GLN Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Hei Sitter her med min nye waterchill vannkjøling: http://www.komplett.no/k/ki.asp?sku=324571 Så har jeg en del spørsmål: 1. Koblingen på vannblokkene var litt rare, hvordan festes slangene i vannblokka? skal du bare presse til de sitter fast så sitter de der? 2. Hvor bør radiatoren stå? 3. På Cpu vannblokka er det 3 hull, hva er det 3.til? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 spørsmål nr 3: som jeg vanligvis har sett er folk som har brukt en y splitt på vannet som blir pumpet inn i blokka og en til og suge ut, jeg tror det hvertfall er riktig. 2. Radiatoren burde stå der du har plass til den eventuelt ved et uttak for en 120mm vifte 1. usikker selv ville jeg prøvd med strips eller kabelklemmer rundt. følgte det ikke med en bruksanvising eller noe? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 1. usikker selv ville jeg prøvd med strips eller kabelklemmer rundt. følgte det ikke med en bruksanvising eller noe? slangen skal ned i et hull, så det vil ikke gå med klemmer eller strips spørsmål nr 3: som jeg vanligvis har sett er folk som har brukt en y splitt på vannet som blir pumpet inn i blokka og en til og suge ut, jeg tror det hvertfall er riktig. hvordan skal den y'en kobles til blokka da? skal det slanger mellom dem? Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 hvis jeg var deg ville jeg sendt pm til skrue for jeg er ikke akkurat noen vannkjølings guru Lenke til kommentar
Herr Brun Skrevet 12. oktober 2006 Del Skrevet 12. oktober 2006 Fulgte det ikke med bruksanvisning når du kjøpte? Lenke til kommentar
GLN Skrevet 12. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 12. oktober 2006 den var ikke så god som waterchill sier at den skal være, sier ikke noe om hvordan slangene skal festes Lenke til kommentar
tmolberg Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 prøv og pm skrue han vet det. Lenke til kommentar
GLN Skrevet 13. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 13. oktober 2006 hvordan skal vifta stå på radiatoren? hvilken vei. Lenke til kommentar
Josten Skrevet 13. oktober 2006 Del Skrevet 13. oktober 2006 (endret) 2. Radiatoren kan du egentlig bare plassere der du har plass. Hvis du har en 120mm vifte/vifteplass i kabinettet, er det kanskje plass til radiatoren her? Det eneste du må huske på er at luft må kunne passere lett gjennom radiatoren. Altså ikke bare legg den ned i bunnen av kabinettet. 3. Vannet skal komme inn i hullet i midten. Deretter spres det til begge sider og går ut gjennom de to hullene på siden. De to slangene som kommer ut derfra, kobles sammen med en Y-splitt. Er vel ikke noen kjemperforskjeller på hvilken vei du har viften, men det vanligste er at viften blåser luften inn i radiatoren. Endret 13. oktober 2006 av Josten Lenke til kommentar
GLN Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 det har oppstått nye problemer! 1. Fremderst i pcen det jeg hadde tenkt å ha radiatoren er det lcd display rett utenfor. Tåler all elektronikken at det blåses varm luft rett ut på det? 2. Jeg prøvde og sette radiatoren bak i kabinettet rett under strømforsyninga, men det passa ikke radiatoren inn, men med vifta foran passer den bra, så går det at vifta "trekker" lufta ut istedet for og blåse den ut så den ville gjort vanlig. dette var kansje litt vanskelig forklart, så vis dere ikke forstår det så kan jeg ta litt mer detaljert! Takker for svar Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Lufta kommer ikke til å være så varm, så burde ikke være noe problem. Du burde sørge for at vifta trekker luften igjennom radiatoren, dette gir best kjøling og bråker også mindre! Lenke til kommentar
GLN Skrevet 15. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 15. oktober 2006 så vis den blåser lufta rett på elektronikken så gjør ikke det noe? Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 15. oktober 2006 Del Skrevet 15. oktober 2006 Det går nok fint, du skal ikke se bortifra at greia faktisk blir avkjølt av det! Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 (endret) Jeg har motert nesten samme settet i helgen, men med dobbel extreme radiator i stede for enkel pro. og storebroren til pumpen du har. Å feste slangene er veldig enkelt, bare å presse dem inn, ca 7-8 mm etter at du føler motstand. så er det bare å dra slangen litt tilbake, så er koblingen låst. Når slangen og den innerste hylsa er dradd tilbake blir det en liten sprekk mellom de to hylsene. For å eliminere faren for at koblingen sklir tilbake har jeg tvinnet en tynn ledning rundt hver kobling, man kan også bruke små strips(muligens enklere). Viftene som følger med mitt sett bråker litt mye, men flytter mye luft, jeg har allerede byttet dem ut. Vet ikke om det er samme vifter fra adda som følger med i ditt sett. Regner ikke med at de er noe bedre da mitt sett koster en 1000- lapp mer. Angående plassering av radiator, så har jeg felt min inn i toppen av kabinettet. fungerer veldig alright. Får god gjennomstrømning av luft i kabinettet med inntak nede bak og mellom to varme disker foran. Endret 16. oktober 2006 av sir_enzo Lenke til kommentar
GLN Skrevet 17. oktober 2006 Forfatter Del Skrevet 17. oktober 2006 er lufta som vifta blåser ut fra radiatoren varm? Lenke til kommentar
montyponty Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 er lufta som vifta blåser ut fra radiatoren varm? 7086555[/snapback] Nei, ikke noe å være redd for! Lenke til kommentar
JosteinS Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 er lufta som vifta blåser ut fra radiatoren varm? 7086555[/snapback] som nevnt i inlegget rett over har jeg nesten tilsvarende system. j eg har en temperatursensor i radiatoren, og temperaturen der ligger stort sett i underkant av 30 grader ved varierende belastning. dette er med to meget støysvake Mist vifter. med viftene som følger med er det mulig å treke temperaturen enda lenger ned hvis man aksepterer mer støy... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå