Gå til innhold

Dell Laditude D820 (Er det verdt prislappen)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei og velkommen til forumet!

Det skjermkortet er beregnet på bedrifter, så da er ikke prisen uventet. Så det er ditt bruksområde som avgjør om den er noe for deg.

Hilsen,

efikkan.*

7059250[/snapback]

Takk så mye for varm velkomst :)

Angående PC'en, jeg kommer til å bruke den til å se filmer, spille musikk, skolearbeid (går første året i lærerhøyskolen), litt photoshop etc, kanskje litt 3d modellering etterhvert også. Og selvsagt litt spilling også, men har aldri hatt for høye krav til grafikk i spill, så det er ikke den avgjørende faktoren.

~Amanda

7059366[/snapback]

Hei og velkommen! :D

Jeg kan si så mye som at det skjermkortet er total OVERKILL for de formålene du nevnte. Har et selv, men bruker det til tung 3D modellering. Bare ved å gå for et "vanlig" skjermkort kan du nesten slå av 3000 på prisen. Ikke gå for en Precision bærbar, bedre å velge en Inspiron model.

Disse har også en 17" skjerm, men koster ca. 2000 mindre. ;)

Lykke til videre (både med kjøp og skole). :thumbup:

EDIT: Oups, så ikke at det stod Latitude. My bad. :whistle:

Endret av Sean M.
Lenke til kommentar
Heisann. Ny i forumet her og grunnen til registrasjon var forsovet for å poste denne tråden her.

Har tenkt å kjøpe en bærbar Dell Latitude D820 med følgende spesifikasjoner;

-Intel Core Duo T2500 (2,0 Ghz)

Buker lite strøm, som gjør at bateriet varer lengere.

-100GB (7,200 rpm) SATA Harddisk

Raskeste diskene man kan få på bærbar fronten.

-nVidia Quadro 512 MB grafikkort

Quadro NVS, er nvidias buisnes(?) skjermkort. Litt usikker på hva de mener med dette, men har linket til info siden dems.

-WSXGA+ (1680x1050) skjerm

Fin skjerm med høy oppløsning og glossy finish(?).

-1.0GB 533Mhz Non-ECC DDRII Minne (1*1024MB)

En litt negativ ting med Dell, er at de overpriser ramen bestandig, men i dette tilfellet er det jo inkludert i prisen.

-8x DVD+/-RW Drive

MErklig nokk har ikke prisen på dvd brennere i bærbare sunket noe særlig.

-XP Pro SP2 med Media

Med media, betyr bare at Dell har lagt til noe jalla Dell software.

-Innebygd trådløst nettverkskort

-Innebygd Blåtann

Disse to tar jeg sammen, de er ikke innbygd, disse er på et mini pci kort.

Dette er til 14050,-

For å oppsumere, så er prisen riktig. Det du har satt opp er en Luksus utgave av maskinen, ikke helt delux, men heller ikke standard. Så det er jo bare rimelig at du betalir litt ekstra for en bra maskin.

Jeg bare lurte på om det var verdt prislappen. Tusen takk på forhånd for hjelpa.

~Amanda

7056595[/snapback]

Da har jeg satt opp de positive delene med maskinen du har valgt (skrevet i kursiv).

Lenke til kommentar

Hallo.

Jeg sitter å leser dette forumet med en dell d820 nå. Jeg har stock utgaven å er veldig fornøyd med den. utrolig lang batteri levetid (beste batteri) å ytelsen på den har jeg aldri hatt noen problemer med. det eneste jeg savner på den er s-video utgang. pluss at den er ikke ultra bærbar, eller så er det bare jeg som er litt kresen på det området der :p

Har det 256 utgaven av skjermkortet å har aldri hatt problemer med det verken da jeg ser dvd eller når jeg renderer bilder.

men må innrømme at jeg skal få satt inn diverse oppgraderinger sånn som blåtann osv. da dette ikke ble med, men jeg mener bestemt at jeg sa det til han selgeren at jeg skulle ha det.

jeg for min del bruker pcen privat å på jobb ås jeg kommer til å kjøpe dockingstation til å ha hjemme pluss en ekstern harddisk. tror egentlig jeg sparer litt på det. (jeg sa tror)

jeg anger ikke et sekund på at jeg valgte denne pcen (utenom da regningen kommer :blush: ) jeg har for det meste vært ganske skeptisk til dell, men det viser seg at det ikke bare er dritt når man kjøper de dyrere modellene dems som er ment for forretnings livet.

å ikke glem at denne er laget for å være på farten. les mer om road redy på dell sine sider

så jeg vil anbefale deg denne pcen på det sterkeste. lønner seg også å ta forsikringen på den fra dell.

Mvh

KFB

Lenke til kommentar

Tusen hjertelig takk for alle svarene. Jeg har nå bestemt meg for å faktisk kjøpe denne. Men jeg har fremdeles ett eneste lite spørsmål igjen, og det er om maskinen lager mye støy når den jobber. Har hatt problemer med dette tidligere, så er forsovet vant til det, men vil bare vite hva jeg har å komme i møte.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...