Gå til innhold

temp sensor vier snåle temperaturer

Hellemyr

Anbefalte innlegg

Hei!

Har nettop fått en E6300 på et Gigabyte hk, som jeg har klokket til 2800Mhz (400*7).

Jeg har Big vater vankjøling med 3x120 radiatorblokker som kjøler prosessoren.

Og speedfan, everest og bios viser at ideal temp er på 35 grader. men når jeg spiller eller kjører en stresstest så går temperaturen bare opp med ca 2-3 grader ifølge speedfan, everest og bios. eg har lasta ned F5 biosen

Men når jeg kjenne på vannblokka så er den ikk varm.

noen som vet hva problemet kan være?

EDIT: Det ser ut til at det tourtur programmet som jeg bruker ikke kjører prosessore 100%, den kjører den på ca 50% (den ene kjerene ca 4\3 og den andre ca 4\1). Men uansett så er 2-3 grader veldig lite etter en test som kjører 50% eller en time med bf2.

Noen som har link til noen hardere tortur programmer?

Endret av Hellemyr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Har nettop fått en E6300 på et Gigabyte hk, som jeg har klokket til 2800Mhz (400*7).

Og speedfan, everest og bios viser at ideal temp er på 35 grader. men når jeg spiller eller kjører en stresstest så går temperaturen bare opp med ca 2-3 grader ifølge speedfan, everest og bios. eg har lasta ned F5 biosen

EDIT: Det ser ut til at det tourtur programmet som jeg bruker ikke kjører prosessore 100%, den kjører den på ca 50% (den ene kjerene ca 4\3 og den andre ca 4\1). Men uansett så er 2-3 grader veldig lite etter en test som kjører 50% eller en time med bf2.

7057820[/snapback]

Er det et problemlem at vannblokka er kald :ermm:

Prøv 3dmark 06

Lenke til kommentar
Hei!

7057820[/snapback]

Ehm, problemet ditt er at temperaturen ikkje går meir enn 2-3 grader opp under belastning og du trur det er ein sensor som måler feil?

Kan sei med stor sikkerheit at sensorane ikkje måler feil. Det er ikkje så ofte det skjer. 2-3 grader er liten økning, men du har vannkjøling og det er mykje bedre enn luftkjøling. Så eg trur du skal vere glad for at temperaturen ikkje øker meir. :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...