Månebaronen Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg har ved flere anledninger forsøkt å finne videoklipp av et system som kan monteres på fly for å "plukke opp" personell og utstyr fra bakken. Systemet heter så vidt jeg vet "Fulton Recovery System" men er også omtalt som "Skyhook", og består enkelt fortalt av en "krok" i nesa på flyet som griper om en line som holdes opp i luften av en heliumballong. I andre enden har en stakkars soldat tatt på seg en dress/ seletøy og er festet i den samme linen.. Han spretter følgelig opp i luften og dras etter flyet i luften, mens mannskapet vinsjer han inn i flyet. Jeg skulle gjerne sett dette på film da det høres ganske imponerende ut! Noen som er drevne på videosøk her? Systemet skal visstnok ha blitt brukt i en av sluttscenene i James Bond filmen "Thunderball" (1965). Noen som tør snagge noen sekunder fra den kanskje? Bedre bilder er heller ikke å forakte!.. Lenke til kommentar
tfoyen Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) tøft hadde vore kult og sett Endret 12. oktober 2006 av tfoyen Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå