mkon Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har noen et tips til et program mer avansert enn CMD da jeg skal teste feil på tp kabel fra Data til router. Får eller har ikke utstyr her til å måle direkte på kabelen. Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Annet en ping, og det å sjekke at link lampa lyser har du ikke mange muligheter fra cmd. Finnes noen kort som kan "måle" på parrene for å finne lengde osv. (Vet D-link rutere har dette) Men generelt har du ikke noe jeg vet om iallefall. Lenke til kommentar
mkon Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Hadde engang et program som fulgte med en compaq switch, den målte lengde og andre ting..... men husker ikke lengre:P Lenke til kommentar
mkon Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Kanskje ikke lengde, men routa opp nettet og diverse anna info. Har plutselige drop over tp`en. Sku sjekka hvor det er og hva som forårsaker det Lenke til kommentar
Lars Dongeri Oppholdsnes Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Feilen kan jo ikke ligge i mye annet enn connectorene? Bytt disse hvis kabelen er lang. Er det en kort patchekabel så kast kabelen, ikke noe å kaste bort tid på? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Den er lang og ligger halvt rundt huset. Ikke noe feil med koblingene. Tror den kan være nesten klemt sundt er par steder, men er ikke sikker Lenke til kommentar
Big_JT Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Vist kabelen er klemt noen steder så kan nok feilen ligge der. En kabel tåler somregel mye, men vist den er lang og er blit stygt klemt noen steder får man fort problemer. Lenke til kommentar
Mr Burns Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Har noen et tips til et program mer avansert enn CMD da jeg skal teste feil på tp kabel fra Data til router. Får eller har ikke utstyr her til å måle direkte på kabelen. 7057247[/snapback] Sjekk om det finnes program til nettverkskortet ditt! På mitt hovedkort fulgte det med programvare for å teste nettverkskabel. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå