Debauchery Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Jeg har i det siste opplevd en økende grad av ustabilitet i systemet som i tide og utide resulterer i et maskinen fryser. Jeg prøvde nettopp å klokke ned prosessor/minne, og kom over noe interessant når jeg monitoret systemet i CPU-Z. Under "Mainboard" -> "Link Width" er den angitte verdien 2x, mens "Max Supported" er 16x (dette gjelder PCI-Express). Jeg lette rundt i BIOS'en, men fant ikke noen måte å stille denne verdien på. Kan det ha noe å gjøre med at jeg kjører skjermkortet i det sekundære PCI-E-sporet? Dette er nemlig nødvendig for at vannblokken til chipsettet skal få plass... Eller har jeg ikke leitet godt nok i BIOS? Selv når jeg booter med "Optimized defaults", får jeg dette resultatet. Noen ideer? Hovedkortet er forøvrig et DFI Lanparty NF4 Ultra-D, og skjermkortet er et ATI X800XL. Takk på forhånd (Mulig denne hadde passet bedre under Hovedkort-kategorien, men men...) Endret 14. oktober 2006 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 14. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 14. oktober 2006 Endret tittelen for å gjøre problemet litt klarere. Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 Ingen som har peiling? Lenke til kommentar
tobbesen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) har du satt det inn i feil port da? Endret 17. oktober 2006 av tobbesen Lenke til kommentar
Erlend0_o Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 har du satt det inn i feil port da? 7092009[/snapback] Da er du god da må du sette den inn feil vei og det er ingen porter som er 2x Det skal gå å stille den i ATI tool men kansje flashe bios ville hjelpe? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 (endret) Fikk beskjed her på forumet når jeg kjøpte sakene at det ikke skulle ha noe særlig å si hvilket av de to PCI-E sporene jeg satte kortet i. Erlend: Er det Video Card PCI Latency du tenker på? Er eneste jeg finner i AtiTool. Men det har vel ingenting med saken å gjøre? Endret 17. oktober 2006 av Sasuke-kun Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 Det er nok ikke anbefalt å bruke det sekundære pci-e 16X sporet. Har sett noen få det til og andre ikke (mesteparten ikke), tror det er forskjell på hovedkort som avgjør om det går eller ikke. Lenke til kommentar
Changis Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 det fulgte ikke med et switchcard som skal staa i den ubrukte pci-e sloten? E.L.? Lenke til kommentar
Debauchery Skrevet 18. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 18. oktober 2006 Gjorde nok ikke det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå