Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCn skrur seg av etter ca 3 minutter

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjører med den følgende hardware'n: Abit NF8, AMD Athlon64 3200+, MSI Radeon 800XT 256mb, Creative Audigy 2 7.1, Acer 1024mb RAM, Qtec Gold 550W PSU

Har prøvd med ubuntu live, det fungerer bedre men det er fortsatt ikke bra.. Noe spesielt med knoppix?

Lenke til kommentar

PSU-en min tok natta for et halvt år siden, og da hadde maskina samme symptomer som din. PSU-vifta hadde i tillegg vært ganske fjollete en stund allerede. Når problemene begynte slo den seg bare uregelmessig av, helt til den funka 1-3 timer av gangen, inntil maskinen feila i oppstart hele tida. Etter bytte av PSU fungerte alt fint igjen.

Endret av novastrum
Lenke til kommentar

Jeg hadde lignende problem en gang i tiden, hadde Q-tec 550 watts PSU. men den var ikke problemet.

Jeg prøvde alt jeg kunne, og finne ut hva det kunne være. men ingenting så ut til og fungere

Så jeg kontaktet en kamerat av meg som er it kar. Han fant ut at det var noe med biosen som gjorde at pcen "jugde" seg til at den blei varm. og det som da skjer at når varmen når en viss kritisk grense (f.eks 95 grader) er at den automatiskt skrur seg av. Det han da gjorde var og "flashe" biosen som han kalte det. dvs og resette instillingene på biosen. etter han gjorde dette så funket alt fint, aldri hatt samme problemet igjen.

er ikke sikker på om dette er det samme problemet som du har, men "syntomene" hørtes meget likt mine;)

Lykke til

Endret av Justin Sane
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...