeg å gjøre minst mulig. Aller helst kunne jeg tenke meg å bare tenke hva som skjedde på skjermen. Det ville virkelig vært en "revolution". Men den gang ei. Blir vel til at jeg tester ut Wii en dag. Men forventer at jeg er lei etter 10 min..

Lenke til kommentar
Når jeg spiller gjør jeg det for å slappe av. Skal jeg fiske går jeg ut  gjør det. Samme med fotball for den saksskyld. Jeg vil spille spill på samme måte som jeg ser på film. Bare at jeg bestemmer hva som skjer på skjermen. Ergo ønsker jeg å gjøre minst mulig. Aller helst kunne jeg tenke meg å bare tenke hva som skjedde på skjermen. Det ville virkelig vært en "revolution". Men den gang ei. Blir vel til at jeg tester ut Wii en dag. Men forventer at jeg er lei etter 10 min..

7058347[/snapback]

Greit at du har din egen mening, men du har absolutt fått feil inntrykk av Wii når det gjelder bevegelighet. Du vil kunne spille på akkurat samme måte som med en vanlig kontroller. Å veive med armene blir absolutt ikke nødvendig. Kanskje er promoteringen feil med at Nintendo viser folk i bevegelse, men det er nå laget for at folk skal skjønne hva kontrollen gjør.

Når det gjelder mine inntrykk

Jeg har nå spilt spill i vel 15 år nå (om ikke lengre). Det er ikke mye i spillindustrien som imponerer meg lengre, da jeg føler at fokuset blir feil. Alt av det jeg har sett av Wii til nå er bare helt fantastisk. Den gir meg en gnist tilbake til hva spill virkelig handler om, spillglede.

Da først Satoru Iwata tok rollen som President i Nintendo, hadde jeg veldig tvil til hans filosofi med at spill ser bra nok ut som dem er, og at dagens kontrollere er for kompliserte. Jeg fryktet det værste om Nintendos neste konsoll etter Gamecube. Men allerede på pressekonferansen til Nintendo på E3 2004 fikk meg til å skjønne hva han snakket om. Et år gikk og E3 2005 kom. Interessen økte betraktelig, men det viktigste stod igjen. Det var kontrollen.

Da kontrollen ble avdekket på TGS 2005 fikk jeg en: "Hva i alle dager?" opplevelse. Og så skjønte jeg at Nintendo virkelig var inne på noe her. All tvil var over og E3 2006 satte prikken over i-en for min interesse for Wii.

Wii er for meg personlig akkurat hva jeg forventer av neste generasjons spillkonsoll, selv om tvilen i starten av stor. Men når man ser hva den kan gjøre med spillgleden, er det bare herlig å se på. Jeg venter spent på å få teste Wii før første gang. Alle inntrykk om Wii har vært enormt bra og jeg ser ikke på noen som helst måte at Wii skal misslykkes, slik som Gamecube gjorde på mange måter. Vekommen tilbake Nintendo...

Lenke til kommentar
For meg virker det som om Wii er litt feilplassert. Slike fysiske ting som Wii ber oss om å gjøre, hører hjemme på tivoli eller arcadehaller. Finner det ikke interessant å veive med armene for å få noe til å skje på skjermen. Det hjelpe ikke at konsollen også har vanlige kontroller siden den da er lik GC og xbox som jeg alt har hatt i 4 år, og nå er lei av. Jeg har alt tatt steget inn i neste genrasjon.

Nintendos vei er jeg fullstendig uenig i. Siden de bruker all teknologien på kontrollene og jeg ikke liker det, blir det helt feil å kjøpe konsollen. Med andre ord vil et Wii kjøp for meg, bli en videreføring av GC. Tilnærmet samme grafikk, animasjon og AI. Ettersom jeg ikke vil bruke kontrollene. Derfor er deres "revolution" noe jeg ikke liker. Hvorfor skal jeg forsette å spille GC-spill med vanlige kontroller i 4 år til? Det blir helt menigsløst for meg.

Når jeg spiller gjør jeg det for å slappe av. Skal jeg fiske går jeg ut  gjør det. Samme med fotball for den saksskyld. Jeg vil spille spill på samme måte som jeg ser på film. Bare at jeg bestemmer hva som skjer på skjermen. Ergo ønsker jeg å gjøre minst mulig. Aller helst kunne jeg tenke meg å bare tenke hva som skjedde på skjermen. Det ville virkelig vært en "revolution". Men den gang ei. Blir vel til at jeg tester ut Wii en dag. Men forventer at jeg er lei etter 10 min..

7058347[/snapback]

Men du har ikke noe imot å vifte med tomlene for å få noe til å skje på skjermen?

Trygd høres ut som løsningen for ønsket ditt (min utheving) forresten :p

Lenke til kommentar

La oss heller holde en god tone her :) Det er lov å like wii og misslike wii. Denne tråden er ment for å dele gode og dårlige inntrykk av konsollen. Vær vennlige og ikke start en personkrangel igjen, det medfører bare at tråden blir stengt.

Noen her som faktisk har prøvd wii i dag? Hadde vært kjekt å høre litt mer om hvordan spillene var osv :)

Lenke til kommentar
La oss heller holde en god tone her :) Det er lov å like wii og misslike wii. Denne tråden er ment for å dele gode og dårlige inntrykk av konsollen. Vær vennlige og ikke start en personkrangel igjen, det medfører bare at tråden blir stengt.

