Gå til innhold

Får ikke lagt inn raw bilder i CS2

Anbefalte innlegg

Hei!

Har et Canon EOS 350d jeg bruker til å ta bilder med.

Jeg bruker Rawshooter til å fikse de hvis det trengs. Adobe CS2 bruker jeg også hvis det trengs, men det er her problemet kommer... Jeg får ikke lagt inn bilder i Adobe fra mine bilder mappa! Denne feilmeldingen kommer : Could not complete your request because it is not the right kind of the document.

Fint med svar hvis noe vet noe hva jeg må gjøre!

På mine bilder mappa har jeg flere undermapper med bilder. Disse små ikonene der hvor jeg kan se bilde er ikke bilder. Istedenfor står bare CR2.(Når jeg trykker på bilde, åpnes det i CS2.) Dette er vell noe merkelig dette også kanskje? At jeg ikke kan se bildeikonene i mappa?

Det jeg synes er litt rart, er at når jeg først redigerer raw bilde i RawShooter essentialS 2006, og legger det derfra inn i CS2, så går det rett inn! Skjønner ikke hva feilen er!

Hadde som sagt vært strålende med svar!!

Mvh Hammerdown

Endret av Hammerdown
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, lagt inn det ja. Leste en tråd som ligna, så får nå åpnet raw bilder, men får fortsatt ikke sett ikonbildene, sånne små bilder inne på mappene på mine bilder.. Veldig kjedelig å ikke se hvem bilde jeg åpner.. Noen forslag til noe jeg må gjøre?

Lenke til kommentar

Jeg fikk heller ikke sett thumbnails på raw-bilder før. Men etter at jeg la inn Nikon PicturProject, så gikk det greit. Har avinnstallert programmet nå, men kan fortsatt se thumbnailsen.

Altså er det antakeligvis en systemfil eller noe som du må ha. Kanskje hvis du legger inn programvaren som fulgte med ditt 350d, så får du sett de?

Lenke til kommentar
Hei, lagt inn det ja. Leste en tråd som ligna, så får nå åpnet raw bilder, men får fortsatt ikke sett ikonbildene, sånne små bilder inne på mappene på mine bilder.. Veldig kjedelig å ikke se hvem bilde jeg åpner..  Noen forslag til noe jeg må gjøre?

7057811[/snapback]

Ja, last ned denne: Microsoft RAW Image Thumbnailer and Viewer for Windows XP, http://www.microsoft.com/downloads/details...&displaylang=en

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...
Blir litt forvirret når jeg skal ta bort filer fra "file formats" mappa. Hvilke filer skal bort, er det mer enn en fil som skal fjernes?

7262595[/snapback]

Hei,

pass først på at du følger riktig bane her, nå vet jeg ikke om du har mac eller pc, men for pc er banen: programfiler/fellesfiler/adobe/plug-ins/cs2/file formats. Her må du flytte filen Camera Raw.8BI, og pass på at du flytter den bort fra adobe mappa, f eks til skrivebord. Etter at du har pakket ut zip-fila kopierer du den nye Camera Raw fila til samme sted.

Dette står jo ganske greit forklart på linken du fikk.

mvh

Harald

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...