Gå til innhold

Når settes dato for romfergeoppskyting?

Anbefalte innlegg

Jeg har drømt om å se en oppskyting ganske lenge, og siden tiden begynner å renne ut for fergene har jeg bestemt meg for at det sansynligvis blir den i februar. Det jeg er mest bekymret for er å bomme med reisen, slik at de skyter den opp før eller etter at jeg er der. Vet noen hvor lenge man må vente for å være noenlunde sikker på å treffe? Vet at de kan finne på å utsette det rett før, men den i desember har de faktisk satt 1 uke tidligere enn først annonsert. Hvor lang tid i forveien er det "stor" sjanse for at slike store endringer skjer?

Lurer også på om jeg heller burde satse på en av de seinere oppskytingene, på en annen årstid. Kommer sansynligvis til å være der litt over 2 uker, men håper på å få brukt noe av tiden på Smithsonian i Washington.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Interne stemmer i NASA sier at den datoen er usikker, får vite mer til neste uke. Det skyldes at NASA henger etter med leveransene av eksterne tanker (ET)

Endelig dato settes på det som kalles et "Flight Readiness Review" (FRR), to uker før selve datoen de sikter imot.

Har en tråd om neste romferge oppdrag:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=636296

Det er STS-116, planlagt dato er 7. desember.

Send meg gjerne en PM hvis du lurer på noen tidspunkter.

Edit: Å se en romfergeoppskytning er virkelig verdt det... Er noe helt spessielt... :yes: Har selv lyst til å se det igjen før 2010.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...