7058722[/snapback]

Jepp! Bare rapporter alt tull så sender jeg folk på ferie, nå er jeg(vi) lei også.. :)

Lenke til kommentar

Har nå ikke spilt Wii enda, MEN har en Xbox 360. Eneste Next-gen aktige spillet som har kommet er Dead Rising (pga alle zombiene) Desverre syntes jeg resten av biblioteket er som forrige generasjon, bare med bedre grafikk. Jeg håper Wii kan gi noe nytt. Jeg er skeptisk til Wii, men jeg har heller ikke sett noe bra fra PS3 eller fler spill til Xbox 360 (GoW ser repetivt ut og alle PS3 spillene er jo samme spill som før bare med suuuuper grafikk)

Mitt håp er at Wii faktisk vil gi meg noe nytt. Så vær så snill og kom med erfaringer!

Lenke til kommentar

Litt rart egentlig at så mange har sååå bastante å absolutte meninger om en konsoll de ikke har prøvd. Selv har jeg meget store forventninger til Wii som ikke bare tenker grafikk, om de har lykkes med dette gjenstår å se... ihvertfall for meg :)

Lenke til kommentar

Helt enig i at mange uttaler seg om ting, uten å ha virkelig prøvd konsollen. Men finnes faktisk en del i disse dager som har vært så heldige å få teste denne spennende maskinen :) Håper vi snart får høre flere erfaringer.

Endret av Matsini
Lenke til kommentar
Helt enig i at mange uttaler seg om ting, uten å ha virkelig prøvd konsollen. MEn finnes faktisk en del i disse dager som har vært så heldige å få teste denne spennende maskinen :) Håper vi snart får høre flere erfaringer.

7059364[/snapback]

Enig.... :w00t:

Lenke til kommentar

Ser helt klart at Wii har et potensiale med tanke på den nye kontrolleren, men jeg klarer ikke helt se en vedvarende underholdningsverdi med tanke på dette for min egen del. Ser egentlig for meg en viss likhet med hypen som eyetoy mottok da den kom på banen for noen år siden, en måte å spille spill på som ikke klarte å holde på interessen min i mer enn 10 minutter. Det er selvfølgelig mulig jeg tar feil, og skal jeg vente med å trekke en konklusjon til jeg får prøvd konsollen, men den kommer nok neppe til å havne på innkjøpslisten min med tanke på at jeg allerede har Xbox 360, og er meget godt fornøyd med den.

Et annet moment (forsåvidt det viktigste) er utvalget av spill, og forutenom Zelda er det ingenting på Wii som interesserer meg nevneverdig, og med utvalget av kommende Xbox360 titler ser jeg heller ingen mulighet til å få spilt det som eventuelt måtte komme av interessante Wii titler i fremtiden :)

Jeg driter i hva som er nextgen og ikke, så lenge jeg koser meg med spillene...

Lenke til kommentar
Ser helt klart at Wii har et potensiale med tanke på den nye kontrolleren, men jeg klarer ikke helt se en vedvarende underholdningsverdi med tanke på dette for min egen del. Ser egentlig for meg en viss likhet med hypen som eyetoy mottok da den kom på banen for noen år siden, en måte å spille spill på som ikke klarte å holde på interessen min i mer enn 10 minutter. Det er selvfølgelig mulig jeg tar feil, og skal jeg vente med å trekke en konklusjon til jeg får prøvd konsollen, men den kommer nok neppe til å havne på innkjøpslisten min med tanke på at jeg allerede har Xbox 360, og er meget godt fornøyd med den.

Et annet moment (forsåvidt det viktigste) er utvalget av spill, og forutenom Zelda er det ingenting på Wii som interesserer meg nevneverdig, og med utvalget av kommende Xbox360 titler ser jeg heller ingen mulighet til å få spilt det som eventuelt måtte komme av interessante Wii titler i fremtiden :)

Jeg driter i hva som er nextgen og ikke, så lenge jeg koser meg med spillene...

7059421[/snapback]

Å kose seg med spillene... det er jo det som er poenget, ikke sant?

Uansett tror jeg at Nintendo har satt så mye fokus på disse kontrollene at de andre funksjonene er satt litt i skyggen. Wii er ikke KUN fekting, rotering, peking osv. men mye annet også. Likevel er det jo de spesielle funksjonene og folkelige spillene som til syvende og sist skal lokke allmenheten til å kjøpe Wii.

Ser vi litt på Nintendo`s ønsket kundegruppe med Wii så var det nok en feil å ikke putte i en DVD spiller i tillegg. Mulig Nintendo kommer med en ekstern DVD, Blu-Ray eller HD-DVD spiller senere med samme form og design som selve maskinen... det hadde tatt seg fint ut :thumbup:

At Wii kjører Linux synes jeg er genialt når man tenker på at selve hjertet i maskinen (hovedlokkemiddelet) egentlig ligger i kontrollene. Med en slik løsning har Nintendo mulighet til å åpne nye verdener for oss inn TV-spill uten å utvikle en helt ny maskin. Bera med nye kontroller og en oppdatert versjon av Linux... GENIALT!

Endret av Kameragutten
Lenke til kommentar

Jeg gleder meg utrolig mye til å få testet kontrolleren. De fleste som har prøvd den virker utrolig fornøyde. Så jeg håper at jeg også vil like den Og så er det så mange spennende spill som kommer ut også. Blant annet Zelda, Mario, Super smash bros, Resident evil, Sadness, Red steel, Metroid og Wiisports.

Men jeg gleder meg minst like mye til virtual console. Det skal bli supert å kunne ta seg en tur tilbake til 16-bit alderen :D

Det virker som om at kontrolleren sjarmerer de fleste som prøver den. Og det gleder meg stort. Men jeg er bekymret for spillstøtten til Wii. De største av de offentliggjorte titlene til Wii er for det meste Nintendo-titler. Jeg håper inderlig ikke at vi får en reprise av det store problemet til N64 og GC. Nintendo bør også passe på å reklamere skikkelig konsollen sin denne gangen. Ellers kan den ende opp med å bli et nisjeprodukt for Nintendo-fans og familier.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...