EinarEriksen Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Med IP-telefoni på mobilen kan du ringe verden rundt for en slikk og ingenting. Vi har prøvd både SIP og Skype, og er positivt overrasket. Les mer Lenke til kommentar
aulvaer Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 "For å teste SIP brukte vi et abonnement fra IP-leverandøren Voop og en Nokia N80 Internet Edition mobiltelefon." Har den kommet altså? Trodde ikke den var klar enda jeg? Lenke til kommentar
EinarEriksen Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Internet Edition er ikke å finne i butikkene, nei. Men på kontorene våre derimot Lenke til kommentar
Spirograf Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 I praksis er altså dette ubrukelig enda, men denne teknologien er virkelig spennende! Lenke til kommentar
Sigmund_Freud Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 I Norge er det ikke mulig å få et telefonnummer til fra Skype, til tross for at tjenesten Skypeln åpner for dette i andre land.Hva med å forklare hvorfor? Mener å huske det skyldes at man ikke kan spore hvor anropet kommer fra mht nødanrop. Lenke til kommentar
jealei Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 n93 har da sip den også Lenke til kommentar
trondrb Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Noen som vet når Nokia N80 internet edition kommer i butikkene da? Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Både vanlig N80, N93 og N91 (tror jeg) har støtte for SIP på nøyaktig samme måte som N80IE. Men de er visst forsvunnet fra den listen.... Det som er forskjellen er at N80IE har VoIP klient ut av boksen. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Både vanlig N80, N93 og N91 (tror jeg) har støtte for SIP på nøyaktig samme måte som N80IE. Men de er visst forsvunnet fra den listen.... Det som er forskjellen er at N80IE har VoIP klient ut av boksen. 7062355[/snapback] Så med en vanlig N80, kan man altså også benytte IP-telefoni? Artig, dama har jo en N80, så det hadde kanskje vært gøy å prøvd. AtW Lenke til kommentar
Symbian_Pro Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Ja da det er fullt mulig. Har prøvd det selv. Det eneste som er dumt er at det ikke finnes spesielt mange VoIP programmer for N80 enda. Eneste jeg vet om er TiVi. Men ja, det fungerer utmerket og som det stod i artikkelen som kommer Skype etter hvert også. Lenke til kommentar
rcastberg Skrevet 14. oktober 2006 Del Skrevet 14. oktober 2006 Det er ikke mulig med N80 enda, det finnes ikke et eneste voip klient til sip. Det ryktes at det er en ny firmware versjon (5.x) som kommer til n80 som har innebygget voip (om ca 2 uker). Men er det noen andre leverandører som finnes i norge, jeg sysnes engentlig det er litt dyrt å betale 150kr ekstra per månde i tilleg til mobil abonomang. Jeg hadde hovedsakelig brukt voip til å til utlandet og har ikke stor bruk for gratis norges takst. m.v.h. René Lenke til kommentar
frodejensen Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 Om man vil komme unna problemet med at den ikke bruker wlanet som er i nærheten (eks. på jobb i artikelen) kan man installerere smartroaming klienten fra smartroaming.com. Den gjør at man bruker det nettet som er i nærheten, men pass på så den ikke er satt opp til å bruke 3G nettet om du ikke har fastpris på datatrafikk.. det kan bli dyrt. Er ikke helt sikker på hvordan datatrafikk betales i dag, men om det er per MB så har du ikke lyst til å ringe over 3G. Lenke til kommentar
Nilsen Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 http://www.vg.no/pub/vgart.hbs?artid=134450 VGnett bruker flere og flere artikler fra hardware-nettverket, dette må vel være god reklame? Lenke til kommentar
Panzerhansa Skrevet 22. oktober 2006 Del Skrevet 22. oktober 2006 de sammarbeider.. vg får deler av testen .. mens amobil utfører og viser hele testen Lenke til kommentar
aulvaer Skrevet 23. oktober 2006 Del Skrevet 23. oktober 2006 Internet Edition er ikke å finne i butikkene, nei. Men på kontorene våre derimot 7058375[/snapback] Når tror du den kommer i butikken til oss "vanlige/dødelige" da...? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg