blikkbert Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Jeg kjøpt meg pc for litt siden. Da fikk jeg med en Nec DVD-brenne ND-4571A IDE og nå har jeg kjøpt meg en til. jeg koblet den opp på samme måte som den andre... Jeg startet opp pcen, men da fant pcen ikke noen av dem. Det går an å kjører dem ut og inn. Hva har skjedd. Har ikke så sykt mye peil, men er ikke eller helt grønn. Noen som vil hjelpe... Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har du skjekket att du har satt riktig setting på jumper bak på brenner...master /slave. Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 hva er forskjellen. det en lang dings som kommer fra hovedkortet og opp dvd-brenner som var i. I den samme kabelen var det en lang greie som jeg koblet på dvd-brenneren... strømmen koblet jeg helt link.... Lenke til kommentar
Chevelle Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Har du 2 enheter som er koblet på samme ide kabel skal en som slave og en som master. Jumper setting ser du hvor skal stå på bak på drev eller disk. Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 hvordan ser en jumper ut da... når jeg har koblet strømmen og ide kabelen. så er det ingen kabler igjen.... Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Ved siden av flatkabelen og strømkabelen er der noen pinner med en svart plasthette. På toppen av spilleren er det vist hvordan man kobler om fra master til slave eller cable select. Se bilde her: http://www.tnplanet.com/asse/dvd.jpg Endret 12. oktober 2006 av Petteram Lenke til kommentar
blikkbert Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Tusen takk for hjelpen...takk "Petteram" og "Chevelle" skjønte det etter en tid... ble litt frustret på at jeg kunne være så dum og ikke skjønne det Lenke til kommentar
Petteram Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 He he, har vært der selv:-) Lenke til kommentar
b-real Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Denne skal under LAGRINGSMEDIER og ikke Annet om hardware. Posten flyttes. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå