Gå til innhold

Får ikke stilt PCI-E hastighet

Debauchery

Anbefalte innlegg

Jeg har i det siste opplevd en økende grad av ustabilitet i systemet som i tide og utide resulterer i et maskinen fryser. Jeg prøvde nettopp å klokke ned prosessor/minne, og kom over noe interessant når jeg monitoret systemet i CPU-Z. Under "Mainboard" -> "Link Width" er den angitte verdien 2x, mens "Max Supported" er 16x (dette gjelder PCI-Express). Jeg lette rundt i BIOS'en, men fant ikke noen måte å stille denne verdien på.

Kan det ha noe å gjøre med at jeg kjører skjermkortet i det sekundære PCI-E-sporet? Dette er nemlig nødvendig for at vannblokken til chipsettet skal få plass... Eller har jeg ikke leitet godt nok i BIOS? Selv når jeg booter med "Optimized defaults", får jeg dette resultatet. Noen ideer?

Hovedkortet er forøvrig et DFI Lanparty NF4 Ultra-D, og skjermkortet er et ATI X800XL.

Takk på forhånd :)

(Mulig denne hadde passet bedre under Hovedkort-kategorien, men men...)

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk beskjed her på forumet når jeg kjøpte sakene at det ikke skulle ha noe særlig å si hvilket av de to PCI-E sporene jeg satte kortet i.

Erlend: Er det Video Card PCI Latency du tenker på? Er eneste jeg finner i AtiTool. Men det har vel ingenting med saken å gjøre?

Endret av Sasuke-kun
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...