Straffa Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Dr.Peedee og jeg tok en tur til Electroworld 2006 messen på Lillestrøm i dag. Etter en lang ventetid utenfor messa så gikk vi selvfølgelig rett bort til Microsoft plassen. Det var satt opp 12 X360 stasjoner og jeg begynte å sjekke ut hva slags spill de forskjellige stasjonene hadde. Det ble en liten skuffelse da jeg ikke fant CoD3 eller GoW på noen av dem. Vi pratet med en fyr som jobber der og han snakket varmt om GoW som kun pressen har tilgang til på messen. Hele gutten lyste når han snakket om GoW. Det var som han hadde blitt frelst. Jeg orker ikke skrive alt det han sa, men kan oppsumere at han sa ingen spill som er i nærheten hvor bra grafikken og detaljene er. SC:DA, Viva Pinata, RS:Vegas, PES 6 og Eragon de spillene som var tilgjenglig på plassen. Det var også noen andre spill der som Lego Star Wars II og TDU. Eragon er et hack&slash spill som sikkert er artig for de som liker den sjangeren. Fikk ikke testet det så mye, men jeg og Dr.Peedee spilte litt co-op og hakket oss gjennom alt fra tønner til mennesker. Viva Pinata virker som et veldig artig spill. Det tar nok litt tid å lære seg dette spillet. Det var også noe problemer med maskinene som låste og fryste seg. Enten var det demoen som var ustabil eller boksen. Uansett det lille jeg fikk testet virket det veldig interessant og dette blir nok et kjøp. RS:Vegas innfridde til de grader. Alle som har spilt Rainbow Six serien vet hva dette handler om. Grafikken var helt topp. Kanskje ikke så bra som SC:DA men alikevel bra. Fysikken i spillet er skikkelig bra. Ikke noe klage på der. Garantert et kjøp. Ingen FPS drops og ikke noe "farcry" sikte. Kjempe bra! Fikk ikke tatt så mye bilder da demo brettet var veldig mørkt. SC:DA var det beste jeg spilte i dag på messen. Grafikken er så bra at det er nesten ikke til å tru. For de som venter på MGS til PS3 burde ta en titt på dette spillet. Helt herlig. Av de spillene jeg spilte i dag på messen så er det dette spillet som jeg gleder meg mest til. Alt bare stemmer. Atmosfæren, grafikken, gameplayet. SC:DA RS:Vegas Viva Pinata X360 stasjoner Legg merke til størrelsen på hard disken Lang kø utenfor Endret 12. oktober 2006 av avanore Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jepp, hyggelig tur i dag. Avanore og jeg har omtrent samme inntrykk av det som var der oppe. Var forberedt på at ikke GoW ville være der, men fraværet av CoD3 var litt merkelig. Og det hack'n'slash spillet vi spilte, Eragon, promoterte ikke Xbox 360 nevneverdig synes jeg. Kan bare tenke meg oppstusset hvis de hadde kjørt GoW3 på en stor LCD TV - om enn ikke annet spilt av en firmarepresentant som show off i ny og ne. Splinter Cell var virkelig fint - men representantene der oppe sa at Gears of War så mye bedre ut. "What the f...", tenkte jeg da, "mulig?" I tillegg tittet vi på diverse HD TV'er fra mange leverandører, inklusiv en ganske så imponerende 46 tommer 1080p LCD fra Sony til 44.000... Til de som sier de ikke skjønner vitsen med HD oppløsning... har bare ikke sett det ennå. 720p innhold kjenner jeg jo godt fra min egen TV 40'' (som heller ikke er dårlig) og det ser jo veldig bra ut. 1080p er hakket kvassere. "Værst" fikk undertegnede da vi overvar noen projektor-demonstrasjoner. Vi så på Projection Designs nye 1080p projektor til 150.000 spenn. For et bilde!! Helt vilt. Men alt for dyrt. Hakesleppet ble faktisk større hos meg da vi fikk se Mitsubishi HC 5000 som også er en ekte 1080p projektor, men som selges for bare 29.000 under messen. Med tanke på prisforskjellen så var bildet på Mitshi'n vanvittig bra. Vi så HD-DVD filmer fra en Toshiba HD-dvd spiller på den. Den vil jeg ha. (Noen som vil ha min gamle Samsung TV?). Spørs om jeg får skrapet sammen kroner nok. Men jeg har i lengre tid sett etter en avløser til min gamle projektor, og denne Mitsubishin var vanvittig. Kommer til å være søvnløs fram til Søndag da dette tilbudet slutter... (Hvorfor er alle PC'er på sånne messer av det heller medium slaget slik at spillene hakker? Den som var med Fligth Simulatior X ... de burde ha vist den med skikkelig top spec maskin og ordentlig joystick.. ) Dr Peedee Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Flere som har vært på messen og testet ut spillene? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Yes, jeg var der, men på pressevisning. Var heldig nok til å prøve ut GoW Har en en video på PCen med gameplay, men er litt dårlig kvalitet. Skal prøve om jeg kan få lastet den opp også. Rainbow 6: Vegas og Splinter Cell: DA ser absolutt fantastisk ut, men du skulle sett GoW! Fikk hakeslepp når jeg så det live... Lenke til kommentar
Mala Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Artig å lese intrykkene altså Lenke til kommentar
phewBAR Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Flere som har vært på messen og testet ut spillene? 7057171[/snapback] Lørdag morgen! Gleder meg! Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Snip 7057168[/snapback] Enig. Helt utrolig hvor bra kvaliteten var på HD-DVD og Blu-Ray. Jeg har alltid hatt lyst på en LCD/Plasma TV men etter turen i dag så har jeg lyst på den prosjektoren vi så til 30.000 Fikk skikkelig hakesep da jeg fikk oppleve ekte HD. Alle som er i tvil om HD matriale er noe vits, ta en tur til messen og der ligger svaret Endret 12. oktober 2006 av avanore Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Yes, jeg var der, men på pressevisning. Var heldig nok til å prøve ut GoW Har en en video på PCen med gameplay, men er litt dårlig kvalitet. Skal prøve om jeg kan få lastet den opp også. Rainbow 6: Vegas og Splinter Cell: DA ser absolutt fantastisk ut, men du skulle sett GoW! Fikk hakeslepp når jeg så det live... 7057195[/snapback] Last den opp til youtube og legg en link her når du har gjort det Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Her er link til GoW gameplay movie. Varer ca 30 sek, jeg døde Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Her er link til GoW gameplay movie. Varer ca 30 sek, jeg døde 7057339[/snapback] Takk for filmen. Hvordan var gameplayet? Lenke til kommentar
Benbjo Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Veldig mye dukk og skyt egentlig. Man må tenke relativt taktisk også. Går man rambo dør man veldig fort. Har stor tro på Gears of War, hvertfall nå etter at jeg prøvde det. Håper dog det er litt dypere enn dukk og skyt også! Jeg lover deg dog at spillet ser helt fantastisk ut i ekte HD og ikke så grøtete som i min film Fikk som sagt hakeslepp når jeg så det in action første gangen. Endret 12. oktober 2006 av Benbjo Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Avanore & Dr.Peedee: Noen bilder av Viva Piñata? Fortell gjerne mer om spillet Lenke til kommentar
Bandana Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg var der også litt senere på dagen. Det ble selvfølgelig til at jeg brukte de fleste timene på Microsoft avdelingen i tillegg til nesten en times venting på å komme inn i elkjøp sjappa. Må si det var ganske mye bra der. Prøvde både SC DA og Vegas og begge spillene var tøffe. Likte Splinter Cell et hakk bedre. Det var forresten testing av Pro Evolution Soccer 6 på storskjermen og jeg fikk prøvd det med Inter. Må si jeg har mistet lysten på FIFA for PES6 var bare så mye bedre. Klarer nesten ikke beskrive det. Grafikken i tillegg var ganske så bra. Fine animasjoner og mye skarpere enn 07. Det var altså gøy på messa, men syntes at det var veldig mange der. Kanskje jeg tar en titt på lørdag også. men da er det antagelighvis enda flere der. Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Avanore & Dr.Peedee: Noen bilder av Viva Piñata? Fortell gjerne mer om spillet 7057877[/snapback] Jeg har dessverre ingen bilder - det var Avanore som var turens fotograf Kanskje han har noen av Viva Pinata. Er ikke så lett å beskrive game play heller. Forsto ikke så mye de minuttene jeg prøvde. Dessuten crashet debug konsollen jeg spilte på. Så brukte mest tid på Splinter Cell. Meg jeg skal opp der imorgen igjen (fredag) - da sammen med madammen. Skal se hva hun synes om Viva Pinata. Kanskje jeg tar med et videokamera og legger ut noe senere på hjemmesiden min. Får se.. Dog - det å stå på en sånn demo-kiosk er ikke optimalt for å teste noen spill egentlig. Man får et raskt overblikk over grafikk og kontrollmåte, hvordan ting flyter liksom. Men med alt bråket fra hallen greier ikke jeg å konsentrere meg i hvert fall. Dr Peedee Lenke til kommentar
Dr.Peedee Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg var der også litt senere på dagen. Det ble selvfølgelig til at jeg brukte de fleste timene på Microsoft avdelingen i tillegg til nesten en times venting på å komme inn i elkjøp sjappa. Må si det var ganske mye bra der. Prøvde både SC DA og Vegas og begge spillene var tøffe. Likte Splinter Cell et hakk bedre. Det var forresten testing av Pro Evolution Soccer 6 på storskjermen og jeg fikk prøvd det med Inter. Må si jeg har mistet lysten på FIFA for PES6 var bare så mye bedre. Klarer nesten ikke beskrive det. Grafikken i tillegg var ganske så bra. Fine animasjoner og mye skarpere enn 07. Det var altså gøy på messa, men syntes at det var veldig mange der. Kanskje jeg tar en titt på lørdag også. men da er det antagelighvis enda flere der. 7058200[/snapback] En time i kø for Elkjøp sjappa... Var det noe der som gjorde det verdt det? Var det noen skikkelig knalltilbud? Jeg bare orka ikke stelle meg i den køen der. Søren og, mener jeg så et fotballspill på den store hd-tv bak på Microsoft standen - men kastet bare såvidt et halvt øye på det fordi jeg trodde det var fifa 2007. Hadde jeg visst det var pro evo så skulle jeg sett mere på det. Dr Peedee Lenke til kommentar
Gjest Slettet+32asd4f Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Avanore & Dr.Peedee: Noen bilder av Viva Piñata? Fortell gjerne mer om spillet 7057877[/snapback] Jeg har dessverre ingen bilder - det var Avanore som var turens fotograf Kanskje han har noen av Viva Pinata. Er ikke så lett å beskrive game play heller. Forsto ikke så mye de minuttene jeg prøvde. Dessuten crashet debug konsollen jeg spilte på. Så brukte mest tid på Splinter Cell. Meg jeg skal opp der imorgen igjen (fredag) - da sammen med madammen. Skal se hva hun synes om Viva Pinata. Kanskje jeg tar med et videokamera og legger ut noe senere på hjemmesiden min. Får se.. Dog - det å stå på en sånn demo-kiosk er ikke optimalt for å teste noen spill egentlig. Man får et raskt overblikk over grafikk og kontrollmåte, hvordan ting flyter liksom. Men med alt bråket fra hallen greier ikke jeg å konsentrere meg i hvert fall. Dr Peedee 7058237[/snapback] Jeg skjønner. Hvis du (eller noen andre) får til et bilde/en video og litt informasjon om gameplay ol. hadde jeg blitt evig takknemlig Bor jo like ved Lillestrøm men jobber de dagene messen er, så jeg får ikke tatt turen Endret 12. oktober 2006 av Slettet+32asd4f Lenke til kommentar
Øby Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg var på messen for HaloNorge.com Og, ja, det var jeg som resetta debugen som dere sener tok bilde av før en MS-dude kom og startet Viva Pinjata igjen Debugs har alltid hatt 60GB harddisk, så det er ikke noen nyhet forresten. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Det var forresten testing av Pro Evolution Soccer 6 på storskjermen og jeg fikk prøvd det med Inter. Må si jeg har mistet lysten på FIFA for PES6 var bare så mye bedre. Klarer nesten ikke beskrive det. Grafikken i tillegg var ganske så bra. Fine animasjoner og mye skarpere enn 07. 7058200[/snapback] Jeg kastet bare et raskt blikk på den skjermen og trudde det var Fifa 07 Skulle sett litt mere av spillet. Fikk med meg at animasjonene og grafikken var veldig bra Endret 12. oktober 2006 av avanore Lenke til kommentar
Teds Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Flott å se at messen kan bli Norges svar på E3 (eller ikke). Men det jeg lurer på var om det ble vist noe fra PSP der oppe? Skal dra en tur oppover i morgen (lørdag ) for PSPAvisen.com og lurer på om det er noe for PSP-frelste der oppe. Lenke til kommentar
Straffa Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Flott å se at messen kan bli Norges svar på E3 (eller ikke). Men det jeg lurer på var om det ble vist noe fra PSP der oppe? Skal dra en tur oppover i morgen (lørdag ) for PSPAvisen.com og lurer på om det er noe for PSP-frelste der oppe. 7058659[/snapback] Så ingen PSP eller Playstation der. Nintendo var ved siden av MS plassen. Masse reklame om Wii, men ingen Wii der da Men har du lyst å spille på en DS så er det mange nok av de der Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå