Nexcius Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har det problemet at PCn min skrur seg av etter ca 3 minutter som ved et strømbrudd.. Ikke noe har blit rørt og det samme skjer i bios.. Er det noen som har vært i nærheten av lignende eller har peiling på hva jeg kan gjøre`? Lenke til kommentar
Peter Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Sjekk temperaturene via bios. Høres nesten ut som overoppheting. Lenke til kommentar
efikkan Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei! Sjekk at cpu-viften går rundt. Fjern støv i alle vifter. Hilsen, efikkan.* Lenke til kommentar
j**** harddisk Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Høres ut som en defekt prosessorvifte som gjør at prosessoren overopphetes og skrur seg av. sjekk den for støv, og legg gjerne på en dæsj med ny kjølingspasta. Lenke til kommentar
Nexcius Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Vifta går rundt og virker ikke som om det er noen høy temperatur heller.. er svært usikker på hva jeg skal foreta meg.. Det er ikke noen mulighet for at automatsikringa har tatt kvelden? Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 installer drivr til hovedkortet med en gang du har starta PC'n... har hatt lignende problem sjøl... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Legg inn all relevant maskinvare i "min maskinvare" i profilen din , slik at folk kan se hva du har . Lenke til kommentar
Nexcius Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Ingen av forslagene fungerer, har prøvd det meste og er relativt dreven på området. Men ting burde ikke bare skru seg av etter en stund uten noen form for "timer", snart er det ut vinduet for den stakars dritten =D Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Last ned knoppix live cd , og kjør OS fra den . Virker det fremdeles ikke er feilen din hw relatert , PSU feil kanskje . Opplys om hva du har av hw hjelper andre til å gi bedre svar istedet for "å gjette" . Lenke til kommentar
Nexcius Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Kjører med den følgende hardware'n: Abit NF8, AMD Athlon64 3200+, MSI Radeon 800XT 256mb, Creative Audigy 2 7.1, Acer 1024mb RAM, Qtec Gold 550W PSU Har prøvd med ubuntu live, det fungerer bedre men det er fortsatt ikke bra.. Noe spesielt med knoppix? Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 (endret) "Qtec Gold 550W PSU" Det er nok årsaken tenker jeg . Du kan jo lese resultatet og dommen fra en seriøs PSU test utført av Hexus i FSP sin lab de lånte . http://www.hexus.net/content/item.php?item=1359&page=19 (og det var en som påstås å ha 100w mer ) Endret 14. oktober 2006 av syar2003 Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Har du prøvd med en annen PSU enda ? Lenke til kommentar
Nexcius Skrevet 19. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 19. oktober 2006 Har du prøvd med en annen PSU enda ? 7069924[/snapback] Nei, har ikke det.. Men det rare er at det fungerte i hele går men ikke i dag.. =S Lenke til kommentar
PootieTang Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) Det er likt q-tec det, fungerte i går, men ikke i dag. Gårsdagens PSU'er som greier å levere ca 50% av hva de er oppgitt til Endret 19. oktober 2006 av PootieTang Lenke til kommentar
novastrum Skrevet 19. oktober 2006 Del Skrevet 19. oktober 2006 (endret) PSU-en min tok natta for et halvt år siden, og da hadde maskina samme symptomer som din. PSU-vifta hadde i tillegg vært ganske fjollete en stund allerede. Når problemene begynte slo den seg bare uregelmessig av, helt til den funka 1-3 timer av gangen, inntil maskinen feila i oppstart hele tida. Etter bytte av PSU fungerte alt fint igjen. Endret 19. oktober 2006 av novastrum Lenke til kommentar
Justin Sane Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 (endret) Jeg hadde lignende problem en gang i tiden, hadde Q-tec 550 watts PSU. men den var ikke problemet. Jeg prøvde alt jeg kunne, og finne ut hva det kunne være. men ingenting så ut til og fungere Så jeg kontaktet en kamerat av meg som er it kar. Han fant ut at det var noe med biosen som gjorde at pcen "jugde" seg til at den blei varm. og det som da skjer at når varmen når en viss kritisk grense (f.eks 95 grader) er at den automatiskt skrur seg av. Det han da gjorde var og "flashe" biosen som han kalte det. dvs og resette instillingene på biosen. etter han gjorde dette så funket alt fint, aldri hatt samme problemet igjen. er ikke sikker på om dette er det samme problemet som du har, men "syntomene" hørtes meget likt mine;) Lykke til Endret 20. oktober 2006 av Justin Sane Lenke til kommentar
mkon Skrevet 20. oktober 2006 Del Skrevet 20. oktober 2006 Psu kan være feil. Hadde en 500watt qtec som var helt på jordet. Maskina var ikke stabil for fem flate øre. Har nå en anna qtec som faktisk funker (tro det eller ei). Men test med en anna psu, for noen qtec leverer for lite strøm- Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå