Gå til innhold

Dualcore eller Core 2 Duo?

Anbefalte innlegg

Hei der ute!

En kompis skal bygge maskin for meg, og han anbefaler Dualcore prosessor. Er dette en teknologi som er for ny? Er den bra, eller vil en Core 2 duo være like bra? Jeg planlegger å bruke et ASUS P5W DH DELUXE som hovedkort. Tror dere dette kortet spiller med en Dualcore-prosessor?

Håvard

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dual Core betyr dobbelkjerne og blir brukt i sammenheng med dobbelkjerneprosessorer. Core 2 Duo er navnet på Intels nye prosessorfamilie, som (for øyeblikket) bare finnes i dobbelkjernevarianter.

Hvis du skal ha ny PC nå, anbefaler jeg deg Core 2 Duo, i og med at de gir deg mye ytelse for pengene og er effektgjerrige.

Endret av xNINJA
Lenke til kommentar
Dual Core betyr dobbelkjerne og blir brukt i sammenheng med dobbelkjerneprossesorer. Core 2 Duo er navnet på Intels nye prosessorfamilie, som (for øyeblikket) bare finnes i dobbelkjernevarianter.

Hvis du skal ha ny PC nå, anbefaler jeg deg Core 2 Duo, i og med at de gir deg mye ytelse for pengene og er effektgjerrige.

7057727[/snapback]

Jeg trodde Dual Core og Core 2 Duo var to typer prosessorer. Jeg skjønner nå at jeg var ute på feil jordet.... :)

Lenke til kommentar
Dual Core betyr dobbelkjerne og blir brukt i sammenheng med dobbelkjerneprossesorer. Core 2 Duo er navnet på Intels nye prosessorfamilie, som (for øyeblikket) bare finnes i dobbelkjernevarianter.

7057727[/snapback]

Jeg trodde Dual Core og Core 2 Duo var to typer prosessorer. Jeg skjønner nå at jeg var ute på feil jordet.... :)

7057813[/snapback]

Du tenker kanskje på Core Duo og Core 2 Duo? Førstnevnte er egentlig to Pentium M-kjerner på samme sokkel, mens sistnevnte er klart best og en "ny" arkitektur.

Hilsen,

efikkan.*

Lenke til kommentar

7057727[/snapback]

7057813[/snapback]

Du tenker kanskje på Core Duo og Core 2 Duo? Førstnevnte er egentlig to Pentium M-kjerner på samme sokkel, mens sistnevnte er klart best og en "ny" arkitektur.

Hilsen,

efikkan.*

7059156[/snapback]

Kan også være at du tenker på Pentium D(ual core).

Core 2 Duo kan du aldri gå feil med. ;)

Lenke til kommentar
Core 2 Extreme er jo også tilgjengelig veldig snart. Og venter du til 2Q neste år kommer Core 2 Quad til å komme på markedet også. Altså 4 kjerner istedenfor 2.

7060781[/snapback]

Tror du er litt pessimistisk mht tidhorisonten for Core 2 Quadro's frislepp, eller muligens så blander du inn begrepene litt. Den første versjonen av Quadro heter nemlig Core 2 Extreme QX6700, men er en 4-kjernes prosessor. Intel slipper etter alle solemerker denne brikken allerede i midten av november.

Hardware.no om lanseringen av Kentsfield

Lenke til kommentar
Core 2 Extreme er jo også tilgjengelig veldig snart. Og venter du til 2Q neste år kommer Core 2 Quad til å komme på markedet også. Altså 4 kjerner istedenfor 2.

7060781[/snapback]

Tror du er litt pessimistisk mht tidhorisonten for Core 2 Quadro's frislepp, eller muligens så blander du inn begrepene litt. Den første versjonen av Quadro heter nemlig Core 2 Extreme QX6700, men er en 4-kjernes prosessor. Intel slipper etter alle solemerker denne brikken allerede i midten av november.

Hardware.no om lanseringen av Kentsfield

7061190[/snapback]

Tror du blander litt selv.

Quadro er en Nvidia vga kort serie. ;)

Lenke til kommentar
Kommer man med slike påstander skal de begrunnes, enten ved personlige erfaringer

Jeg merket stor forskjell fra min AMD til min Intel !

Duron 1400 ---> E6600 :p

7060858[/snapback]

lol, og jeg merket stor overgang fra min P4 3,2Ghz ---> E6600. Sjekk ut tempmålinger på http://lars.werner.no/wordpress/?p=66 - prosessoren er helt klart kjempekald i forhold til ytelse.

7060944[/snapback]

åssen grafikk kort har du ? syns 100 grader var ganske mye jeg...jeg har 2 stk 7800gtx og de ligger på 50 grader idle og 80 grader load

Lenke til kommentar
åssen grafikk kort har du ? syns 100 grader var ganske mye jeg...jeg har 2 stk 7800gtx og de ligger på 50 grader idle og 80 grader load

7079419[/snapback]

Ser ut til å være en pasivt kjølt nvidia.

Se SLi "taggen" bakerst på kortet, 7900gt?

Enig med deg at det var høy temp.

Har 2x 7900GTX i SLi, på vann og de ligger på ca 50c under load.

Ikke nokk med det så er de overklokket attpåtil (689/1750). ;)

Men dette begynner å bli et snev off topic her.

Jeg kan si med handa på hjertet at min Core 2 Duo E6600 på 2400MHz er langt bedre enn min tidligere AMD x2 4600+ på 2400MHz.

Om man ser bort ifra cashen og det faktum at x2en brukte DDR 400 ram, så var dette en veldig nøyaktig sammenligning.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...