kimandre91 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) hei alle sammen jeg trenger lit hjelp med å få en venn til å koble seg på min data så han kan se noen av mine ting, er det noen som veit noe om det ? :!: Endret 12. oktober 2006 av jarmo Lenke til kommentar
mkon Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Kryssa kabel mellom dataene. Eller en vanlig switch Lenke til kommentar
kimandre91 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Nei. for eksempel naboen da som skal logge inn å min data. mulig vi trenger et program eller noe? :!: Lenke til kommentar
mkon Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Si det da, kunne ikke vite han ikke var i samme hus:D Hamiachi kan brukes til deling over nett Lenke til kommentar
kimandre91 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 hehe. så du kan vel lære meg åssen man gjør detta med "Hamiachi" å eller? Lenke til kommentar
mkon Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 http://www.hamachi.cc/ Legg inn dette begge to, lag konto og legg til hverandre. DOne husk firewall godkjenning Lenke til kommentar
kimandre91 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Må man ikke gå innpå kjør eller noe sånt? Lenke til kommentar
kimandre91 Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Kan ham lizzom væra innpå min data nå? da eller? Lenke til kommentar
kimandre91 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Er det noen som veit om noen engklere program som vi kan se værandres desktop å sånt? Lenke til kommentar
marw_the_big_headed_rhino Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Remote Desktop er vel installert som standard på Windows XP. Høyreklikk på min datamaskin, og velg egenskaper. Velg så fanen eksternt, og hak av for EKSTERNT SKRIVEBORD. Gå så på start, alle programmer, tilbehør, kommunikasjon og velg remote desktop. Koble til den ipadressen som naboen din har. Godt mulig at portene i ruteren din ikke er åpne for det, og da er det bare å åpne portene. Porten som må NAT'es er 3389, og det er vel UDP så vidt jeg vet. Det jeg mener med NAT'ing er oversetting fra ekstern IP-adresse til intern ipadresse. Det finner du mye informasjon av rundt omkring på dette excellente forumet. Og så et lite tips til slutt: hvis du skal ha hjelp på dette forumet, vennligst beskriv nøye hva du ønsker å oppnå, og hva du egentlig trenger hjelp til. Jo mer nøyaktig du er, jo raskere vil du få hjelp. Ha en god helg! B Lenke til kommentar
kimandre91 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 ja men vis jeg ikke har router så behøver jeg ikke å porte da eller? Lenke til kommentar
ostepopp Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 Hvis ingen av dere har ruter/modem eller brannmur trenger dere forhåpentling bare skrive inn ipadressen til den andre pcen. Virker som du trenger litt mer hjelp enn dette forumet kan gi. Lenke til kommentar
kimandre91 Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Jeg har hørt at Ericsoon HM210di er mindre stabile så det er mulig at vi må sette opp en bridgt kan det stemme? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå