Gå til innhold

Trenger hjelp til kjøp av bærbar pc...


Anbefalte innlegg

Hei! Har sett litt rundt på nett og vet egentlig ikke hva som er lurt og kjøpe. Derfor tenkte jeg og bry ekspertene her litt :)

 

Kriteriene jeg har til maskinen er:

 

-over 200 gb harddisk

-Støysvak og skal utveksle lite varme.

-Maskinen skal kunne takle spill hvis jeg føler for å spille.

-Godt minne da jeg er avhengig av og kjøre flere programmer samtidig.

 

Når det gjelder spilling og 3d kort er jeg oppmerksom på at dette går utover støy og varme. Det er derfor ikke nødvendig med det beste av det beste. Når jeg nevner og spille mener jeg spill som The movies og total war.

 

Pcen skal i all hovedsak brukes når jeg er ute og reiser. Derfor er harddisk som takler musikk viktig. (har hørt at noen hardisker er bedre enn andre på musikk)

 

Ellers er overføringshastigheten også viktig.

 

Prisen er ikke viktig. Bare pcen takler kravene mine er den godkjent.

 

Takker for alle gode svar :)

 

Hilsen Ressaa

Endret av ReSSaA
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei! Har sett litt rundt på nett og vet egentlig ikke hva  som er lurt og kjøpe. Derfor tenkte jeg og bry ekspertene her litt :)

 

Kriteriene jeg har til maskinen er:

 

-over 200 gb harddisk

-Støysvak og skal utveksle lite varme.

-Maskinen skal kunne takle spill hvis jeg føler for å spille.

-Godt minne da jeg er avhengig av og kjøre flere programmer samtidig.

 

Når det gjelder spilling og 3d kort er jeg oppmerksom på at dette går utover støy og varme. Det er derfor ikke nødvendig med det beste av det beste. Når jeg nevner og spille mener jeg spill som The movies og total war.

 

Pcen skal i all hovedsak brukes når jeg er ute og reiser. Derfor er harddisk som takler musikk viktig. (har hørt at noen hardisker er bedre enn andre på musikk)

 

Ellers er overføringshastigheten også viktig.

 

Prisen er ikke viktig. Bare pcen takler kravene mine er den godkjent.

 

Takker for alle gode svar :)

 

Hilsen Ressaa

7056474[/snapback]

 

 

Vil ikke virke som en idiot.

 

Men faktisk, nå kan du finne utrolig mange tilbud på feks www.komplett.no og www.psdata.no.

 

Mange gode bærbare som blir solgt billig nå!

 

Det er fordi at snart kommer "Next-gen" Bærbare, mye kraftigere og dyrere.

 

Svi mens jernet er varmt :p

 

Håper det lille her hjalp litt

Lenke til kommentar
Ja ok... Mulig det er bedre og vente til neste generasjon? Da kommer jo Vista osv ...  :hmm:

7058173[/snapback]

Det er dumt å vente på noe som kommer langt frem i tid. Det er nå mange gode tilbud som det bruker å komme om høsten, og skjerpet konkurranse mellom AMD og Intel. Det har da akkurat kommet en ny generasjon cpuer fra Intel, så det skulle være et fint tidspunkt å handle på nå. Og hvorfor vente med kjøp til Vista kommer?

 

Nei, trenger du pc nå, så kjøp nå, ellers finner du alltid en grunn for å utsette kjøpet. Det kommer hele tiden noe nytt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...