Kurium Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 (endret) Jeg skal bytte bil, og min nye bil blir mest sannsynlig en Focus stv. Har funnet en Ghia-utgave på Finn som frister, men vil gjerne ha deres uttalelse på hvorvidt dette er et godt kjøp eller ikke siden jeg ikke akkurat er en Ford-ekspert. Link til den aktuelle bilen: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3&pos=21&tot=70 Det står 2002 mod i annonsen, men jeg har også sett 2002-modeller med en annen front der blinklysene er integrert i hovedlysene. Er dette egentli en 2001-modell eller lanserte de en facelift midt i modellåret? Jeg har også funnet en mer ordinær utgave som jeg vurderer, denne har den nye fronten men er ikke like ekslusiv. Link: http://www.finn.no/finn/car/object?finnkod...3&pos=22&tot=70 Hvilken bør jeg kjøpe, hva synest dere er det beste kjøpet? Kom gjerne med generelle synspunkt vedrørende Focus generelt, jeg har nettopp "oppdaget" modellen og har ikke særlig mye kjennskap til den. På forhånd takk! Endret 12. oktober 2006 av Scandim Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Linkene dine fungerer ikke. Ellers har første gen. Focus fått usedvanlig mye skryt for sine kjøreegenskaper. Driftsikkerhetsmessig er den heller ikke ille med tanke på at det ikke er en japaner. Av ting å se etter har det vært endel plager med rust i dører, så dette bør sjekkes. Andre ting er dårlige hjullager. Ellers skal bilen være solid, og STV skal være et solid kjøp med tanke på bruktverdi. Er det diesel eller bensin du skal ha? Selv kjører jeg en andre generasjon Focus med 1,6 tdci Ghia. Nydelige kjøreegenskaper og bra komfort. Setene er f.eks helt usannsynlig gode. Mvh Raimo Lenke til kommentar
Focus05 Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Halloen! Jeg har for en uke siden kjøpt min andre focus stv. Bilene er kjempefine og kjøre, veldig stort og godt bagasjerom. Den første var en 2000 mod 1,6 bensin trend, den nye er en 2005 mod med 110 HK diesel trend. 2000 modellen rustet den ene bakdøren sund i underkanten, men det var en fabrikkasjonsfeil rundt 2000 til ca 2001, ford har 12 års rustgaranti, fikk ny dør og leiebil gratis mens døren ble skiftet. Bilen kjøpte jeg brukt for ca 2 år siden, og har likt den hele tiden. Flott utseende er det også. Kjøpte ny typen focus, den er ca 9 cm bredere og enda finere og se på, syns jeg! Flott med ford at dem har varmetråder i frontruten, ingen isskraping som riper frontruten. Da bilen hadde gått ca 105000 måtte jeg skifte 2 hjullager, bilen var gått 80000 når jeg kjøpte den og 115000 når jeg solgte den. Ingen problemer med bilen, det var aldri noe tull med den. Mener 2002 modellen fikk sort plast list på støtfangerne fremme og bak på hjørnene og blinkelyset ble flyttet opp i hoved lykten. Jeg vil anbefale focus stv til den som trenger rimelig bil, med stor plass og som ønsker en sikker bil, ifølge kollisjonstester. MVH Focus2 fra Tromsø Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 Takker for svar. Har fikset linkene slik at folk kan se hvilke biler det er jeg prater om. Lenke til kommentar
Raimop Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Takker for svar. Har fikset linkene slik at folk kan se hvilke biler det er jeg prater om. 7057543[/snapback] Har du 30000,- å slenge på, så får du jo en 2. gen Focus. F.eks denne her Andre generasjon har bedre støydemping og et langt mere tiltalende interiør. Jeg vurderte først å bruke opp til 150k på en "gammel" Focus, men endte opp med en 2005 Ghia Tdci 109 HK. Kan ikke si at jeg har angret på det... Mvh Raimo Lenke til kommentar
Kurium Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 Takker for svar. Har fikset linkene slik at folk kan se hvilke biler det er jeg prater om. 7057543[/snapback] Har du 30000,- å slenge på, så får du jo en 2. gen Focus. F.eks denne her Andre generasjon har bedre støydemping og et langt mere tiltalende interiør. Jeg vurderte først å bruke opp til 150k på en "gammel" Focus, men endte opp med en 2005 Ghia Tdci 109 HK. Kan ikke si at jeg har angret på det... Mvh Raimo 7058431[/snapback] Høres helt klart fristende ut, men budsjettet tillater ikke det. Her gjelder det å få mest mulig bil ut av de ca 150.000,- som jeg har til rådighet. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå