PKA Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Opera er kjapp, men har problemer med enkelte (ganske mange) sider (nettbank etc.) Finnes det en "100% stabil" nettleser til linux-plattformen som jeg kan bruke når Opera ikke vil? (slik jeg bruker IE6 på Win2000 maskinen når Opera nekter...), eller må jeg ha en MS maskin med IE stående for å kunne bruke disse tjenestene??? Har prøvd Opera, Mozilla, og Konqueror, og ingen av dem fungerer mot nettbanken min... :sad: -PKA- Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Bruker bare konqueror, den fikser det meste som ikke inneholder m$ spesifikk kode. Hvis hverken Opera eller mozilla/konqueror/galeon/netscape funker kan du jo alltids sende en bug-report til nettbanken din, da har de sannsynligvis et eller annet M$ proprietært søppel på sidene sine :smile: (Ikke det at det vil hjelpe) Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Kva for ein bank er det? Vel, uansett kan du jo mase litt på banken din. Du kan og rapportere det som ein bug til Opera: (sjølv om det kanskje ikkje er ein bug i Opera så blir dei gjort merksamme på banken) http://www.opera.com/support/bugs/ (link nederts på sida) Dei jobbar for å få bankar og andre viktige sider til å bruke mest mogleg uavhengig kode som funkar i alle lesarar. Lenke til kommentar
iDude Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Quote: Den 2002-11-05 11:36, skrev PKA:Opera er kjapp, men har problemer med enkelte (ganske mange) sider (nettbank etc.)Finnes det en "100% stabil" nettleser til linux-plattformen som jeg kan bruke når Opera ikke vil?(slik jeg bruker IE6 på Win2000 maskinen når Opera nekter...), eller må jeg ha en MS maskin med IE stående for å kunne bruke disse tjenestene???Har prøvd Opera, Mozilla, og Konqueror, og ingen av dem fungerer mot nettbanken min... :sad:-PKA- Hvordan arter problemene seg? Om du får beskjed når du går inn på sidene at du skal bruke Internet Exploder, så kan du kanskje prøve å få Opera til å identifisere seg som IE ? Lenke til kommentar
PKA Skrevet 5. november 2002 Forfatter Del Skrevet 5. november 2002 Ja, jeg får beskjed om at siden er lagd for IE5+, og Netscape4+ ??, MEN får bare feil (henger i skriptet?) dersom jeg setter Opera til å fortelle at den er IE....eller noe annet for den saks skyld. Noen som har erfaring med den nye Netscape 7.0 ? Kanskje denne kunne fungert som en "siste-utvei-webbrowser" ?? Liker hastigheten, og ellers alt annet med Opera, og har ikke lyst å bytte leseren jeg bruker til vanlig. -PKA- Lenke til kommentar
Ola PeK Skrevet 5. november 2002 Del Skrevet 5. november 2002 Netscape 7 er i bunn og grunn det same som Mozilla, så det skulle ikkje vere nokon grunn til at den skulle funke heller. Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 6. november 2002 Del Skrevet 6. november 2002 Hvilken nettbank er det? Kanskje noen andre som bruker Opera har samme nettbank, og får det til å funke. Opera's mange instillinger kan kanskje justeres slik at det fungerer. Min nettbank(Nordea) funker hvertfall OK. De sier de støtter Opera. mvh Terje Lenke til kommentar
PKA Skrevet 6. november 2002 Forfatter Del Skrevet 6. november 2002 DnB.... :sad: -PKA- Lenke til kommentar
w3edr5t Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Da skal jeg hvertfall ikke bytte til DnB :smile: Har du prøvd å poste et spørsmål på Opera sin news server news://news.opera.com i f.eks opera.skandinavisk Her har jeg sett diskusjoner rundt forskjellige nettbanker i Skandinavia. mvh Terje [ Denne Melding var redigert av: w3edr5t på 2002-11-07 21:21 ] Lenke til kommentar
pine Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 dnb bruker en java klient. det er derfor opera sliter. dnb netbank funker ikke med java sdk, men funker perfekt med ms virtual maschine. Lenke til kommentar
lif Skrevet 7. november 2002 Del Skrevet 7. november 2002 Må bare få si at skandiabanken fungerer fint i mozilla. Det eneste som kan være problem er nedlasting av sertifikat. Løsningen er å bruke netscape 4.7 til å laste ned sertifikatet. Og siden kopiere filene cert7.db og key3.db fra mappen .netscape til .mozilla/bruker/etterlerannet/ (dette er den eneste grunnen til at jeg har netscape 4.7 installert) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå