Papaja Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har nettopp fått meg Tele2 abonnement og da også Mobilsvar. Når noen ringer meg og videresettes til mobilsvar kommer det en damestemme som sier noe som "your call is being forwarded. samtalen viderekobles" - og SÅ kommer den personlige meldingen min. Mannen min har også Tele2 og Mobilsvar og der kom ikke denne meldingen (helt til vi testet viderekoblingsfunksjonen i telefonen hans litt - nå har han plutselig fått dette også). Hvorfor er det sånn? Er det meningen at det skal være sånn? Kan jeg få bort denne irriterende beskjeden først slik at man bare settes rett over til Mobilsvar etter en liten stund hvis jeg ikke tar tlf? Det er jo ingen som noen gang kommer til å legge igjen noen beskjed med den damestemmen der først - den skremmer jo vettet av en stakkar. Lenke til kommentar
sforum Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Hadde akkurat samme problem når jeg hadde Tele2, eneste forskjellen var at hos meg kom "your call is beeing forwardet - samtalen viderekobles" og ingen personlig beskjed kom... Ringte tele2. de hadde aldri hørt om meldingen "your call is..." ifølge dem eksisterter den ikke! Eneste dem gjorde var å få meg til å reaktivere (altså deaktivere å aktivere personsvar igjen.. ) For øvrig har jeg i ettertid tegnet et kontantkort abbonement hos dem. På det nummeret kommer man direkte til meldingen... Så den løsningen jeg kom til var å bare leve med det (har byttet operatør nå, dog ikke pga mobilsvar problemet.. ) Du er vel faktisk "heldig" dine innringere kommer ihvertfall frem til beskjeden til slutt! Hos meg var hørte man jo bare "your call is beeing forwardet - samtalen viderekobles.... your call is beeing forwardet - samtalen viderekobles.... your call..... " Gikk jo om å om igjen.. Husker for øvrig ikke direkte om det var akkurat det de sa.. tror det var "the number is bysy, your call will be forwarded" .. anyway.. irriterende! Endret 12. oktober 2006 av shaaland Lenke til kommentar
espengun Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Når jeg hadde Telenordekning gjennom Chess fikk de som ringt meg følgende beskjed: "Personen du ringer er opptatt. Du settes nå over til MobilSvar" Så kom personlig melding. Denne meldingen kom dog bare når jeg trykte på "Opptatt" tasten (altså avviste telefonsamtalen) fra telefonen min. Når telefonen ringte ut tiden (30 sekunder) så ble samtalen satt direkte til MobilSvar uten noen beskjed fra MobilSvar dama. Har nå Chess med NetCom dekning, og de har noe tilsvarende. Når noen ringer til meg og jeg avviser telefonsamtalen får de følgende melding: "Personen du ringer er opptatt." Så går den direkte til personlig hilsen. Grunnen til at denne meldingen kommer kan være at folk skal kunne legge på før de eventuelt blir belastet for oppstartsavgift på samtalen. Correct me if I'm wrong... Lenke til kommentar
Papaja Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Grunnen til at denne meldingen kommer kan være at folk skal kunne legge på før de eventuelt blir belastet for oppstartsavgift på samtalen. Correct me if I'm wrong... 7057645[/snapback] Den skjønner jeg - og det er jo egentlig også lurt for de som ringer - men dumt for meg som vil at andre skal kunne legge igjen en beskjed til meg. Men - hadde det vært dét som var grunnen så hadde vel den meldingen vært der hele tiden og ikke bare kommet plutselig etter at vi deaktiverte og så aktiverte viderekoblingene hans (han vil ikke ha mobilsvar)... jeg får vel kanskje maile kundeservice og høre. Endret 12. oktober 2006 av SilviaB Lenke til kommentar
espengun Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Grunnen til at denne meldingen kommer kan være at folk skal kunne legge på før de eventuelt blir belastet for oppstartsavgift på samtalen. Correct me if I'm wrong... 7057645[/snapback] Den skjønner jeg og det er jo egentlig også lurt for de som ringer, men dumt for meg som vil at andre skal kunne legge igjen en beskjed til meg. Men - hadde det vært dét som var grunnen så hadde den meldingen vel vært der alltid også og ikke bare kommet plutselig etter at vi deaktiverte og så aktiverte viderekoblingene hans (han vil ikke ha mobilsvar). 7057688[/snapback] Skjønner problemstillingen... Dette er sikkert noe Tele2 kan ordne opp i, bare du kommer i kontakt med riktig personer på kundeservice. :-) Lenke til kommentar
sforum Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Grunnen til at denne meldingen kommer kan være at folk skal kunne legge på før de eventuelt blir belastet for oppstartsavgift på samtalen. Correct me if I'm wrong... 7057645[/snapback] Den skjønner jeg - og det er jo egentlig også lurt for de som ringer - men dumt for meg som vil at andre skal kunne legge igjen en beskjed til meg. Men - hadde det vært dét som var grunnen så hadde vel den meldingen vært der hele tiden og ikke bare kommet plutselig etter at vi deaktiverte og så aktiverte viderekoblingene hans (han vil ikke ha mobilsvar)... jeg får vel kanskje maile kundeservice og høre. 7057688[/snapback] Mail kundeservice du;-) Men ikke regn med å få noe godt svar. Som sagt, når jeg ringte (ringte opptil flere ganger - det finnes jo både flinke å dårlige konsulenter..) men ingen kunne si meg hvordan jeg fikk denne beskjeden bort. De fleste viste ikke om den engang.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå